Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Spune povești vizuale cu Google Discovery Ads

A trecut aproximativ 1 an de când Google anunța lansarea campaniilor de tip Discovery – ce au venit cu un mare plus pentru marketerii dornici de a spune povești vizuale potențialilor clienți. Extrem de captivante și interactive, anunțurile au făcut valuri printre celelalte formate, nefiind doar atractive, ci și profitabile.

Spun profitabile deoarece campaniile Discovery folosesc strategii orientate spre conversii: Maximise Conversions și Target CPA. În plus, un mare avantaj îl constituie reach-ul – cu potențial de până la 3 miliarde de utilizatori, dar și costul pe click, uneori și de 10 ori mai mic decât în campaniile clasice de Search.

Prin intermediul acestora se crează o prezență puternică a brandului pe diferite canale de promovare.

 

 

Unde se afișează reclamele tip Discovery:

În timp ce în Search utililizatorul află informațiile de interes prin intermediul expresiilor de căutare, Discover-ul are o altă abordare. Conținutul este redat în funcție de ceea ce consideră Google a fi un match bun cu interesele utilizatorului. Feed-ul este personalizat în funcție de interese, iar conținutul acestuia este în permanență actualizat de fiecare dată când noi reclame sunt publicate. Acestă sursă de trafic este suplimentară celei de search.

Discover are aproape 800 de milioane de utilizatori lunar, fiind astfel un spațiu valoros de afișare către utilizatori noi ce vor face cunoștință cu brandul.

 

  • În YouTube Home – anunțurile sunt plasate într-o zonă vizibilă, ideală pentru a atrage atenția noilor utilizatori

 

 

  • În Gmail – reclamele sunt afișate în secțiunea de Promoții

 

Destinațiile de plasare pe mai multe canale reprezintă un avantaj categoric al acestor campanii, mai ales pentru brandurile ce urmăresc o afișare cât mai mare la costuri avantajoase.

 

Probabil te întrebi când este momentul ideal să creezi o campanie Discovery:

  • Când vrei să crești vânzările, numărul formularelor sau cererilor de ofertă, numărul abonaților la newsletter sau numărul vizitatorilor de pe site
  • Când scopul este de a atrage noi clienți spre brand utilizând cu precădere materiale vizuale de promovare
  • Când urmărești creșterea retenției clienților

 

Campaniile Discovery sunt versatile și în ceea ce privește tipurile de anunțuri prin intermediul cărora se afișează.

  • Anunțuri Standard, asemănătoare celor Responsive din search, numai că de această dată textele sunt însoțite și de imagini sugestive + logo + buton de call to action. Sunt permise până la 5 headline-uri și 5 descrieri.

În acest caz, machine learning-ul joacă un rol important, Google folosind inteligența artificială pentru a servi cele mai bune combinații de titluri, descrieri și imagini creative pentru audiențele potrivite.

Spuneam mai sus că aceste anunțuri sunt asemănătoare celor Responsive din Search, însă ele vin cu încă un plus – acela de a permite un număr de maxim 40 de caractere în cazul headline-urilor, comparativ cu 30 din anunțurile de search.

Alt avantaj îl constituie butonul de “Call to action” și faptul că se poate alege dintr-o varietate de opțiuni, cum ar fi: Înregistrați-vă; Rezervați Acum; Contactati-ne; Cumpărați Acum; Abonați-vă etc.

Poți uploada până la 15 imagini diferite pe diverse dimensiuni.

 

  • Anunțuri Carusel – asemănătoare celor din Facebook. De data aceasta, anunțul permite 1 singur headline și 1 singura descriere, urmând ca pentru fiecare serviciu/ produs/ categorie să se creeze câte un card (minim 2, maxim 10).

 

 

Google permite imagini de tip Square (1:1), Landscape (1:91:1), Portret (4:5) și Logo (1:1) în cazul anunțurilor Standard și Square, Landscape și Logo în cazul celor de tip Carusel.

Cerințe Imagini:

  • Imaginea Square trebuie să aibă dimensiunile minime de 300×300 px, însă dimensiunile recomandate: 1200×1200 px.
  • Imaginea Landscape – dimensiuni minime 600×314 px. Dimensiuni recomandate: 1200×628 px.
  • Imaginea în format Portret – dimensiuni minime: 480×600 px. Dimensiuni recomandate: 960×1200 px.  Aceasta nu apare în YouTube.
  • Dimensiunea maximă pentru fișiere este de 5 MB
  • Tipurile de fișiere acceptate: JPG, PNG,GIF.

 

Pentru că imaginile joacă un rol important în cazul acestui tip de campanie, mai jos o să prezint ceea ce trebuie evitat în cazul acestora, astfel încât să nu te confrunți cu respingerea lor:

  • Evită suprapunerile de sigle

  • Încearcă să nu uploadezi imagini cu prea multe spatii libere (spatiu excesiv) sau pe cele în care cel mai important aspect al imaginii este proporționat astfel încât produsul sau serviciul oferit nu mai poate fi recunoscut

  • Nu folosi imagini de tip colaj

  • Evită imaginile neclare, de nerecunoscut

  • Nu folosi imagini distorsionate

  • Nu utiliza imagini cu nuditate (inclusiv în scopuri artistice), imagini cu conținut sugestiv sexual

În acest caz, sunt permise, dar cu limitări – imaginile pentru îmbrăcăminte prezentată de modele (sunt permise dacă modelele respective sunt suficient de acoperite și nu își expun pielea în mod excesiv) + Imaginile care conțin lenjerie intimă și costume de baie (sunt permise dacă sunt fotografiate pe o suprafață plată sau pe un manechin).

