Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Cum sa eviti pierderea de trafic organic (SEO) de la http la https

Nu este o noutate faptul ca trecerea pe https devine obligatorie pentru orice site european care cere unui utilizator sa completeze un formular  cu date cu caracter personal. Legislatia europeana se modifica, iar 25 mai 2018 va fi o data interesanta din acest punct de vedere.

Printr-un nou update de Chrome si foarte probabil si de algoritm, Google incearca sa impulsioneze toti proprietarii de site-uri online sa se alinieze cerintelor momentului.

Daca pe proprietarii de afaceri online, schimbarea de legislatie nu i-ar speria asa tare ( pentru ca stim cum se aplica lucrurile pe la noi ),  un anunt oficial din partea Google ii face pe multi sa fie preocupati de acest aspect. Mai ales daca o astfel de avertizare poate avea efect negativ in traficul organic generat de Google prin campanii SEO de lunga durata.

Astfel, toti proprietarii de site-uri WEB au primit de la Google in luna septembrie prin intermediul Google Search Console urmatoarea notificare :

Starting October 2017, Chrome (version 62) will show a “NOT SECURE” warning when users enter text in a form on an HTTP page, and for all HTTP pages in Incognito mode.

The following URLs on your site include text input fields (such as < input type=”text” > or < input type=”email” >) that will trigger the new Chrome warning. Review these examples to see where these warnings will appear, so that you can take action to help protect users’ data. This list is not exhaustive.The new warning is part of a long term plan to mark all pages served over HTTP as “not secure”.

Desi noi inca nu am vazut aceasta avertizare pe Google Ro, ne asteptam ca update-ul sa aiba impact asupra unui numar mare de site-uri.

In ultima luna am avut parte de cateva treceri de pe http la https si iti prezentam un set de indrumari utile care te pot ajuta sa faci trecerea cat mai usor:

Ce trebuie sa faci pentru a realiza o migrare corecta de la http la https

Inainte sa trecem la pasii efectivi necesari, vrem sa ne asiguram ca implementarea se face pe un server de test si schimbarile se produc o singura data dupa terminarea tuturor procedeelor tehnice.

Pasul 1. Instaleaza un certificat SSL pe server

Sunt variante multiple, incluzand si variante free daca nu procesezi date bancare precum plata cu cardul (Google it cu « let’s encrypt). Activeaza apoi SSL pe site.

Pasul 2. Facem un crawling complet al site-ului si verificam redirecturile existente

De multe ori site-urile cu vechime au trecut cel putin o data printr-un set de redirecturi si ne putem afla in situatia unor siruri de redirecturi (redirect chains) care pot afecta indexarea noilor URL-uri. In cazul in care intalnim astfel de situatii, trebuie sa avem grija sa scurtam numarul de redirecturi din sir.  

Pasul 3Pregateste redirecturile 301
Dupa adaugarea SSL-ului, toate URL-urile se schimba din http://www.siteulmeu.ro/,  in https://www.site-ulmeu.ro/ in cazul in care rulam pe versiunea www.
Daca rulam pe versiune non www, toate URL-urile se schimba din http://siteulmeu.ro/,  in https://site-ulmeu.ro/.

Pentru a nu pierde vizibilitatea organica obtinuta pe paginile site-ului, trebuie sa apelam la un redirect 301 de la paginile vechi catre paginile noi. Pentru efecte rapide, redirectarea ar fi indicat sa fie facuta prin intermediul fisierului .htacces.

Pasul 4. Refacere Sitemap.xml

Este necesarea rescrierea tuturor URL-urilor din fisierul sitemap.xml cu forma noua de https.

Dupa schimbare, linkul catre site-ul nou trebuie adaugat in Google Search Console.

Pasul 5. Pregatire Google Search Console si Google Analytics

Trebuie sa adaugam noua versiune de site in Google Search Console (ex. Google Webmaster Tools) pentru ca din momentul schimbarii, contul http nu va mai inregistra nici o activitate.
Ca sa nu se piarda date importante, recomandam sa facem acest lucru cat se poate de repede dupa instalarea certificatului.
In Google Analytics va trebui sa setam forma noua a site-ului.

Pasul 6. Fisier Robots.txt

Se updateaza fisierul cu noile URL-uri daca e cazul. Am intalnit cazuri in care in fisierul robots era disallow pentru forma https. Ar fi de evitat sa mutam site-ul cu o astfel de setare.  ?

Pasul 7. Verificare rel canonical

Pe toate paginile pe care avem atributul rel=”canonical” va trebui sa schimbam URL-ul catre care se face canonical cu noua destinatie.

Pasul 8. Modificare linkuri interne

Rescrierea tuturor linkurilor interne din site cu “https” in loc de “https”. Atentie! Aceasta recomandare vizeaza si URL-urile fisierelor de pe site (poze, pdf, video, etc). In cazul in care acestea se incarca de pe surse externe va trebui sa va asigurati ca serverul este securizat. In caz contrar, va trebui sa luati un ssl si pentru ele.

Daca primii 8 pasi sunt implementati, se poate trece la publicarea versiunii securizate. Daca am avut grija sa trecem cu atentie prin pasii de mai sus, indexarea noilor URL-uri se va face fara probleme si nu se va pierde din trafic.

Pasul 9. Realizarea integrala a unui crawling intern pentru a valida procesul ( ca toate noile URL-uri au https si ca s-au modificat toate URL-urile interne).

In acest proces verificam redirecturile si implementarea corecta a tagului canonical.

Pasul 10. Intensificarea actiunilor de linkbuilding in perioada imediat urmatoare

Chiar daca din punct de vedere tehnic, transmitem toate semnalele catre Google ca sa faca trecerea in mod corect fara a pierde trafic, noi recomandam ca imediat dupa trecere la https sa demaram si campanii noi de content marketing cu ajutorul carora putem atrage un volum de linkuri de calitate catre URL-urile noi.
In acest fel, in perioada imediat urmatoare avem toate sansele sa beneficiem chiar de o crestere a traficului organic si a vizibilitatii pe principalele landing page-uri din site.

Am respectat pasii de mai sus la unul dintre clientii nostri cu un trafic foarte bun din SEO si lucrurile se prezinta in felul urmator:

articol scris deRobert Trandafir

Coordonez campaniile de marketing online din cadrul agenției. Lucrez în online din 2008, am explorat toate canelele de promovare online, dar cel mai mult timp mi l-am petrecut realizând și implementând strategii SEO. Pe acest blog scriu despre marketing online, SEO, Google Adwords

vezi articolele scrise de Robert