Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Valentine’s Day in campanii de Social Media – Ce strategii sa folosim?

Februarie si martie sunt doua luni cu potential pentru brandurile care vor sa isi atraga capital de imagine, sa isi creasca baza de followeri si sa isi activeze comunitatile online. Daca ai un business la inceput de drum sau pur si simplu vrei sa ai o idee mai clara in ceea ce priveste strategia implementarii unei campanii de la A-Z in Social Media, in acest articol vei gasi raspunsurile care te intereseaza.

Verva generata de Valentine’s Day, Dragobete, 1 si 8 Martie, ne indica faptul ca aceasta este perioada perfecta in care  brandurile sa straluceasca si “sa imparta dragoste si awareness” in cele mai neasteptate forme ale unor campanii de sezon.

Daca ai un business si iti doresti sa ai mai multa vizibilitate, engagement si conversii, este momentul oportun sa incepi sa lucrezi la strategia care sa iti si aduca aceste rezultate.

Sa presupunem ca incepi cu o campanie de Valentine’s Day. Probabil primele intrebari vor fi: “Ce tip de campanie vom face?”, “De ce materiale vom avea nevoie?”, “In ce perioada o vom desfasura?”, “Ce buget vom aloca?” (iar intrebarile acestea vin in cazul in care ai cateva informatii despre ce inseamna o campanie in Social Media). Iar daca nu ai mai facut astfel de campanii pana acum, cu siguranta acest articol iti va fi de mare ajutor.

Am cuprins toti pasii pe care trebuie sa ii parcurgi pentru implementarea unei campanii de succes care, aplicata conform unei strategii eficiente, se poate transforma intr-un model de reusita.

Vreau sa fac o campanie de Valentine’s Day. Cu ce incep?

Inainte de toate trebuie sa stii ca poti avea campanii axate pe vanzare si campanii de awareness.

A. Vom incepe cu acele campanii axate pe vanzare (iar aici putem avea in vedere discount-uri, cumpararea unui produs si primirea celui de-al-II-lea gratuit etc.). Vor intra in campanie produsele destinate cuplurilor. Spre exemplu daca ai un magazin online cu produse vestimentare, gandesti o campanie cu produse destinate pentru ea si pentru el (pot fi de aceeasi culoare, din aceeasi colectie etc.).

Strategie & Necesar

  • Stabilirea strategiei (1+1 cadou, x% discount, cumperi un produs si pe al-II-lea il primesti cadou pentru jumatatea ta etc.). Si cel mai important, aceasta idee are nevoie de o poveste. Asociaza ideea campaniei cu o situatie, un eveniment si imbrac-o frumos, in cuvinte.
  • Stabilirea perioadei de derulare a campaniei. Ex: 1-14 februarie. In perioada 1-5 februarie poti realiza o campanie de awareness care sa anunte viitoarea campanie desfasurata de Valentine’s Day. *Acest aspect nu este obligatoriu.
  • Stabilirea bugetului pe care esti dispus/a sa il aloci 
  • Stabilirea tipului de campanie – ex: Campanie de Conversii, cu targetarea audientei la nivelul Romaniei (daca esti un magazin online), barbati si femei care au la status “intr-o relatie”, “logodit/a” sau “casatorit/a”.  In functie de tipologia clientului la care vrei sa ajungi, poti rafina targetarea pe studii superioare, interese care coincid cu specificul business-ului, comportamente. Poti alege si audiente de remarketing sau audiente asemanatoare clientilor tai.
  • Realizarea visualului pentru campanie:
  • Pentru campania de awareness, recomandam sa fie realizat un banner pentru coverul paginii de Facebook (820×360 pixeli) si un banner (1080×1080 pixeli) pentru o postare publicata pe pagina de Facebook si pe profilul de business de pe Instagram. Aceste postari se pot boost-ui catre userii care ti-au mai vizitat site-ul. Ideal ar fi sa folosesti o audienta de 180 zile. De asemenea, ar trebui sa se regaseasca si un banner pe site, in homepage care sa anunte viitoarea campanie.
  • Pentru campania de vanzare propriu-zisa, vei avea nevoie de un banner pentru coverul paginii de Facebook, un banner (1080×1080 pixeli) pentru o postare care sa anunte promotia pe pagina de Facebook si Instagram, un banner general la dimensiunea 1200×628 pixeli pentru campania de conversii si de un banner care sa se regaseasca pe site.

Textul bannerelor trebuie sa surprinda exact esenta campaniei, sa aiba legatura vizuala cu produsele din promotie si cu ideea de Valentine’s Day. De asemenea, trebuie sa aiba si un buton de CTA cu “Descopera ofertele”.

  • Realizarea textelor de campanie si a ad-urilor propriu-zise

 

B. Campaniile pot fi axate si pe awareness pentru cresterea engagementului, pentru activarea comunitatii si atragerea de noi followeri care rezoneaza atat cu mesajul campaniei cat si cu business-ul tau.

Acestea sunt destinate paginilor de Facebook cat si profilurilor de afaceri pe Instagram, prin publicarea unei postari careia sa ii aloci un buget pentru a avea un reach mai mare si automat un engagement crescut.

Strategie & Necesar:

  • Stabilirea mecanismului (ex: daca ai o sala de sport, poti oferi un antrenament de cuplu, gratuit: “Indragosteste-te de sport alaturi de jumatatea ta”. In acest caz, avem ca target atat barbatii cat si femeile care se afla in proximitatea salii, au interese in sport si sunt intr-o relatie, logoditi sau casatoriti. Pentru a castiga, userii ar trebui sa scrie un comentariu de ce si-ar dori sa se antreneze in cuplu si sa dea TAG persoanei cu care vrea sa vina la antrenamente.

Valentine’s Day poate fi si reinterpretat. Spre exemplu, daca ai un magazin de make-up, le poti cere userilor (femei) sa posteze o imagine cu produsul preferat de la magazinul tau/ un make-up/ o manichiura realizata cu produsul respectiv. Pentru a castiga, ar trebui sa spuna de ce “iubeste/ indrageste acel produs”. Castigatoarelor le poti oferi produse din colectia noua sau produse pentru care cererea este ridicata.

  • Stabilirea perioadei campaniei/ concursului
  • Necesar: un banner 1080×1080 pixeli pentru postarea de pe pagina de Facebook si Instagram, cu un mesaj si vizual in ton cu tematica concursului si Valentine’s Day.
  • Stabilirea targetului (audientei) si a bugetului
  • Realizarea textelor de campanie si a postarii propriu-zise.

Acesta este un model de strategie si necesar ce poate fi aplicat in majoritatea cazurilor in care realizam campanii speciale de-a lungul anului.

Sfatul meu? Analizeaza acest model, adapteaza-l specificului business-ului tau si transforma-l intr-o campanie de succes.

 

 

 

articol scris deClaudia Drăgulin

Este extraordinar atunci când mesajul meu ajunge la zeci, mii, sute de mii de oameni. Ador tot ce ține de Social Media iar online-ul este "acea motivație care îmi transformă jobul într-o pasiune ".

vezi articolele scrise de Claudia