Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Markup Rich Snippets – Schema.org pentru e-Commerce

 

 

În timp ce scriam recomandări despre date structurate pentru un client, am început să iau la analizat mai multe articole despre schema mark-up pentru e-commerce și am intrat pe  Schema.org, însă tot nu găsisem răspunsurile la toate întrebările mele. Astfel, fie că lucrezi la implementarea datelor structurate pentru propriul site de e-commerce sau site-ul unui client, iată câteva lucruri care te vor ajuta pe parcursul călătoriei de optimizare seo.

 

Când nu esti sigur, testează, testează, testează

UPDATE August 2020 – Google Structured Data Testing Tootl va fi inlocuit de catre noua versiune de tool, denumita RICH RESULTS TEST.

Dacă nu esti sigur că datele structurate create sau existente sunt valabile sau dacă vrei să te asiguri că nu sunt erori, folosește Instrumentul de testare a datelor structurate oferit deGoogle (Structured Data Testing Tool). Acesta îți poate confirma dacă Google vede marcajul corespunzător pe o anumită pagină.

Dacă îți lipsește un element  (afișat ca „avertismente”) sau ai valori eronate  (afișate ca „erori”) pentru un tip de date structurate, Google te va anunța cu privire la acest lucru. În plus, instrumentul va raporta orice eroare de sintaxă din codul tău.

Un alt aspect al instrumentului de testare este capacitatea de a vizualiza datele structurate utilizate pe site-urile concurenților. Acest aspect poate fi de mare ajutor dacă nu sunteți sigur de unde să începeți sau ce tipuri de schema.org sunt relevante pentru paginile site-ului tau.

Adaugă date structurate bazate pe template-uri

 

Indiferent că adaugi date structurate pe site-ul tău sau al unui client, poate fi obositor să cauți și să introduci toate marcajele de schema necesare în numeroasele pagini ale site-ului. În loc să te gândești la asta pagină după pagină, abordează problema la un nivel de template: categorii de produse, produse, contact, despre noi, etc. De asemenea, include un șablon universal, adică date structurate care ar apărea pe toate paginile (cum ar fi BreadcrumbList).

Furnizarea de date structurate printr-un template către un client sau echipa IT poate ajuta, de asemenea, în comunicarea cu dezvoltatorii și facilitarea implementării modificărilor necesare.

Implementarea Product Mark-up

 

Nimic nu este mai valoros pentru un site de comerț electronic decât să te asiguri că produsele au toate marcajele de schema necesare pentru a obține rezultate îmbogățite în SERP-uri. Ghidurile Google  sfătuiesc utilizatorii să:

– Folosească marcajul de produs individual, nu cele pentru categorii sau liste de produse

– Numele celui care a făcut recenzia trebuie să fie real și să aparțină unei persoane terțe sau companii terțe care a evaluat produsul.

– Folosească câmpurile „name”, „image”, „price” și „priceCurrency” pentru a include toate informațiile despre produs în Rich Image Viewer

– Folosească câmpurile de mai sus plus câmpul „availability” pentru includerea în feature-ul Related Items.

Și acum hai să intrăm în pâine:

În primul rând, adu-ți aminte că toate informațiile din marcajul tău vor apărea, în mod ideal, în rezultatul îmbogățit, deci asigurațe că sunt scrise pentru oameni, nu pentru calculatoare sau roboți. De exemplu, numele produsului ar trebui să fie un nume real, nu un număr de model, cu excepția cazului în care crezi că persoanele care caută produsul vor căuta în mod specific numărul modelului (și chiar atunci acesta ar trebui inclus cu numele produsului, nu în locul acesta).

Iată un exemplu de marcare pentru o singură pagină de produs, oferită de Google.

Cât de mult ne ajută “review” ?

