Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Interviu: Despre Social Media cu Claudia Dragulin – Social Media Specialist

Ideea proiectului acesta, “Camera de interogatoriu”, mi-a venit pentru că am o dorință de a cunoaște oamenii cât mai bine dincolo de “omul de business”. În fiecare interviu am aflat lucruri simpatice despre pasiunile colegilor din afara jobului.

În interviul de astăzi o avem pe Claudia, Social Media Specialist. Este demonstrația clară a expresiei “urmează-ți pasiunile și vei simți că nu lucrezi niciodată”, dar mai multe detalii găsiți în articolul complet:

Povestește-ne puțin despre Claudia din afara biroului Gun Media.

Îmi place să călătoresc, ador să mă uit la seriale (primul serial care i-a venit în minte a fost Peaky Blinders). Chiar dacă nu am spus-o prima, pasiunea mea de peste 6 ani este sportul. A început ca o joacă, apoi ca un job, iar ulterior m-a ghidat către marketing. Cumva s-au legat lucrurile. Inițial am intrat pe un job de recepție într-o sală de fitness, ulterior am reușit să preiau partea de marketing (newslettere, postări în Social Media, Facebook Ads, articole de blog). Așa am descoperit că îmi place partea de Social Media marketing și m-am gândit cum ar fi să lucrez pentru mai multe branduri în același timp și să văd ce se întâmplă și în alte conturi, pe alte nișe. Așa am ajuns să lucrez la Gun.  

Care este domeniul tău de activitate în agenția Gun Media?

În agenție mă ocup de partea de Facebook & Instagram, atât organic cât și PPC. Fac asta de aproximativ trei ani. Mă ocup și de partea de strategie Social Media, am scris și articole, newslettere și am cochetat și cu promovarea prin campanii de Google Ads. Fiind ceva mai organizată, acum încerc să mă implic tot mai mult în creșterea departamentului de Social Media: metodologii, traininguri, noi oportunități de eficientizare a timpului de lucru.  

Dacă ar fi să alegi o singură nișă pe care ai vrea să lucrezi, care ar fi aceea și de ce?

Îmi este greu să aleg o nișă anume. Sunt vreo trei care îmi plac. Fitness – zi de zi sunt cu sportul în minte, e imposibil să nu îl pun pe primul loc. Fashion (în special încălțăminte) și home&deco, pentru că sunt alocate bugete foarte mari și asta îți dă posibilitatea de a fi mult mai creativ, de a testa mult mai multe lucruri, de a învăța și de a te dezvolta foarte mult.  

Care sunt etapele unei colaborări cu un client nou, de la prima discuție la strategie și implementare?

Când sunt anunțată că voi prelua un client nou, primul lucru pe care îl fac este de a mă documenta cât mai mult despre business în sine, despre nișă, concurență etc.  

Apoi verific strategia actuală de marketing online – ce tipuri de postări are și cât de des postează, cum comunică cu potențialii clienți,  dacă a mai făcut Facebook și Instagram Ads și la ce nivel.

La site mă interesează să văd ce categorii/ produse vrea să scoată în evidență, ce tip de audiență s-ar potrivi, dacă funnel-ul de vânzare este complet și dacă scripturile de tracking au fost sau nu instalate.

Apoi vine discuția inițială în care îmi doresc să aflu cât mai multe informații despre atuurile din piață ale clientului, produsele sau categoriile principale și cărui tip de audiență se adresează. Iar în recomandările pe care le fac, încerc să combin informațiile pe care le-am strâns din experiența mea și a echipei pentru a crea cea mai bună strategie de marketing.  

Ultima etapă este transformarea efectivă a strategiei în campanii de promovare.

Cât de mult influențează performanța unei campanii audiența aleasă și bugetul?

Audiența este esențială în momentul în care creezi strategia și campaniile se bazează din punctul meu de vedere, pe trei mari piloni: interese, comportamente și date demografice. Cu acești trei piloni poți crea clientul ideal. Asta, dincolo de audiențele asemănătoare pe care le creezi pe baza pixelului sau a interacțiunii cu pagina de Facebook și profilul de Instagram.

Ulterior, trebuie să gândești un mesaj care să se plieze pe audiența respectivă, care să prezinte interes pentru utilizatori și bineînțeles produsele trebuie să fie relevante pentru ei.

Cât despre buget, am întâlnit clienți care încă de la început sunt dispuși să meargă pe bugete mari pentru că sunt conștienți că acel buget este o investiție, nu un cost. Investind în campanii, vor avea un return, uneori imediat, alteori după un termen mai lung, în funcție de nișă și de strategia aleasă.  

E important, ca owner de business, să privești aceste lucruri ca pe niște investiții și să fii dispus să investești cât mai mult pentru a avea succes și performanță.  

Categoria a doua de clienți sunt cei care aleg să înceapă cu bugete mici. Eu, ca și consultant, având un buget mic la dispoziție, nu pot testa foarte mult și automat timpul de optimizare a rezultatelor, tinde să fie mai mare.  

Ce sfaturi ai da unui client care dorește să înceapă campanii de Social Media?

Să aibă încredere, fiindcă atât Facebook cât și Instagram, urmate de Linkedin, sunt canale care promit. Bugetele cresc din ce în ce mai mult, la fel și vânzările prin intermediul internetului, asta înseamnă că piața este în creștere semnificativă, de la an la an. Chiar dacă este vorba despre un business la început, fără istoric în mediul online, le spun că niciodată nu este prea târziu. Să investească acum și mai târziu vor culege roadele.

În interviul cu Denis, discutam despre evoluția Facebook și Instagram în viitorul apropiat. Îmi spunea că și-ar dori să se păstreze proporția între reclamele brandurilor și postări ale prietenilor în conturile personale de Social Media. Tu cum vezi asta?

Clar, nu îmi doresc ca profilul meu să fie invadat de reclame. Îmi plac reclamele cu produse care mă interesează (deci sunt bine targetate), dar postările prietenilor mei sunt mult mai importante pentru că acesta este rolul rețelelor sociale.

Mi se pare că ești una dintre cele mai optimiste persoane din birou, cum reușești?

Cred că micul meu secret este că tot ceea ce fac, se bazează pe încredere și calmitate. Dacă inițial, erau anumite lucruri pe care le tratam cu incertitudine, acum, odată cu acumularea de experiență, am devenit mult mai sigură pe mine și pe deciziile pe care le iau și automat, sunt mai încrezătoare în rezultate.

Primul cuvânt care îți vine în minte când auzi:

Facebook – Rezultate

Marketing – Online

Echipă – Fun

Gun Media – Împreună

Moto-ul după care funcționezi:

“Work Hard, train hard” pentru viața personală, iar pentru cea profesională “Work hard, optimize smart”.


  Restul interviurilor proiectului “camera de interogatoriu” pot fi găsite aici:

-> Robert Trandafir 

-> Ana Florea

-> Florin Anghel

-> Denis Batiescu

-> Claudiu Bob

articol scris deCătălin Dumitru

Ador să cunosc și să vorbesc cu toți din jurul meu, iar atunci când nu vorbesc oamenilor, le scriu.

vezi articolele scrise de Cătălin