Trei moduri prin care Instagram poate fi (încă) îmbunătățit

Dacă ești unul dintre cei 500 de milioane de useri lunari activi pe Instagram,  probabil ai observat câteva schimbări în ultimele luni. Platforma a anunțat că va introduce în curând Business Profiles și Insights, și-a schimbat algoritmul și a implementat Instagram Stories, un nou feature care concurează direct cu Snapchat. Aceste ultime schimbări au fost intens dezbătute de către specialiști, mai ales noul algoritm care devenise deja o particularitate a platformei.

Indiferent însă de efectul acestor noutăți, un lucru este sigur: Instagram se simte confortabil să facă schimbări majore în vederea creșterii numărului de utilizatori și a engagementului.

INSTAGRAM-IMBUNATATIRI

Cu toate acestea, platforma are în continuare multe lucruri de schimbat și este foarte probabil ca în perioada următoare să ne trezim puși în fața altor transformări cu care va trebui să ne obișnuim.

  1. Introducerea Filtrelor Video

Odată cu recenta achiziție a MSQRD de către Facebook, este foarte probabil ca această schimbare să fie deja în lucru. De altfel, Facebook a introdus de curând filtre video în propria aplicație de mobil, oferindu-le userilor ocazia să adauge filtre și text pe video-urile de pe profilele lor. Acest feature a fost disponibil chiar la timp pentru jocurile olimpice de la Rio, dar la o scală redusă și în regiuni restrânse.

facebook-msqrd-instagram

Cert este că, aceste filtre video s-ar potrivi mult mai bine pe o platformă precum Instagram și ar crește simțitor nivelul de engagement din Insta Stories.

  1. Mute Pages

Uneori, suntem nevoiţi să adăugăm persoane sau să urmărim anumite pagini în social media al căror conţinut nu ne interesează în mod expres. Acesta este şi motivul pentru care Facebook şi Twitter le oferă userilor posibilitatea de a pune pe mute sau a da unfollow anumitor pagini/persoane fără a le scoate cu totul din reţeaua de prieteni sau conexiuni. O mutare înţeleaptă pentru Instagram ar fi să urmeze acest exemplu şi să îi lase pe useri să opteze pentru a vedea mai puţine poze cu pisica sau mâncarea unei rude îndepărtate.

unfollow-facebook

  1. Crearea unui algoritm pentru Insta Stories

Acum că Instagram a introdus Stories şi le-a plasat la vedere, deasupra feed-ului principal, putem să ne aşteptăm ca aplicaţia să introducă în curând şi un algoritm bazat pe interacţiunea userilor. Foarte multe persoane de pe Instagram creează un minunat content bazat pe fotografii, dar care nu se reflectă atât de bine în ceea ce postează pe “Stories”. Iar fiindcă foarte mulţi useri urmăresc sute sau mii de persoane pe Instagram, ideal ar fi să existe o “selecţie naturală” care să ne ţină la distanţă de storie-urile mai puţin interesante.

insta-stories-facebook

În mod evident, este foarte probabil ca, pe lângă aceste trei potenţiale schimbări, să fim surprinşi în viitorul apropiat şi de altele pe care nimeni nu le poate prevedea încă. Cert este că Instagram face tot mai mulţi paşi spre a deveni a doua cea mai importantă reţea socială din lume după Facebook.  Oare cât timp i-ar lua sa reușească acest lucru?

articol scris deRobert Trandafir

Coordonez campaniile de marketing online din cadrul agenției. Lucrez în online din 2008, am explorat toate canelele de promovare online, dar cel mai mult timp mi l-am petrecut realizând și implementând strategii SEO. Pe acest blog scriu despre marketing online, SEO, Google Adwords

vezi articolele scrise de Robert