Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Ai un Restaurant? Iată Cum poți aduce mai mulți clienți prin Google Adwords

Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că Google Adwords este una dintre cele mai eficiente metode de publicitate din zilele noastre. Faptul că oamenii intră pe Google și îți spun exact ceea ce caută și ce probleme au este o oportunitate excelentă ca tu să te afișezi exact cu răspunsuri sau cu soluții pentru întrebările și problemele lor. Până la urmă asta trebuie să facă un marketer inteligent, nu-i așa? Trebuie să știe să vândă soluții pentru rezolvarea oricărei probleme.

Fiecare dintre noi caută zilnic pe Google locuri, produse sau servicii. Mai mult ca sigur, măcar o data în viață, ni s-a întâmplat să devenim clienții unor companii prin acest proces. De ce nu te-ai folosi și tu de toate aceste avantaje pentru a aduce noi clienți?

Cum funcționează Google Adwords?

Ei bine, fiecare căutare are la bază niște „cuvinte cheie” pe care potențialii clienți le oferă motorului de căutare.

promovare restaurant prin google adwords

 

Anunțurile de mai sus sunt reclame plătite prin Google Adwords, le poți recunoaște foarte ușor după tag-ul „Ad” marcat cu roșu de către mine.

Companiile care fac Adwords își pot alege exact cuvintele pe care doresc ca reclama lor să se afișeze. Mai mult decât atât, poți alege chiar și cuvinte pe care nu dorești să fii afișat. De exemplu, dacă ai un mic restaurant specializat în burgeri și mâncare de tip „fast-food”, poți adăuga ca și cuvinte negative orice tip de preparat care nu se regăsește în meniul tău. Sună destul de logic, nu? Astfel, în momentul în care cineva caută „clătite cu ciocolată” reclama ta nu se va afișa dacă tu ai exclus cuvintele respective.

Un alt lucru interesant este că, în Adwords, plătești doar atunci când se dă click pe reclama ta. Astfel, vei plăti doar în momentul în care cineva îți vizitează site-ul și este deja cu un pas mai aproape de a-ți deveni client. Asta chiar ar putea fi un mare avantaj pentru companiile care folosesc Adwords. Chiar dacă o persoană nu a intrat pe site-ul tău, poate ți-a citit reclama și a reținut cine ești și ce oferi.

 

Metode de targetare și cum să fii mai vizibil în search

Acum că știi ce este Google Adwords și cum funcționează acesta, haide să vorbim puțin mai detaliat despre metode de targetare și câteva strategii care te pot ajuta să fii mai vizibil în pagina de căutare.

Probabil că îți pui problema că cineva ți-ar putea accesa reclama de la o distanță prea mare, tu ai plăti pentru ca respectivul să-ți viziteze site-ul, dar șansele ca el să-ți devină client ar fi aproape inexistente. Ei bine, află că Google ne-a luat-o cu mult înainte și în Adwords există posibilitatea ca reclamele tale să fie afișate doar acelor oameni din imediata apropiere care sunt în căutarea unui loc unde ar putea mânca. Acest lucru este cu atât mai folositor dacă ne gândim la faptul că, în prezent, peste 50% din căutările de pe Google sunt realizate de pe un dispozitiv mobil. În zilele noastre, oamenii sunt tot timpul în mișcare și în continua căutare de informații. Asta presupune că este foarte probabil ca, în momentul în care cineva caută restaurante de pe mobil, acesta să fie în căutarea unui loc unde ar putea lua masa. Nu ar fi ideal ca tu să fii acolo și să îi ieși în întămpinare cu oferta restaurantului tău?

Și că tot am vorbit despre căutările de pe dispozitive mobile, pentru un restaurant ar fi o mișcare inteligentă să targeteze în mod special acei utilizatori care folosesc un telefon sau o tabletă. Cum poți face asta? E foarte simplu! Adwords îți oferă posibilitatea să licitezi o sumă mai mare în funcție de device-ul folosit de cel aflat în căutare. Astfel îți poți asigura o poziționare mai bună în pagina de search și îți poți mări șansele de a atrage mai mulți clienți.

