Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Interviu: La un pahar de marketing online cu Florin Anghel – Co-founder si Sales Manager

Dupa Robert si Ana, a venit si randul lui Florin, Co-founder si Sales Manager la Gun Media, in “camera de interogatoriu”. Ca sa va povestesc putin din culise, lui Florin nu ii place sa fie intervievat, de obicei el este cel care pune foarte multe intrebari. Asadar, dupa o scurta negociere, am cazut de acord sa inversam putin rolurile.

Mai jos transcrierea completa a interviului.

Cum e Florin cand nu e la Gun Media?

Sunt acelasi om care sunt si la birou. Cred ca ti-ai dat seama deja ca sunt o fire pozitiva. In rest, imi place sa petrec timpul cu familia si prietenii, sa ma bucur de o iesire in oras, la o portie buna de paste, la un pahar de vin, altfel spus sa ma bucur de micile placeri ale vietii.

Sport?

Exista vointa! Incerc sa ajung cat mai des la activitati sportive. In ultimul timp nu am mers foarte des, asa cum imi doream dar e mai bine decat deloc 😀

Cateva cuvinte despre domeniul tau de activitate?

Coordonez, in principal, activitatea de vanzari din cadrul agentiei, asta insemnand crearea strategiei de vanzare, crearea de oferte personalizate, urmarirea realizarii obiectivelor lunare in vederea dezvoltarii portofoliului de clienti. De asemenea, incerc sa particip cat mai des la evenimentele destinate domeniului in care activam si la care agentia este invitata. In acelasi timp, sunt implicat in activitatea de management a agentiei cu partenerii mei, Ana si Robert. Impreuna incercam sa trasam directii, sa luam cele mai bune decizii pentru dezvoltarea agentiei, dar si pentru dezvoltarea individuala a oamenilor din echipa.

De ce ai ales, profesional vorbind, marketingul online?

Primul contact serios cu mediul online a fost in momentul in care am inceput sa lucrez intr-una dintre cele mai mari agentii de marketing online din Romania, asta in perioada in care online-ul, in tara noastra, era la inceput. Atunci am vazut cat de mult poate ajuta acest canal afacerile de orice dimensiune si am inteles potentialul pe care il reprezinta ca business. Astfel, impreuna cu Ana, am pus bazele unei agentii prin care ofeream initial servicii de promovare prin campanii de Pay-per-Click, in special Google Adwords. Lucrurile au mers bine, am devenit rapid Parteneri Google Romania. Ulterior, datorita cerintelor din piata, dar si din dorinta de a oferi clientilor solutii de marketing cat mai complete, am decis sa fuzionam cu agentia lui Robert, in acel moment prieten si colaborator permanent pentru serviciile de SEO. In acest fel am reusit sa oferim clientilor nostri servicii complete si integrate, care inglobeaza Google Ads, Social Media Ads, Servicii de optimizare SEO si componenta de Content marketing.

Vorbind de canale potrivite de reclama, am inteles ca ai alege Marketingul online in detrimentul celui offline. De ce?

Sigur optez pe o promovare in mediul online deoarece acesta va fi viitorul marketingului. Pe de alta parte, avand in vedere ca peste 80% din populatia Romaniei are acces la internet, intelegem ca majoritatea audientei tale este in online. Marketingul online este o necesitate si nu trebuie sa lipseasca din strategia brandurilor. In plus, majoritatea dintre noi incepem o achizitie prin a ne informa in online. In aceste momente de cautari, este foarte important ca brandul tau, produsul tau, sa fie vizibil in fata celor interesati, marind sansele ca acestia sa iti devina clienti. Sunt o serie de avantaje prezentate de Marketingul online fata de cel clasic: costurile scazute – este relativ usor si inca ieftin sa ai prezenta online in Romania; poti targeta mult mai precis audienta catre care vrei sa te adresezi; poti masura cu precizie rezultatele din campanie; ai control, as zice, total asupra bugetului; nu in ultimul rand, ai posibilitatea de a ajusta din mers campaniile, in functie de feedback-ul pe care il primesti de la potentialii clienti. As vrea sa precizez faptul ca aceste canale nu ar trebui sa fie privite ca si cum ar fi in competitie, ci mai degraba marketingul clasic are rolul de a completa si sustine cresterea brandului, care duce implicit la cresterea vanzarilor.

Ce intrebari ar trebui sa isi puna un client inainte de a porni campanii de marketing online? Ce ar trebui sa stie?

Din punctul meu de vedere, ar trebui sa isi raspunda la cateva intrebari de baza. Intrebarea cea mai simpla, dar deloc usoara, este “Cine sunt clientii mei si de ce cumpara ei de la mine?” De cele mai multe ori brandurile nu isi cunosc atat de bine clientii si mai ales motivele pentru care acestia cumpara de la brandul respectiv. Ne confruntam uneori cu intrebari de la potentialii clienti, care cumva au asteptari nerealiste de la campaniile online. As mentiona faptul ca pentru succesul campaniilor online trebuie ca website-ul sa fie pregatit sa vanda. Trebuie sa te asiguri ca ai un design corespunzator, ca site-ul este usor de utilizat de pe orice dispozitiv si ca respecta bunele practici de user experience. Prezentarea paginilor de produse sa fie la un nivel prin care sa nu puna vreo bariera in procesul de achizitie, totul de la imaginea de prezentare la informatiile despre produs sa fie la un nivel inalt. As mai adauga faptul ca produsul trebuie sa plece de la o marketare corecta si brandul sa fie promovat si sustinut. Foarte multi clienti considera ca atunci cand au pornit campanii de marketing online activitatea lor se incheie. Eu sustin contrariul, abia atunci incepe. Clientul trebuie sa faca parte din echipa de promovare, sa formeze un parteneriat cu agentia care il ajuta sa se promoveze.

