Gun.ro folosește cookie-uri.
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.
Politica de confidentialitate & Cookies

Trenduri în marketing online pentru anul 2022

trenduri in marketing online

Trendurile se schimbă de la an la an și nu doar atunci când e vorba de fashion. În cazul nostru, căutăm să fim mereu la curent cu acele trenduri în marketing online. Tocmai de aceea, ne-am făcut bine lecțiile și am pregătit o listă cu trendurile pe care le noi le anticipăm pentru anul 2022.

Pe măsură ce vei citi acest articol, vei observa că nu tot ceea ce o să enumerăm este un fenomen nou în marketing. În cazul unora, credem că va lua amploare, iar altele că se vor dezvolta mai mult.

Am pus cap la cap informațiile pe care le-am obținut din experiența în domeniu și am făcut o listă cu câteva trenduri în marketing online în 2022.

Achiziția direct din shopurile de pe Facebook sau Instagram

În România până acum shopurile pe Facebook sau Instagram nu au fost foarte bine puse la punct și achiziția se putea face doar prin intermediul site-ului. De curând, Facebook a introdus și la noi varianta de a cumpăra direct din shop, dar nu este încă funcțională pentru toate businessurile.

Presupunând faptul că în 2022 această funcție va fi disponibilă pentru toate paginile prin intermediul Commerce Managerului, credem că va fi un trend foarte testat.

De ce? Pentru că orice marketer își dorește să simplifice procesul de achiziție pentru cumpărător. Astfel că ar fi mult mai bine dacă ar putea vedea informațiile și ar putea cumpăra produsul direct din Facebook sau Instagram.

Vânzarea prin live shopping

live shopping trenduri in marketing online

Sursa foto: https://about.fb.com/

Live shopping are practic la bază aceeași idee folosită și la teleshopping, doar că este o variantă adaptată pentru ecommerce. În 2021 live shoppingul a fost abordat de câteva branduri din România precum Oveit (care a fost de altfel compania care a adus acest concept în România) sau Samsung.

Ce reprezintă de fapt acest live shopping? Este o sesiune video live de prezentare a produsului în care cumpărătorii pot pune întrebări și în același timp pot cumpăra cu un simplu click din video.

Ce este interesant este că în această sesiune specială vor există promoții sau beneficii valabile doar pe parcursul live-ului. De asemenea, live-ul este în general ținut de brand ambassadorul companiei, de o vedetă sau de un influencer colaborator.

De ce să iei în calcul să organizezi un live shopping în anul 2022?

  • Este încă ceva special, care te poate diferenția de competiție.
  • Accelerează comenzile, astfel că ai putea obține în câteva ore un număr de comenzi echivalent cu numărul din câteva zile.
  • Conform ultimelor statistici, utilizatorii din Social Media preferă mai mult conținutul de tip video decât cel static.
  • Ajută la fidelizarea clienților deoarece o astfel de prezentare îi face să se simtă mai implicați și mai apropiați față de brand.

Influencer marketing

trenduri in marketing online influencer

Influencer marketing este unul dintre acele trenduri în marketing online care este deja cunoscut. Tot mai multe businessuri din online au înțeles acest trend și l-au adoptat. Pe ce se bazează acest trend? Pe convingerea unui utilizator de a cumpăra sau crearea vizibilității prin intermediul unei persoane cunoscute în mediul online.

În funcție de nișă, de obiective și de buget, poți alege să colaborezi cu micro-influenceri sau macro-influenceri. Diferența dintre aceștia este că micro-influencerii sunt la început de drum, au o comunitate mai mică și o putere de influență mai scăzută.

Totuși, dacă și businessul tău este la început de drum și nu dispui de suficiente resurse, aceasta ar fi cea mai bună variantă pentru început. Astfel îți vei permite un echilibru între toate acțiunele de marketing.

User generated content

user generate content trenduri in marketing online

User generated content se referă la conținutul de orice tip generat de clienții brandului care poate ajuta la creșterea vizibilității acestuia. Fie că este vorba de testimoniale, recenzii, postări cu produse și tag către brand, UGC este o idee bună pentru marketingul online.

De ce spunem că acest tip de conținut poate ajuta un business? Pentru că:

  • Oamenii au încredere în alți oameni care au avut deja o experiență cu produsul sau serviciul și sunt dispuși să o împărtășească.
  • Fiecare client este autentic și original din punct de vedere al părerilor. În plus, conținutul generat de useri poate fi sub formă de text, video, imagine, live, etc.
  • Ajută la construirea unei comunități.

Poți afla mai multe despre UGC din articolul nostru.

