Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Top 14 Trenduri în digital marketing în 2021- Ce trebuie să știi

Online-ul se schimbă cu o rapiditate foarte mare. Noi trenduri își fac loc influențând foarte mult strategiile de promovare din mediul digital. Iar brandurile trebuie să acorde atenție schimbărilor, modificărilor comportamentului publicului țintă și să își adapteze strategia de promovare online.

Noi posibilități de promovare apar la orizont iar vechea practică de concentrare doar pe canalele obișnuite ar trebui înlocuită cu o strategie integrată, completă, care să vizeze toate platformele online pe care potențialii clienți își petrec timpul (bineînțeles, atât timp cât se și pliază pe specificul afacerilor respective). Noi am identificat câteva trenduri importante care pot lua amploare în 2021. Citește-le și tu și vezi ce poți adapta în strategia ta de digital marketing.

 *Acest articol a fost realizat și pe baza observațiilor și a research-ului făcut de colegii mei Alexandru Curtașu (Google Ads Specialist), Mădălina Bădescu (Social Media Specialist) și Ștefan Rusu (SEO Specialist).

ALT

 #1.Încurajarea comerțului online în aplicațiile deținute de Facebook prin Shops și posibilitatea de a achiziționa direct din aplicații. Dacă momentan în SUA e posibil acest lucru, în 2021 sperăm că această opțiune va fi posibilă (treptat) și advertiserilor din România.

Astfel, se oferă oportunitatea brandurilor mici care nu au posibilitatea imediată a creării unui site, să vândă direct din aplicațiile Facebook. E o soluție perfectă, venită în urma pandemiei, unde multe business-uri offline au trecut în online.

De-a lungul anului 2020 s-au văzut pași pentru conectarea graduală a Meesenger, Instagram Direct și WhatsApp. Asta, în timp ar înseamna că orice funcție nou introdusă în una din cele 3 aplicații ar fi disponibilă și în celelalte două, ceea ce se traduce prin noi oportunități ale tranzacțiilor online, facilitarea rulării de campanii cross-platform și noi posibilități de creștere a vizibilității brandului și a achizițiilor.

 

#2. Identitatea de brand rocks. Tot mai multe branduri au început să pună mai mult accent pe identitate, plecând de la materialele vizuale pe care le folosesc, la comunicare, dar și la legătura puternică dintre brand și influenceri. Dacă brandurile mari apelează la persoane cu mare notorietate, tot mai multe branduri noi fac parteneriate cu micro-influenceri. Din experiența noastră, aceste colaborări cu micro-influenceri au un impact pozitiv asupra campaniilor Facebook Ads atât pentru vânzări cât și pentru awareness.

ALT

#3. Automatizarea campaniilor de marketing online și oferirea libertății algoritmului de a-ți găsi potențiali clienți prin datele acumulate despre vizitatorii site-ului, clienți și urmăritori ai conturilor de business. Se încurajează targetările broad, placement-urile automate și strategiile de licitare automate.

 

#4. Instagram va câștiga din ce în ce mai mult teritoriu în special pentru nișe de beauty, fashion, lifestyle etc. Audiența este tânără, fresh și interacționează mai mult (generația Z), iar brandingul este mai puternic pe Instagram. În plus, update-urile pe bandă rulantă din ultima perioadă (ex: reels-urile), transformă Instagramul într-o platformă mult mai atractivă și cool. Doar în 2020 Instagram a înregistrat o creștere a conținutului live de 70%.

#5. Creșterea interesului pentru realitatea virtuală și a interacțiunii într-un nou mod cu lumea înconjurătoare și aplicațiile folosite. Acest lucru e susținut de anunțul făcut de Facebook în septembrie, conform căruia în 2021 vor lansa ochelarii VR, ce vor fi disponibili în a doua jumătate a anului. Data de lansare corespunde și cu lansarea ochelarilor VR anunțată de Apple.

Facebook a lucrat anul acesta la dezvoltarea unui spațiu virtual care să încorporeze noi tipuri de ads, toate în strânsă conexiune cu aplicațiile sale. Pentru un viitor mai îndepărtat, asta ar însemna un boost al vânzărilor prin realitatea virtuală și o nouă metodă de a face achiziții online. Însă, până vor face accesibil acest produs majorității oamenilor va fi un lung drum de străbătut, dar în mod cert, acesta este viitorul.

 

#6. Evenimente Online. În 2021 se va continua trendul evenimentelor online, realizate de această dată cu mai multă ușurință și cu mai mult know how. Văd o creștere a conținutului video live (cursuri, seminarii, evenimente, interviuri etc.) iar LinkedIn-ul cred va transforma evenimentele virtuale într-un obiectiv bine definit, integrarea funcționalității de live-stream susținând acest lucru.

ALT

#7. Creșterea comunităților și a grupurilor online și implicit a posibilității de monetizare a acestora prin parteneriate cu branduri (atunci cand grupurile sunt create de persoane fizice). Și tot mai multe astfel de exemple se pot găsi pe diverse nișe: de la parenting, la beauty, recomandări medici, donații, orice este de interes și vine cu soluții la niște nevoi specifice. Însă, și grupurile realizate de branduri vor avea un potențial și mai mare de creștere atât timp cât generează content de calitate, educativ, informativ, care să ajute la consolidarea relației cu clienții și potențialii clienți prin întrebări și răspunsuri.

