Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Interviu: Marketingul Online in viziunea Anei Florea – Co-founder & Head of PPC

Acum doua saptamani va povesteam, in primul articol din seria “Interviuri”, ca vom afla impreuna cat mai multe lucruri despre colegii mei si despre planurile agentiei.

Astazi, in “camera de interogatoriu” a venit Ana Florea, Head of PPC si cofondator Gun Media.

Mai jos transcrierea completa a discutiei.

Spune-mi cine este Ana cand nu e la Gun Media? Ce iti place sa faci? Cum petreci timpul liber?

Sunt mamica a 3 copii, imi petrec mare parte din timpul liber cu familia. Imi place sa calatoresc. Imi plac intalnirile cu prietenii, sunt o fire sociabila. Pretuiesc timpul liber si, mai bine zis, timpul alocat vietii personale. Din acest motiv, am dorit la Gun Media un program putin mai scurt decat cel uzual: avem un program de 8 ore. Consider ca eficienta nu este crescuta de un timp mai mare de lucru sau de lucrul peste program, ci dimpotriva.

(Aici și-a făcut Ana o prezentare mai detaliată, fără a fi sub “interogatoriu”)

In cateva cuvinte, care este domeniul tau de activitate?

Marketing digital. Coordonez echipa de productie Gun Media, ce este organizata in 3 departamente. Creez procedurile de lucru, urmaresc evolutia conturilor agentiei si ofer sprijinul echipei in managerizarea conturilor. Organizez sedintele de lucru in departamente si ma implic activ in dezvoltarea profesionala a colegilor, deoarece resursa umana este principala resursa a agentiei.

De ce marketing online?

Am absolvit liceul cu profil mate-info si ASE-ul, iar ramura de marketing online imi ofera un mix intre stiintele exacte si marketing. E imbinarea perfecta pentru mine – un job prea tehnic mi s-ar fi parut plictisitor, iar vanzarilor B2B, domeniu in care am lucrat dupa terminarea facultatii,  le lipseste componenta tehnica de care sunt atrasa.

Cum ai ajuns sa lucrezi in acest domeniu?

Am pornit dintr-o multinationala ce avea ca profil marketingul online si, in 2013, impreuna cu Florin am infiintat agentia, oferind servicii Google Ads. De la inceput am colaborat pentru serviciile SEO cu agentia deschisa de Robert, deoarece furnizam servicii complementare. Acum doi ani am hotarat sa ne unim fortele si din asta a rezultat Gun Media – Agentie cu servicii complete de marketing online.

Imi poti face o paralela intre Marketingul Online si cel Offline?

Cu siguranta se aseamana. As spune ca marketingul offline este parintele celui online. In ambele se incearca targetarea cat mai precisa a publicului tinta. Ambele au propriile metode de masurare a rezultatelor unor campanii, dar exista, bineinteles, si diferente prin care marketingul online reuseste sa se evidentieze din ce in ce mai mult si sa acapareze o mai mare parte din bugetele canalelor clasice de promovare. In primul rand, pentru ca poate targeta mult mai fin audienta in functie de interese, de canalul online in care se afla utilizatorul, de indici demografici si de momentul din procesul de cumparare in care se afla utilizatorul. Pe baza profilului online, iti poti identifica si targeta utilizatorul potrivit chiar inainte ca el sa iti acceseze site-ul. Masurarea campaniilor este mult mai precisa in marketingul online, pentru ca primesti date concrete in timp real si poti ajusta campaniile in functiile de semnalele aparute pe parcurs.

Care sunt etapele, pentru un client nou, in crearea strategiei de marketing online?

Practic, noi avem misiunea de a transpune strategia clientului de marketing clasic in online si vrem sa aflam de la el care este strategia lui actuala de marketing. Aflam ce atuuri concurentiale are in nisa din care face parte. Ne intereseaza care sunt facilitatile pe care le acorda clientilor, cine sunt clientii lui si daca ne poate oferi statistici despre ei, cum se desfasoara procesul de vanzare in cadrul site-ului etc.

Cum urmaresti ca obiectivele setate in campanii sa fie atinse?