Video content

Conținutul video a devenit cel mai apreciat tip de conținut în Social Media, iar statisticile arată că ar trebui să fie una dintre primele strategii de marketing:

  • Vizionarea unui videoclip crește intenția de achiziție cu 97% și asocierea brandului cu peste 100%.
  • Peste 80% dintre utilizatori petrec mai mult timp pe un site care conține și video.
  • 52% dintre consumatori susțin faptul că vizionarea unui clip despre produs îi fac mai siguri pe decizia de cumpărare.
  • Cei care au vizionat un clip sunt mai predispuși să cumpere ulterior.

Surse: Unruly, Mist Media, comScore

Augumented Reality

În ultima perioadă, situația actuală din lume a fost un factor care a dus la schimbarea modului de consum în online. Dacă înainte în digital marketing, se punea foarte mult accentul pe performance, acum este importantă strategia brandului de a se face plăcut. Mai exact, tot mai mulți specialiști caută metode noi de a se apropia de audiența targetată prin ceva inediat și poate chiar emoționant.

Și cum altfel să faci acest lucru decât oferind o experință online cât mai reală? Tocmai de aceea, Realitatea Augumentată poate fi următorul trend în Social Media.

Filtre care îți permit să vezi cum ai arăta cu o nouă nuanța de ruj, filtre care pot proiecta produsul chiar lângă tine sau alte aplicații cu efecte 3D sunt printre exemplele de AR.

Plecând de la aceste experiențe, unii useri susțin că ar fi mai predispuși să cumpere un produs dacă ar putea să îl vadă via AR.

Tocmai de aceea, platformele de Social Media au început să integreze Realitatea Augumentată:
  • Snapchat a introdus tot felul de filtre și efecte prin care te poți juca cu apa, focul, să dansezi alături de personaje animate sau să identifici obiectele pe care le vezi printr-o simplă scanare cu camera.

Vezi exemplu aici:

  • Facebook a adăugat de ceva timp acele jocuri disponibile pe Messenger pe care le poți juca alături de prietenul din conversația respectivă și filtrele cu efecte 3D. Pe lângă acestea, au fost introduse și ad-urile cu AR. Acestea sunt disponibile momentan doar în unele țări, pot rula doar în News Feed și sunt de tipul Try-On.

Astfel, utilizatorii pot folosi camera direct din ads pentru a încerca produsul: accesorii, make-up, mobilă, gaming, etc.

  • Nu mai este cazul să spunem că Instagram folosește AR în aproape toate filtrele disponibile. În plus, platforma testează experiențele de tip Try-On pe baza produselor in Commerce Manager și Shop.

Vezi exemplu aici:

Strategia omnichannel

omnichannel strategy trenduri in marketing online

Strategia omnichannel se referă la utilizarea mai multor canale de comunicare ca un funnel în interacțiunea consumatorilor cu brandul. Această strategie poate include atât canalale fizice, cât și pe cele digitale.

Practic, strategia omnichannel este o integrare a brandingului, community și touchpointurilor online și offline care oferă o experiență de cumpărare mai bună.

Un aspect esențial este ca strategia să urmărească aceleași obiective și să mențină aceeași direcție de comunicare pe toate canalele. Astfel, consumatorii pot face mai ușor asocierea cu brandul atunci când îl văd.

De asemenea, este important să se țină cont de diferența dintre strategia multichannel și cea omnichannel. Deși amândouă se bazează pe idee folosirii mai multor canale de comunicare și promovare, scopul lor este altul.

Multichannel vizează utilizarea mai multor canale unde rezultatele sunt controlate și verificate individual, în timp ce omnichannel se referă la legătura dintre aceste canale în procesul de achiziție al unui consumator.

FOMO (Fear of Missing out)

Strategia FOMO are ca scop crearea unei senzații a utilizatorilor că trebuie să facă o acțiune cât mai repede astfel încât să nu rateze un produs sau un beneficiu. Iată câteva exemple de cum ai putea să te folosești de această tehnică:

  • Folosește cuvinte și fraze precum: “timp limitat”, “stoc limitat”, “gratis”, “valabil doar azi”, “cumpără acum!”.
  • Pune notificări de tip pop-up în site cu beneficiile/ofertele disponibile.
  • Scoate în evidență produsele reduse în site.
  • Oferă diferite tipuri de beneficii: transport gratuit, reduceri, vouchere, etc.
  • Inserează un timer de countdown.

Dacă obiectivul tău pentru 2022 este să ai o strategie bine structurată și să ții cont de aceste trenduri în marketing online, hai să discutăm. Găsești mai multe informații despre noi aici.