Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Reguli de copywriting și content writing pentru magazine online

copywriting magazin online content writing

Succesul magazinului tău online depinde în mare parte de comunicarea pe care o ai cu clienții. Nu e vorba de atitudinea persoanei care lucrează în client service, ci de mesajul pe care îl transmite site-ul tău începând de la pagina principală, la blog, până la acea destinație mult dorită numită “Check out”.

Un magazin fizic folosește anumite mijloace de îmbunătățire a experienței pe care o are un client atunci când întră într-un magazin. În magazinele de haine auzi muzică mai tot timpul. Acest lucru nu este întâmplător, întrucât a fost demonstrat că muzica sporește dorința oamenilor de a cumpără. Aceeași abordare nu ar fi la fel de eficientă în cazul unui magazin online unde “armele principale” care te vor ajuta să vinzi mai mult sunt copywritingul și content writingul.

 

Copywriting și content writing

Ce înseamnă copywriting?

Copywriting înseamnă a scrie cu scopul de a vinde și îmbină știința cu arta pentru a stârni acele emoțîi care să-l determine pe cititor să acționeze într-un anumit fel.

Copywritingul de calitate este absolut necesar pentru a asigura comunicarea eficientă între brand și potențialul cumpărător.

 

Ce înseamnă content writing?

Content writingul (Content marketingul) are ca scop educarea potențialului client în vederea rezolvării unei probleme cu ajutorul unui anumit produs sau serviciu.

Practic, obiectivul tău principal este să îi faci pe oameni să înțeleagă de ce au nevoie de produsul sau serviciul tău fără să pară că vrei să vinzi. Produsul sau serviciul trebuie să reprezinte un mijloc prin care utilizatorul ar îndeplini un anumit scop.

Chiar și acest articol este scris pentru a promova o afacere, cu toate că nu vei găsi nicăieri în conținutul articolului vreo referire (excluzând exemplul de față) la serviciile de marketing online oferite de Gun Media.

Desigur, un call-to-action plasat cum și unde trebuie poate spori semnificativ rata de conversie. În cazul de față, însă, serviciile oferite sunt listate atât în meniul principal, cât și în meniul situat în footer.

Nu a fost nevoie de un call-to-action pentru a-mi îndeplini scopul. De cele mai multe ori, însă, un call-to-action este necesar.

 

Ce poate face un copywriter pentru a spori vânzările unui magazin online?

Un copywriter priceput trebuie să aibă în vedere particularitățile publicului țintă și punctele forte ale produselor oferite. Copywritingul care vinde emană transparență, autenticitate, emoție și simplitate.

Haide să vedem ce poți face chiar acum în vederea scrisului de pe site pentru a-ți maximiza rata de conversie a magazinului tău online.

 

Copywriting transparent

Am menționat că e important ca userii să să simtă “apropiați” de brandul tău. Încrederea este “cuvântul cheie” numărul 1 în industria marketingului online. Potențialii clienți, fie că își dau seama sau nu, pun preț pe autenticitate.

De exemplu, acest articol are ca scop promovarea serviciilor Gun Media prin demonstrarea expertizei în copywriting. Aș fi ipocrit să spun că am scris toate aceste rânduri doar pentru a educa.

 

“Uite cât de tare sunt, cumpără de la mine!’

Autopromovarea (sau lauda de sine) este strict pentru vedete și politicieni, iar în cea de-a doua categorie cu siguranță nu ai încredere.

Oamenii care întră pe site nu sunt interesați să citească despre “calitatea de top a serviciilor tale.” În schimb, îți poți concentra atenția pe nevoile potențialilor clienți și cum produsele sau serviciile tale pot satisface acele nevoi.

O bună metodă de promovare a unui produs fără să pară că intenționezi acest lucru ar fi să inserezi linkuri contextuale către produse în conținutul articolelor de pe blog.

Pentru a evita aspectul unui banner publicitar, ai mare grijă ca produsul să se potrivească în contextul respectiv.

 

Copywriting de umplutură

Ne raportăm din nou la politicieni și la acele discursuri lungi și fără substanță.

Cel mai probabil că nu ai putut rezista mai mult de câteva secunde ascultând un discurs plictisitor, iar atenția se pierde mult mai ușor când citești. De aceea trebuie să intuieșți ce vrea un potențial client atunci când a accesat o anumită pagină.

Evită să intri în detalii irelevante și nu apela la definițîi nenecesare doar pentru a umple niște loc în pagină. Nu ești la liceu și nu ai de ce să bați câmpii.

 

Impersonal și plictisitor

Tu! Da, “tu”, sau exprimarea la persoană a doua prin scris, sună mai prietenos și îi va face pe cititori să aibă încredere în tine.

Scrie ca și cum ai vorbi cu cineva în viața reală. Evită lauda de sine, dar folosește-te de povești autentice care scot în evidență valorile brandului tău și modul în care produsele sau serviciile tale satisfac o anumită nevoie.

 

Nu folosi cuvinte cheie în exces

“Optimizarea pentru motoarele de căutare este o strategie care îți va aduce trafic consistent pe termen lung. Optimizarea pentru motoarele de căutare a evoluat foarte mult în ultimii ani, iar pentru a avea succes, trebuie să fii la curent cu update-urile algoritmilor”.