Orice buget de promovare trebuie sa aiba un split, pentru a aloca un procent catre zona de performance si un procent mai mic catre zona de discovery/ testare. Verificam si ajustam periodic campaniile online lansate si confruntam rezultatele lor cu KPI-urile stabilite initial. In functie de semnalele pe care le vedem in conturile de publicitate si de metricii specifici platformei, vom decide modificari ale targetarilor, ale bidurilor si ale anunturilor tocmai pentru a ne atinge obiectivele si de a redirectiona bugetele catre zonele cu cel mai mare potential de conversie.

Ce calitati/caracteristici trebuie sa aiba o agentie pentru a fi numita -de performance-?

Majoritatea clientilor din portofoliu trebuie sa aiba obiective setate asupra profitabilitatii online, iar agentia sa urmareasca cu strictete aceste obiective. Sa nu limiteze rezultatele campaniilor la traficul online/ numar de click-uri, rata de click, cost per click.

Cat conteaza strategia si cat bugetul in succesul unei campanii?

Cu siguranta strategia de marketing online e cea mai importanta, este elementul definitoriu in atingerea succesului in aceste campanii. Fara strategia corecta, mare parte din buget va fi irosit, consumat in canale de promovare nepotrivite, catre utilizatori neinteresati de oferta. De asemenea si bugetul este o componenta importanta. Cu cat avem la dispozitie un buget mai mare, cu atat datele din cont se acumuleaza mai rapid si putem incepe optimizarea campaniilor. Un buget mic, va aduce putine date statistice in decursul unei luni si nu vom putea lua decizii de optimizare a conversiilor.

Care sunt cele mai dificile situatii care pot sta in calea succesului unor Campanii?

Rezultatele campaniilor de marketing online sunt influentate si de factori externi care nu pot fi controlati de o agentie. Pentru ca o strategie de marketing sa aiba succes, trebuie sa existe la baza o afacere cu o oferta competitiva in piata, iar site-ul sa aiba niste elemente care faciliteaza vanzarea (site mobil responsive, atractiv, usor navigabil, cu viteza buna de incarcare, o structura user friendly etc). Daca aceste doua conditii sunt intrunite, campaniile au sanse mari sa inregistreze rezultate ce depasesc asteptarile.

Cum crezi ca va fi marketingul online in viitor?

Cu siguranta de la un an la altul platformele de marketing online au tot mai multe informatii despre utilizator. Sincronizarea datelor de pe dispozitivele folosite, informatiile stocate de utilizatori in cloud, casele inteligente si dispozitivele de tip smart home conduc la centralizarea informatiilor. Principalele platforme din ziua de azi, Google si Facebook, vor avea peste 3 ani mult mai multe informatii despre utilizatori, ajutandu-ne sa targetam mult mai precis audienta si in momentul cel mai potrivit din customer journey.

Primul cuvant care iti vine in minte cand auzi:

Familie – A: Caldura

Echipa – A: Tare

Facebook – A: Noutati

Performance – A: Tinta

Gun Media – A: Placere.

Cateva sfaturi pentru clientii care vor sa inceapa campanii de marketing online, pe care crezi ca nu le-ai cuprins pana acum?

Avand in vedere ca de-a lungul timpului am auditat multe campanii realizate in-house, recomand ca de la bun inceput campaniile online sa fie externalizate catre o agentie axata pe performance in marketing digital. In majoritatea campaniilor realizate in-house, bugetul nu este directionat catre canalele potrivite, nu se verifica si nu se optimizeaza in functie de indicii de profitabilitate, conducand la irosirea acestui buget si mergand catre publicul nepotrivit. O agentie cu experienta in marketing digital isi va focusa munca si know-how-ul catre obtinerea unor KPI-uri bine definite, atat in faza de creare a campaniilor, cat si in faza de optimizare.

Moto-ul Anei: “Great performance is never luck”.


Acestea fiind spuse, ne citim peste doua saptamani.

Restul interviurilor proiectului “camera de interogatoriu” pot fi găsite aici:

-> Robert Trandafir 

-> Denis Batiescu

-> Florin Anghel

-> Claudia Dragulin

-> Claudiu Bob

articol scris deCătălin Dumitru

Ador să cunosc și să vorbesc cu toți din jurul meu, iar atunci când nu vorbesc oamenilor, le scriu.

vezi articolele scrise de Cătălin