 

Deși nu se pot utiliza expresii pentru targetare, campaniile Discovery permit utilizarea de audiențe, care pot fi de tip:

  • Remarketing: prin intermediul cărora poți targeta clienți anteriori sau vizitatori ai paginilor site-ului
  • Targetare Demografică: în funcție de vârstă, sex, educație etc.
  • In-Market: cuprind utilizatori care sunt interesați de anumite produse, căutând informații despre ele și comparandu-le
  • Affinity: audiențe create în funcție de interesele, pasiunile utilizatorilor

Este necesar ca atât mesajele utilizate, cât și creativele să respecte atât politicile Google, cât și pe cele legate de personalizare.

Categoriile interzise sunt:

  • Bunuri reglementate (alcool, tutun, droguri)
  • Arme sau infracțiuni (elemente care prezintă sau fac referire la imagini cu arme sau infracțiuni). Excepție fac: elemente care prezintă sau fac referire la categoriile interzise de mai sus într-o scenă dintr-o operă fictivă cu scop de divertisment, cum sunt: jocurile video + elemente care prezintă sau fac referire la categoriile interzise de mai sus, însă nu într-un context violent sau infracțional, cum ar fi: cuțite de bucătărie, artefacte sau costume de Halloween
  • Tombole cu bani sau conținut referitor la jocuri de noroc

Așa că ar trebui să știi din start faptul că dacă, de exemplu, afacerea pe care dorești să o promovezi este un “Cazinou Online” – Google iți permite crearea campaniei și a anunțurilor, însă acestea nu vor fi acceptate astfel că munca ta va fi în zadar.

 

Evenimente negative:

  • Materiale prin care se prezintă evenimente negative din viață (exemplu: divorțuri)
  • Elemente cu referire la dezastre naturale cauzate de om
  • Elemente care vorbesc despre servicii pentru dependențe
  • Elemente care au conținut referitor la decese
  • Elemente care prezintă traumă sau suferință (ex: persoane în doliu sau care plâng)

 

Alte restricții:

  • Conținut ce prezintă servicii matrimoniale
  • Interactivitate implicită (elemente vizuale ce par a fi interactive sau ar putea să primească click-uri)
  • Imagini de tip selfie (excepție: imagini asociate unor produse și servicii relevante, între care stickuri pentru selfie și fotografie)
  • Limbaj jignitor
  • Texte derutante (conținut ce nu ține cont de regulile de ortografie și gramatică general acceptate, astfel încât subiectul elementului este dificil de înțeles)

 

Excepții (permise, cu limitări):

  • Conținut referitor la servicii pentru o companie funerară, o morgă, un cimitir, un mausoleu sau companii care oferă servicii de comemorare
  • Conținut ce face referire la servicii de tip familial și pentru divorț (avocați/firme de avocatură/consigliere)
  • Conținut ce vorbește despre servicii de asigurare sau de asistență pentru evenimente
  •  Conținut ce prezintă sau face referire la evenimentele negative enumerate mai sus într-o scenă dintr-o operă fictivă cu scop de divertisment (jocuri video, emisiuni TV, filme etc)

 

Ar trebui să știți înainte de crearea campaniilor – că Discovery nu permite următoarele ajustări ce sunt disponibile la alte tipuri de campanii din Google Ads:

  • Strategii manuale de bidding;
  • Metoda de afișare a ad-urilor;
  • Targetarea pe device;
  • Alegerea placement-urilor;
  • Rotația ad-urilor;
  • Targetarea contextuală

 

Concluzionând, prin combinarea funcțiilor de direcționare către un anumit public și formatele vizuale atractive, campaniile de tip Discovery sunt o unealtă valoaroasă atât în ceea ce privește afișarea generoasă, cât și performanța.

Deși prezintă anumite limitări, merita să le testezi, mai ales că în anumite conturi aduc rezultate chiar mai bune decât campaniile de Search (mai multe conversii și costuri pe conversie mai mici).

Aceste campanii funcționează mult mai bine în cazul site-urilor de Leads (fiind în general mai performante când rulează în anunțuri de tip Standard). Însă, daca site-ul este de Eccomerce și focusul nu este doar pe performance, ci și pe awareness – atunci le poți testa și în aceasta situație. Ele vor aduce trafic generos și, în plus, și conversii – chiar mai multe  decât în cazul campaniilor clasice de Display.

 

BONUS:

Începând din iulie 2021 – campaniile Gmail nu vor mai putea fi create separat, acestea vor fi incluse în campaniile Discovery.

Acest tip de campanii se deschid, de obicei, ca email-uri obișnuite care includ materiale vizuale promoționale precum imagini, video sau produse ale mai multor retaileri. Marele lor avantaj este că toate click-urile din email-ul extins sunt gratuite.

Întrucât campaniile Discovery targhetează și alte platforme în afară de Gmail Ads, în momentul în care facem trecerea de la campanii Gmail de sine stătătoare la cele de Discovery, trebuie să dublăm bugetul pe care l-am fi setat inițial pentru acel tip de campanie.

 

Dacă îți dorești campanii Discovery profitabile, bine structurate și optimizate, atunci ne poti contacta aici: https://www.gun.ro/contact.

Imaginile au fost preluate de pe: disruptiveadvertising.com/ support.google.com

articol scris deMiroslav Cristina

Schimbul de idei este cea mai puternică armă în vederea dezvoltării. Așa că voi oferi cu drag ceea ce știu, dacă acest lucru îi va ajuta pe ceilalți.

vezi articolele scrise de Miroslav