Optimizarea pentru motoarele de căutare este mai puțîn importantă decât user experience, iar repetiția unui cuvânt nu este doar enervantă (după cum ai observat) ci și ineficientă în a ranka în 2018.

Dacă vrei să redactezi un articol SEO, concentrează-te pe sinonime. Sunt foarte multe articole care rankează pe un cuvânt cheie chiar și fără că acesta să fie inclus în conținut, tocmai datorită sinonimelor.

 

Folosește verbe în text, nu adjective

Vei fi mult mai convingător dacă spui că “acest medicament te va ajuta să scapi de dureri de cap” decât să spui că “acest medicament este un bun antinevralgic.”

 

Nu te zgârci cu alineatele

Sunt puține lucruri mai incomode la un text decât un întreg paragraf cu zece propoziții scrise pe același alineat.

Ochii au nevoie de câte o mini-pauză din când în când, iar un text lung poate descuraja pe cititor să citească textul până la capăt. Plus de asta, un text despărțit de multe alineate este mult mai ușor de scanat. Unui cititor grăbit ii va fi mult mai usor să extragă ideile principale rapid.

Aplică principiul “O singură idee, un singur alineat” atunci când dorești să subliniezi idei principale.

 

Evită jargonul și termenii științifici

Nu încerca să îți demonstrezi expertiza folosind mult jargon în text. Îți vei limita publicul țintă targetându-i doar pe “pricepuții” din industrie.

Încearcă să explici părțile complicate ale serviciului sau produsului tău în termeni simpli și evită termenii abstracți și rar întâlniți. Folosește limbajul colocvial și scrie ca și cum ai vorbi cu un prieten vechi.

 

Folosește-te de cuvinte senzoriale

Poate una din cele mai eficiente metode de îmbunătățire a ratei de conversie pentru magazine online.

Având în vedere că oamenii care intră pe site nu pot mirosi, auzi, palpa, vedea (în viață reală) sau gusta produsul, este datoria ta să compensezi această distanță folosind cuvinte care relevă mirosul, văzul, gustul, percepția tactilă sau percepția auditivă.

Cuvinte precum “delicios”, “elegant” sau “fin” activează centrii nervoși ai creierului responsabili de simțuri.

Dacă ai dubii în privința cuvintelor pe care le poți folosi, încearcă să găseșți toate caracteristicile produsului și să le alegi pe cele mai relevante pentru client.

 

Păstreză lucrurile importante pentru început și sfârșit

Conform studiilor, cititorul acordă mai puțină importanță părții de mijloc a unui articol. Graficul de mai jos relevă nivelul de atenție în funcție de locul unde este situat conținutul.

copywriting content writing

 

Soluția este destul de simplă. Restructurează-ți conținutul astfel încât informația cea mai importantă să fie la începutul și la sfârșitul articolului.

 

Folosește cuvinte persuasive

Cuvintele senzoriale îl apropie pe potențialul client de produs și valoarea acestuia.

Cuvintele persuasive precum “tu, acum, gratuit, nou, ușor, repede” îl aduc mai aproape de acel buton de “check out”.

 

Creează o senzație de exclusivitate sau comunitate

Pentru a genera loialitate în rândul clienților, trebuie să faci tot ce poți pentru a crea o experiență greu de uitat.

Un mod eficient de a fideliza clienții ar fi să le dai impresia că, odată ce au cumpărat serviciul sau produsul, vor face parte dintr-o comunitate sau “grup VIP”.

Un exemplu bun de brand care și-a clădit o comunitate de utilizatori este chiar Harley Davidson. Peste un milion de persoane din întreagă lume fac parte din Harley Owners Group.

 

Un dușman comun

Legătura dintre un brand și un potențial client devine mai puternică atunci când este identificat un dușman comun. Acest dușman comun poate fi o problemă sau o provocare cu care se confruntă cititorul.

După cum probabil ai ghicit, produsele sau serviciile tale reprezintă soluția problemei sau provocării enunțate.

De exemplu, dacă vinzi îmbrăcăminte de fitness, lenea și mâncatul în exces sunt “inamicii tăi cei mai buni” pe care îi poți folosi să empatizezi cu oamenii care intră pe site. În acest caz, poți scoate în evidență pe “inamic” descriindu-l pe pagina principală și incluzându-l recurent în articolele de pe blog.

 

Optimizarea periodică a conținutului vechi

Ai fi surprins cât de benefic poate fi să îți actualizezi conținutul vechi. Poate, între timp, ai mai acumulat cunoștințe și mai poți adaugă ceva nou. Sau poate că ai văzut un font elegant care se potrivește mai bine cu mesajul brandului tău.

 

Concluzii copywriting vs content writing

Copywritingul și rata de conversie a vânzărilor online se află în strânsă legătură. Copywritingul de calitate îl are în prim plan pe potențialul client.

Un copywriter trebuie să intuiască profilul potențialilor clienți și să vorbească într-o limbă care să rezoneze cu aceștia.

Autenticitatea, folosirea corespunzătoare a cuvintelor senzoriale și persuasive, precum și ușurința cu care poate fi citit un text reprezintă doar câteva caracteristici ale unui copywriting care vinde.

Te poți gândi la alte elemente care pot spori vânzările unui magazin online?

Împărtășește-ți înțelepciunea comentând mai jos.

articol scris deSzasz Adrian

SEO & Copywriter

vezi articolele scrise de Szasz