Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Cum să redactezi articole SEO în 2018

 

Articole SEO informative (și persuasive) pentru sporirea vizibilității, traficului și vânzărilor magazinului tău online

Această latură a marketingului online numită SEO (optimizarea pentru motoarele de căutare) reprezintă un potențial imens de trafic targetat și “gratuit”.

“Gratuit” între ghilimele deoarece, deși nu se plătește în mod direct pentru trafic precum în cazul PPC (Google Ads), majoritatea rezultatelor de pe prima pagină sunt rezultatul unor campanii executate de specialișți SEO.

Optimizarea pentru motoarele de căutare de la începutul anilor 2000 este primitivă în comparație cu cea din anii 2018. Google-ul a devenit mai deștept și începe tot mai mult să gândească ca un om și să selecteze rezultatele cele mai calitative ca și conținut.

Dacă la începutul anilor 2000, Google-ul selecta rezultatele cu cea mai mare densitate de cuvinte cheie, anchor și linkuri, acum, aceleași tactici vor aduce de la sine o penalizare imediată din partea Google-ului.

Ca regulă de bază, cele mai calitative articole SEO sunt cele care reușesc să acopere cât mai mult din ce l-ar putea interesa pe user din tema respectivă.

 

Google urmărește să satisfacă nevoile informaționale prin afișarea celor mai relevante și aprofundate articole sau pagini în cadrul rezultatelor de căutare.

Degeaba scrii cel mai aprofundat articol pe un subiect dacă acesta nu se potrivește cu intenția cumpărătorului.

Probabil că, în urma unei campanii de link-building, acesta va urca pe prima pagină, însă bounce rate-ul ridicat și timpul scăzut petrecut pe site îl vor aduce pe o poziție inferioară site-urilor ce au conținut relevant.

 

Pentru a ranka pe un anumit cuvânt cheie, este recomandat (dar nu obligatoriu) să îl incluzi în titlu și în conținut.

Sunt multe cazuri în care un rezultat apare pe un cuvânt fără ca acesta să fie inclus măcar o dată în text sau în meta, deși acest lucru se întâmplă doar în cazul cuvintelor cu competiție slabă sau optimizate foarte bine pentru sinonimele cuvintelor cheie.

 

Alte locuri unde ar trebui să incluzi cuvântul cheie sunt: H1, H2, URL, meta-descriere și image alt attribute.

Atunci când cuvântul cheie este inclus în URL, lumea știe la ce să se aștepte doar uitându-se la URL, astfel sporind rata de click-through și traficul din referral. De asemenea, un naked URL anchor (cel cu hyperlink direct pe URL) va targeta cuvintele cheie incluse în URL, astfel sporind potențialul de targetare pe cuvântul cheie respectiv.

Cuvântul sau grupul de cuvinte cheie inclus/incluse în meta descriere nu este benefic în mod direct optimizării pentru motoarele de căutare, însă acest lucru va spori rata de clickthrough, deoarece userul va percepe rezultatul ca fiind mai relevant.

Atributul image-alt ajută atât în cazul căutărilor normale, cât și în cazul Google Images.

 

Relevanța este mai importantă ca oricând!

Un alt factor determinant pe partea de conținut este reprezentat de folosirea termenilor și cuvintelor aflate în strânsă legătură cu tema despre care scrii. De exemplu, dacă subiectul despre care scrii este “Top cele mai bogate orașe din Ardeal”, este primordial să targetezi orașele cele mai bogate (Cluj, Timișoara, Brașov, Oradea) pentru a-ți spori șansele de a ajunge pe prima pagină pe cuvintele de tipul “orașe din Ardeal”.

Practic, densitatea cuvintelor cheie contează mai puțin decât oricând. Este oarecum logic faptul că un text de calitate nu va repeta același cuvânt în mod excesiv și nenatural.

Pentru a scrie un articol aprofundat pe un subiect, este bine să cercetezi cel puțin 5 surse și să identifici informațiile de bază caracteristice fiecărei surse.

De asemenea, dacă vrei să fii sigur că ești cu un pas înaintea competiției, te poți ambitiona să scrii cel mai relevant și aprofundat conținut, luând ce e mai bun de la fiecare articol de pe prima pagină.

