Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Ce este user-generated content și cum îți influențează rezultatele în online?

User – generated content sau UGC este conținutul sub orice formă (imagini, video-uri, postări, testimoniale) generat de clienții unui brand care poate crește awareness-ul brandului. Dacă nu ai mai auzit până acum de acest termen, cu siguranță ai văzut de multe ori testimoniale, review-uri și taguri ale brandurilor, lucruri care poate te-au influențat și pe tine în decizia de cumpărare.

Deși ai tendința să spui că acesta este un termen nou în marketing, astfel de content este prezent în online încă din 2009 când Burberry își încuraja clienții să posteze poze cu ei într-unul dintre paltoanele din colecțiile de la acea vreme.

De ce este UGC o idee bună pentru orice bussines?

  • Alți utilizatori inspiră mai multă încredere către potențialii clienți

Motivul principal pentru care user-generated content are un succes mult mai mare este deoarece oamenii au încredere în alți oameni care au încercat deja acel produs sau serviciu, mai mult decât în advertiseri. Sigur ți s-a întâmplat și ție să cumperi un produs sau să apelezi la un serviciu pentru că ți l-a recomandat un prieten.

  • Conținutul generat de useri este autentic și original

Un alt motiv ar fi autenticitatea postărilor, deoarece o persoană tinde să lase un review sau să ofere un testimonial atunci când ori este foarte mulțumită, ori nu a fost încântată de calitatea brandului.

Putem spune și că fiecare conținut este original deoarece fiecare client vine cu o părere diferită sau exprimă aceleași lucruri, dar în modalități diferite. Astfel, cu cât citești mai multe review-uri despre un brand, cu atât poți construi mai ușor încrederea sau dimpotrivă, o poți pierde.

  • UGC construiește o comunitate

Userii rezonează între ei și astfel audiența ta construiește o comunitate, iar tu trebuie să te asiguri că legi o relație bună cu această comunitate. Oamenilor le place să simtă că sunt parte dintr-o comunitate, că au o anumită influență, tocmai de aceea lansează postări și discuții pe baza unui brand cu care au intrat în contact la un moment dat.

  • User-generated content este ieftin si prezintă un potențial imens

De cele mai multe ori, acest conținut este creat de clienți neplătiți care pot avea motive diferite, precum: împărtășirea unei experiențe, câștigarea unei reduceri sau a unui premiu, construirea unei conexiuni cu oameni pe aceeași lungime de undă. Astfel că nu va fi nevoie să plătești pe cineva pentru “a-ți lăuda brandul”.

În plus, User-generated content pare să depășească conținutul creat de brand în 2021. Ad-urile care folosesc UCG ar putea avea o creștere a engagementului de până la 30% comparativ cu media existentă.

 

Cum să îți îndemni clienții să genereze acest conținut?

Înainte să afli cum să îți motivezi userii să “facă branding” pentru tine, trebuie să îți cunoști audiența, să știi pe ce platformă petrec mai mult timp și să te gândești ce tip de conținut le-ar fi ușor să genereze pentru brandul tău.

În general, userii tind să aibă un comportament comun pe fiecare tip de platformă atunci când vine vorba de brand-promoting, așa că poți să iei în calcul că:

  • Facebook este folosit mai des pentru a distribui fotografii, video-uri, texte, etc.
  • Instagram este folosit mai mult pentru Stories, tag produselor/brandurilor, postări de tip How to.
  • Linkedin este puțin mai business și este vei da mai mult de testimoniale, distribuiri de noutăți sau discuții pe baza unui subiect.
  • Youtube este utilizat în special pentru tutoriale, video-uri educaționale sau behind-the-scenes.

 

Plecând de la informațiile pe care le-ai citit mai sus, trebuie să te gândești și ce fel de conținut oferi tu userilor astfel încât să îi faci să îți aducă engagement.

  • Facebook: Postează acele tipuri de imagini/video-uri care ar putea să ajungă ușor virale, fie ele amuzante/ emoționale sau spectaculoase din punct de vedere al designului.
  • Instagram: Fii deschis în postări și adresează scurte întrebări. Încurajează-ți clienții mulțumiți să îți dea tag și verifică mereu conținutul în care brandul tău a fost etichetat. Ulterior, pot să îl repostezi și tu.
  • Linkedin: Fiind o platformă, orientată mai mult spre profesional, nu mai poți doar să dai retag postărilor făcute de clienți. Vorbește despre valorile și misiunea businessului, povestește despre oamenii din echipă și creează conexiuni cu oamenii care cred în valorile afacerii tale.

 

Următorul pas este să te gândești care este obiectivul tău și ce vrei să obții: creșterea engagementului și vizibilitatea brandului, creșterea ratei de conversie, educarea userilor?

În funcție de obiectivul stabilit, poți construi și strategia legată de tipul de conținutul pe care îl vei cere clienților. De exemplu:

  • Dacă vrei să crești interacțiunea sau să îți educi audiența, poți opta pentru poze și video-uri.
  • Dacă vrei să crești CTR-ul și numărul de achiziții, atunci te poți baza pe review-uri și testimoniale.

 

Iată câteva trucuri prin care poți obține UGC de la clienții businessului tău:

  • Încurajează-i să posteze poze/clipuri cu produsele. Poți oferi un discount pentru cei care fac acest lucru.
  • Creează o experiență placută. Poți oferi un cadou surpriză la fiecare achiziție, poți gândi un ambalaj drăguț sau un decor interesant în locația fizică.
  • Realizează un scurt formular despre experiența de cumpărare pe care să-l trimiți userilor dupa ce au făcut o comandă.

 

La final, trebuie să fii conștient de faptul că user-generated content te poate ajuta foarte mult, dar poate fi și un dezavantaj pentru businessul tău atât timp cât reacțiile nu sunt tocmai cele mai bune. Tocmai de aceea, asigură-te că oferi produse și servicii de calitate, că ai o comunicare eficientă și o strategie de marketing adaptată businessului și publicului tău țintă.

 

articol scris deMădălina Bădescu

Încă de mică mi-a plăcut să scriu și să ofer celor din jurul meu câte puțin din ce simt și gândesc. Marketingul online îmi permite să îmi duc mai departe pasiunea.😊

vezi articolele scrise de Mădălina