Cum creezi cea mai buna strategie de marketing digital?

La Gun Media incercam, in primul rand, in momentul in care vine un client nou, sa intelegem produsul, businessul, nevoile consumatorului, obiectivele clientului si sa reusim sa lucram alaturi de client pentru a raspunde eficient feedback-ului venit din campanii. Consider ca urmarirea indicatorilor de performanta, tendintele si optimizarea permanenta a campaniilor reprezinta cheia succesului oricarei promovari.

Se spune ca audienta aleasa conteaza foarte mult. De ce?

Fiecare produs este adresat unui anumit public si cu cat reusesti sa descoperi mai in adancime acea audienta, cu atat cresc sansele ca acea campanie sa fie de succes.

In interiorul agentiei, punem mare accent pe testarea acestor liste de audienta, pe optimizarea lor, precum si pe alegerea potrivita a mesajelor in functie de fiecare audienta in parte. Este foarte important sa faci comunicarea personalizat in functie de tipul de audienta.

Care sunt cele mai dificile situatii de care se loveste o agentie de performance?

Daca vorbim de performance, asta implica din start atingerea unor obiective foarte clar stabilite inca de la inceput, obiective care nu sunt intotdeauna sustinute corespunzator de client prin actiuni de marketare corecta a produsului sau prin alocarea unui buget pe masura obiectivelor propuse. Desigur, agentia vine cu o strategie corecta si oricat de bine ar fi ea implementata, nu ar putea face minuni in cazul in care produsul are o problema si nu este validat de piata.

Se poate face performanta cu orice buget? Cat de important este acesta?

Bugetul este o componenta foarte importanta in succesul campaniilor de promovare si trebuie sa fie cumva corelat cu strategia de marketing si obiectivele propuse. In situatia in care bugetul este limitat, el ar trebui cumva valorificat, sa fie folosit in canalele si audientele cu cel mai mare potential de vanzare. Trebuie evitata distribuirea unui buget mic pe foarte multe canale pentru ca ajungi sa imparti acest buget si sa fii in situatia in care niciuna dintre campanii nu va fi acoperita de un buget optim pentru a rula corespunzator.

Cum iti imaginezi ca va arata Marketingul online in 2030?

Fara indoiala ma astept la evolutii spectaculoase si la schimbari majore. Ma astept ca piata sa devina din ce in ce mai matura, dar si din ce in ce mai competitiva. De exemplu, in 2018, numarul de site-uri s-a dublat fata de 2017, deci tendinta este de aglomerare a pietei si de dezvoltare a unei concurente din ce in ce mai acerbe. In plus dezvoltarea tehnologiei si comportamentul userilor asupra acesteia, o sa dicteze noi directii. Partea de Inteligenta artificiala este si va fi intr-o continua dezvoltare, deci va trebui cumva sa o includem in activitatea de marketing. In momentul de fata, continutul video il vad avand un mare potential de dezvoltare in continuare. Deja si-a dovedit eficienta pana acum in strategii de marketing de brand si de interactiune cu brandul. Nu in ultimul rand, se vorbeste din ce in ce mai mult si suntem pe cale sa intampinam lucrul asta, de Google Voice Search ce ar viza mai mult zona de SEO, dar nu numai. Asteptam sa vedem ce provocari ne ridica.

Primul cuvant care iti vine in minte cand auzi:

Google: F: Oportunitati

Trafic: F: Mult

Marketing: F: Digital

Echipa: F: Veselie

Gun Media: F: Provocare

La final, cateva sfaturi pentru cei ce vor sa apuce drumul marketingului online ca domeniu profesional?

Daca sunt pasionati de marketingul digital, cu siguranta nu vor fi dezamagiti. Este un domeniu care cunoaste o dezvoltare continua, este extrem de dinamic si in fiecare zi ai parte de noi provocari, dar acestea vin la pachet si cu foarte multe satisfactii. Nu in ultimul rand, vor avea colegi super de gasca pentru ca, nu este asa, lumea marketing-ului online este o lume faina. (Confirm! :D)

Moto: Oportunitatile nu se intampla, ci ti le creezi!


Acestea fiind spuse, ne citim peste doua saptamani.

Restul interviurilor proiectului “camera de interogatoriu” pot fi găsite aici:

-> Robert Trandafir 

-> Ana Florea

-> Denis Batiescu

-> Claudia Dragulin

-> Claudiu Bob

articol scris deCătălin Dumitru

Ador să cunosc și să vorbesc cu toți din jurul meu, iar atunci când nu vorbesc oamenilor, le scriu.

vezi articolele scrise de Cătălin