Se întâmplă des ca unii dintre clienții noștri să folosească aplicații terțe pentru a colecta și afișa recenzii despre produse. Primim o mulțime de întrebări despre review markup și dacă aceasta să fie inclusă ca parte a marcării produselor lor. Markup-ul de Review trebuie să fie întotdeauna inclus în marcajul produsului, deoarece este un câmp recomandat. Dar trebuie să-l adăugați singur? Iată un aspect vizual pentru a ajuta la răspunsul la această întrebare.

Folosirea de marcaj pe Categoriile de Produs

 

Paginile de categorii includ și produse, deși nu sunt tocmai pagini de produs propriu-zise. Conform studiului făcut de distilled.net în care au realizat un split test pe o platformă proprie, rezultatele au fost pozitive când au inclus schema Product markup pe categoriile de produse e-commerce. Spre deosebire de markup-ul clasic, ei au omis link-uri câtre paginile individuale de produs. Acest aspect este chiar menționat în termenii despre politica Google a datelor structurate: ““A category page listing several different products (or recipes, videos, or any other type). Each entity should be marked up using the relevant schema.org type, such as schema.org/Product for product category pages. However, if one item is marked, all items should be marked. Also, unless this is a carousel page, the marked items should not link out to separate details pages.” – Google Structured Data Policy

 

Article / AggregatorPage / Video și alte marcaje Schema

 

Limbajul schema este foarte complex și are o librărie extinsă de tipuri de marcaje JSON-LD.

Există tot felul de marcaje care ne pot facilita oferirea de informații către crawlerii Google fără să mai fie nevoie să analizeze tot conținutul unei pagini sau al unui videoclip și fără să fie nevoie o încadrare folosind funcția de algoritm inteligent.

Oferind date crawler-ului din prima secundă în care intră pe site, sub formă de marcaj schema, va fi mult mai ușor să obținem o poziție principală în rezultatele Google cu un rich snippet (rezultat Google îmbogățit).

VIDEO

Marcarea video te poate introduce și în caruseluri video, în obținerea de informație extra pentru rezultatele căutărilor video, precum și primirea de ecusoane speciale care atrag atenția potențialilor clienți.

Iată un exemplu de marcaj schema VIDEO.

Se pot modifica câmpurile între “” precum Title, description, thumb url, upload date, duration, publisher- name ,logo url, width și height.

La contenturl se va indica url-ul video-ului fie că este pe youtube, vimeo sau altă platformă. Interaction count poate fi setat în funcție de câte view-uri are acel video.

ARTICLE

Folosind marcajul potrivit când scriem un articol, acesta poate fi inclus în carousel-ul Google de “Top Stories”, astfel primind un loc proeminent în plasarea lui în rezultatele Google. De asemenea se va afișa și un titlu mai mare decât cele standard și o poză featured mai mare decât un thumbnail tipic.


Pentru a edita corespunzător marcajul trebuie să modificăm valorile corespondente între “”.

AggregatorPage

Unele modificări la pagina de produs standard vor trebui să fie făcute dacă, de exemplu, vinzi mai multe variații diferite ale aceluiași produs de la mai mulți comercianți cu puncte de preț multiple. Aceasta este de obicei denumită „aggregator page”.

Hai să aruncăm o privire la exemplul Google:

Acest exemplu este destul de simplu și ar putea fi la fel de elaborat ca  exemplul de produs enumerat mai jos, dacă vrei să fie.

Singura diferență importantă este aici includerea unui „lowPrice” și „highPrice” pe liniile 11 și 12, iar linia 10 este „AggregateOffer” în loc de „offer” ca în exemplul precedent. Schimbă valoarea „119.99” pentru o variabilă care stochează cel mai mic preț disponibil și „199.99” pentru cel mai mare preț.

Nu este afișat aici, dar puteți include, de asemenea, o variabila tip „offerCount”, astfel:

<span itemprop = “offerCount”> 112 </span> Offer Count

În cazul în care „112” ar trebui schimbat pentru o variabilă care enumeră numărul de oferte și „ofertele disponibile” este un exemplu de text pe care l-ați putea include în beneficiul utilizatorului. Toate celelalte elemente rămân la fel.