 

 #8. Creșterea consumului de conținut video. Userii sunt mult mai dispuși să vizioneze videouri mai lungi. YouTube a făcut public un studiu referitor la cum au evoluat trendurile și consumul video în 2020 și a identificat câteva elemente- cheie: diversificarea tipurilor de content creators: de la gammers, la persoane ce fac parte din categorii de vârstă diferite, mai înaintate. Videorile devin din ce în ce mai interactive. Livestream-urile pe YouTube au crescut cu 45% doar în prima parte a anului 2020 și 56% dintre userii care vizioneaza livestream-uri consideră că sunt la fel de eficiente precum participarea offline la un eveniment. Consumul video continuă să se schimbe iar acest lucru îți poate da o perspectivă diferită asupra comportamentului publicului tău țintă. Livestream-urile, antrenamentele online, jocurile video online, vizionarea de clipuri amuzante, clipuri de tip how to și how it’s made, vor continua să atragă tot mai mult public.

 

#9. Folosirea chatbot-urilor. Tot mai mulți utilizatori preferă să comunice cu brandurile prin mesaje iar un răspuns rapid ajută la menținerea interesului acestora. Automatizarea poate susține și încuraja comunicarea directă cu userii prin răspunsuri rapide, aflarea de informații esențiale referitoare la nevoile și problemele acestora. Bineînțeles, personalizarea ulterioară răspunsului de către un consultant rămane soluția ideală. Astfel, se poate recurge la o abordare hibridă între inteligența artificială și factorul uman.

ALT

#10. Influencer marketingul e mai relevant ca niciodată și se află pe o pantă ascendentă. Încă de anul acesta, influencer marketingul la scară globală s-a transformat din ceva “nice to have” într-o tactică de marketing cu potențial, integrată în strategia de promovare. Micro-influencerii vor fi în centrul atenției. Pană la urmă, mai bine te promovezi unei comunități mai mici, dar mai relevante. Un studiu realizat de klear.com (platformă de influencer marketing) la nivel global, a arătat o creștere a reach-ului postărilor realizate în colaborare cu influencers de 57% fata de 2019 . Generația Z (18 – 24 ani) a fost cea care a încurajat creșterea acestui trend prin consumul de content al influencerilor.

 

#11. Creșterea Pinterest-ului. Tot mai multe business-uri își consolidează prezența pe această platformă, indiferent că vorbim de beauty, fashion, lifestyle, home&deco, pasiuni etc. Iar prezența organică este susținută de posibilitatea de a face advertising, ceea ce aduce de obicei trafic la costuri mai mici și implicit o expunere mai mare. Totuși, acest canal rămâne în zona inspirațională. În România, conform statcounter.com, Pinterest are 3% din market share și se află pe o pantă ascendentă.

 

#12. Creșterea numărului de căutări vocale cu intenție de cumpărare. Conform unui studiu recent, în momentul actual apx. 27% din totalul utilizatorilor Google folosesc căutările vocale. Google are deja recunoaștere vocală bine dezvoltată în peste 100 de limbi. Și conform aceluiași studiu, apx. jumătate din populația adultă folosește deja astfel de căutări frecvent.

 

#13. Creșterea interacțiunii între micile afaceri și consumatori. Recent, Google a introdus în Google My Business funcția de a trimite mesaj. Această extensie își va dovedi eficiența mai ales pentru afacerile care oferă servicii. SEO Local și optimizarea contului de Google My Business au jucat un rol important în perioada pandemiei și nu numai, întrucât oamenii vor căuta localuri/servicii aproape de ei sau în orașul în care locuiesc sau în localități apropriate.

 

#14. TikTok-ul a avut parte de o ascensiune extraordinară în 2020 iar 2021 nu va fi mai prejos dincolo de toate interdicțiile și restricțiile impuse. Iar, ca și în cazul celorlaltor aplicații, ecommerce-ul va fi principalul punct de interes. Foarte multe branduri creează content în această aplicație iar pe viitor poate deveni un must have în strategia de promovare. În plus, dacă vrei să influențezi și să educi generația tânără, acum e momentul să crezi content dedicat. Peste câțiva ani îți vei mulțumi.

 

Acestea au fost cele mai importante trenduri pe care le vedem dezvoltându-se tot mai mult în 2021. Cu siguranță se întrevăd și alte noutăți la orizont și trebuie să ținem cont de o multitudine de aspecte pentru o strategie de marketing profitabilă.

Dacă și tu îți dorești să ai un plan de promovare bine pus la punct, cu obiective concrete și să iei cele mai bune decizii pentru business-ul tău, contactează-ne! Specialiștii noștri în digital marketing îți pot oferi soluțiile cele mai bune pentru specificul afacerii tale astfel încât să obții cele mai bune rezultate și o creștere susținută.

*Imaginile au fost preluate de pe freepik.com.

 

articol scris deClaudia Drăgulin

Este extraordinar atunci când mesajul meu ajunge la mii, sute de mii, milioane de oameni. Ador tot ce ține de Social Media iar online-ul este "acea motivație care îmi transformă jobul într-o pasiune".

vezi articolele scrise de Claudia