User experience-ul contează acum mai mult ca niciodată, iar acest fapt se datorează importanței metricelor de engagement, cum ar fi “Bounce rate” sau “Dwell time”. Google-ul va acorda prioritate siteurilor cu bounce rate scăzut, acesta fiind o dovadă a calității și relevanței conținutului.

Partea bună la optimizarea conținutului este că depinde în totalitate de tine să creezi conținut relevant, cu informații utile și cu potențial de a primi linkuri naturale. Asta e dovada cea mai clară că ți-ai făcut treaba cum trebuie pe partea de conținut.

 

Iată cum să redactezi un articol SEO de calitate în cinci pași:

 

Adună toate cuvintele pe care dorești să le targetezi

Aceste cuvinte trebuie să aibă legătură între ele sau să corespundă intenției celui care caută. Nu are rost să targetezi două cuvinte complet diferite doar de dragul de a avea mai multe cuvinte pe pagină.

De obicei, încerc să fac o listă de 10-30 de cuvinte cheie ce au legătură între ele, selectandu-le în funcție de relevanța pentru user și volumul de căutări.

 

Listează informațiile pe care cititorii doresc să le afle legat de tema respectivă

Îmi place să îmi fac o listă cu întrebări ce conțin cuvinte cheie secundare pe care le voi targeta în H-uri și conținut.

Desigur, includerea cuvintelor cheie este pe plan secund, iar factorul principal de care țin cont este intenția din spatele căutării și cum pot oferi conținut bogat în informație care să îl facă pe cititor să rămână cât mai mult pe pagină.

La fel de importante sunt acțiunile de după, iar un bounce rate ridicat nu este neapărat un lucru rău.

Site-urile ce practică affiliate marketing au un bounce rate ridicat tocmai pentru că obiectivul principal este direcționarea către alte site-uri partenere care le vor asigura comisionul în urma vânzărilor.

 

Ai în vedere aspectul vizual

De asemenea, gândește-te la aspectul vizual al paginii sau al postării și caută să stârnesti emotii prin imagini relevante si calitative.

Include imagini relevante o dată la fiecare 300 de cuvinte pentru a face conținutul mai ușor de citit.

 

Colectează informațiile necesare și pune varianta brută “pe ecran”

Un alt lucru ce ține de scrierea eficientă a articolelor SEO este separarea redactării în două părți: prima etapă în care scrii conținutul în stare brută.

În această etapă te vei concentra pe informațiile esențiale. Important este să nu îți faci prea multe probleme legate de cât de bine sună sau de legătura dintre fraze. Aceste aspecte le vei corecta în cea de-a doua etapă, cea în care legi și dai contur informațiilor, aplicând anumite tehnici de copywriting.

 

Editează și pregătește varianta finală

Tot în această etapă ar fi bine să introduci cuvintele cheie pe care le targetezi în H-uri și conținut. Ține minte să nu exagerezi cu un anumit cuvânt și să te concentrezi pe includerea tuturor cuvintelor cheie relevante în articol.

Include și un call-to-action care să-l determine pe user să navigheze site-ul mai departe sau să ajungă pe un alt site pe care îl promovezi.

 

Concluzii

Lumea SEO s-a schimbat mult în ultimii ani. Tacticile care mergeau în 2013 sunt acum complet inutile.

Un clișeu care tot umblă în lumea optimizării pentru motoarele de căutare este: “Content is king”, însă anul 2018 vede detronarea acestuia și ascensiunea altui factor important, și anume relevanța pentru user.

Cu toate astea, linkurile rămân în continuare “regina” care dictează pozițiile de top din prima pagină.

 

Pare complicat să redactezi articole SEO?

Creativii și persuasivii din echipa noastră de SEO se pot ocupa de scrierea articolelor ce îți vor propulsa site-ul în rezultatele de top ale Google-ului. 

Tu te poți ocupa de celelalte aspecte ale afacerii tale!

articol scris deSzasz Adrian

SEO & Copywriter

vezi articolele scrise de Szasz