Folosirea unui Generator sau Editor JSON LD

 

Un instrument pe care mi l-a recomandat un coleg a fost editorul JSON Online. Momentele când te sperii de cod nu mai sunt o chestie reală chiar dacă nu ai un editor de cod sursă. Poți folosi un tool online pentru a verifica că elementele tale JSON-LD sunt valide și corect scrise.

Instrumentul îți  oferă rapid informații când ai erori în codul tău, ca să îți poți corecta codul în timp real și să nu mai apară erori post implementare. Poți folosi Structured Data Testing Tool oferit de Google sau un Generator JSON LD Schema online. Un alt lucru foarte tare când folosești un instrument de editare precum acesta este faptul că este lipsit de probleme ciudate de formatare care pot apărea în alte aplicatii de editare text, cum ar fi Google Docs sau Microsoft Word.

Vorbind din experiențele mele (înainte de a utiliza un editor JSON  atunci când creeam date structurate în fișierele de documente și apoi copiam codul pentru a fi testat în instrumentul de testare a datelor structurate Google, formatarea nu rămânea intactă. Astfel, primeam erori de citire și avertismente deoarece formatarea din fisierul doc nu era compatibilă cu cea din tool, unele caractere din cod fiind copiate eronat italic sau cu un spațiu în plus. De aceea am ales să folosesc un editor JSON online când creez date structurate. Poti incerca  generatorul JSON LD Technical SEO

Concluzii

Codul schema.org pentru marcarea produselor și paginilor din site a devenit o nouă formă de optimizare și îmbunătățire a indexării produselor și paginilor dintr-un site. Codul schema oferă rezultate îmbogățite în Google care atrag atentia user-ilor și astfel rata de click crește pentru acele rezultate.

Consider că orice magazin online în anul 2020 ar trebui să aibă o structura clară de marcaj schema care să fie semi automatizată din capul locului deoarece să creezi cod schema pentru 2-3-4000 produse poate fi obositor și în cele mai multe cazuri neproductiv.

Desi nu am discutat in acest articol, recomand de asemenea să folosiți markup-ul

  • Website – defineste a cui este site-ul si ce profil are, precum informatii generale despre brand
  • local business în cazul în care aveți o afacere locală ;
  • breadcrumbsList – markup foarte important pentru a evidenția ierarhia site-ului și structura de link-uri urmată.

În concluzie, din experiențele mele, marcarea cu cod schema a avut un impact pozitiv asupra site-urilor care l-au implementat, încă din prima săptămână.

 

 

Intrebari frecvente

FAQ Markup Schema

Cum verific codul schema scris / generat daca este valid si nu are erori?

Pentru a verifica o bucata de cod scrisa sau generata, ori pentru a te asigura ca o pagina are sau nu cod schema.org, poti folosi too-ul Google denumit RICH RESULTS TEST. Acesta este gratuit si poate fi folosit pentru a testa cod – pagina si pentru a obtine un preview din Google Search.

Care este cel mai important marcaj schema.org pentru e-commerce?

Cel mai important tip de marcaj pentru un shop online sau platforma e-commerce, este fara niciun dubiu, marcajul product. Acesta afiseaza detalii complexe in rezultatele Google, precum

  • pret –
  • disponibilitate (in stock(
  • rating
  • poza
Ce tip de mark-up putem folosi pentru un blog e-commerce?

La Gun Media, politica este de a folosi blog-ul pentru atragerea de trafic organic pe baza traficului informational.
De aceea recomandam tuturor clientilor nostri urmatoarele:
– sa mentina blog-ul magazinului activ
– sa produca continut de calitate
– sa foloseasca marcajul article

articol scris deDavid Anthony

Interesul pentru marketing-ul digital l-am gustat la 17 ani. De atunci am invatat si implementat sute de strategii. Este placuta senzatia de reward cand vezi rezultatele gandirii tale si performanta acestora. Telul meu este sa devin cel mai bun om de SEO din Romania si sa impart cunostintele mele cu oricine isi doreste sa invete.

vezi articolele scrise de David