O altă metodă care îți poate mări șansele de a atrage clienți este folosirea funcției de „enhanced CPC”. Ce este și cum funcționează? Aceasta este o funcție care decide când să liciteze mai mult sau mai puțin ținând cont de istoricul și de acțiunile efectuate de utilizatori în trecut. Astfel, acesta decide când potențialii clienți au șanse mai mari de a efectua acțiuni profitabile precum vizualizarea meniului sau rezervarea unei mese.

Am discutat despre câteva metode eficiente de targetare pentru restaurante disponibile în Adwords, acum să vedem cum ar trebui să abordezi situația și ce ar trebui să scrii pentru a-i atrage atenția și a-l face pe cel ce se află în pagina de căutare să te observe și să aleagă restaurantul tău în defavoarea celorlalte oferte disponibile.

Să fii diferit e un lucru bun, iar în Adwords, să știi să pui în evidență ce te diferențiază și ce te face mai special față de restul competitorilor înseamnă success. În anunțurile tale trebuie să vorbești despre specialitățile tale, cele mai vândute preparate și despre ceea ce e diferit la restaurantul tău față de competiție. Ai un sos rețetă proprie? Spune oamenilor! Ești specializat în burgeri delicioși? Nu ezita să te lauzi cu cel mai bun burger al tău! Nimeni nu caută o experiență mediocră. Trebuie să convingi oamenii că tu le poți oferi o experiență culinară deosebită.

Sfat: Pentru a fi mai vizibil în search, folosește extensii de anunț. Acestea sunt special create pentru a oferi utilizatorului mai multe informații. În plus, acestea îți fac anunțul mai mare, mai vizibil și pot influența și poziția anunțului tău în pagina de căutare.

 

Brand awareness și Display Network

Pentru că o poza face cât o mie de cuvinte, Google Adwords are și o rețea de „Display Network”. Asta presupune că poți crea bannere cu cele mai apetisante preparate ale tale și le poți da drumul pe net pentru a fi văzute și a atrage oameni pe site sau chiar în restaurant. Partea bună e că nu te vei afișa pe pagini care nu au legătură cu afacerea ta dacă nu vrei asta. Adwords îți permite să-ți alegi exact site-urile pe care dorești să te afișezi în funcție de conținut și cuvinte cheie. În plus, poți face o segmentare foarte atentă a publicului țintă în funcție de interesele acestora, vârstă, sex, localizare și așa mai departe.

 

Pentru un restaurant brand awareness-ul este o componentă importantă, tocmai de aceea reclamele în rețeaua display care apar pe browser-ul nostru au o influență ridicată. Uneori acestea ne pot chiar influența o decizie din viitorul apropiat. De exemplu, daca cineva a văzut reclama restaurantului tău, iar mai târziu se află pe Google în căutarea unui loc pentru a mânca, șansele ca acesta să dea click pe anunțul tău vor crește considerabil.

Sfat: pentru a avea reclame cât mai vizibile în display, folosește o poză care să atragă atenția, un call-to-action puternic sau chiar o replică memorabilă. Nu folosi clișee!

 

Despre Remarketing în rețeaua Display Network și Google My Business

Și pentru că trăim în România, iar la noi micii nu merg niciodată fără muștar, la fel este și cu campaniile de remarketing și promovarea prin Adwords.

Ce sunt campaniile de remarketing? Campaniile de remarketing sunt asemănătoare cu cele de display, doar că acestea se afișează acelor persoane care au vizitat deja site-ul tău.

Cum funcționează acest tip de remarketing? Prin adăugarea unui script pe site-ul tău care strange date despre utilizatori, se creează o așa zisă listă de remarketing, pe baza căreia poți urmări utilizatorii pe parcursul călătoriei lor prin online pentru a le aminti cine ești și cu ce te ocupi. Aceste liste de remarketing pot fi foarte specifice. De exemplu, poți alege să targetezi doar acele persoane care au realizat o anumită acțiune pe site-ul tău, precum vizualizarea meniului, a paginii de contact sau adăugarea în coș a unor produse în cazul magazinelor.

Sfat:  Folosește frequency capping! Mai mult nu înseamnă întotdeauna mai bine. În remarketing trebuie să știi când să te oprești. Dacă îi arăți unei persoane aceeași reclama de zeci de ori nu o vei face să se întoarcă la tine neapărat.

 

Google My Business

Pentru restaurante este foarte important să fii găsit ușor de către potențialii clienți. Tocmai de aceea, sfatul nostru este să folosiți întotdeauna Google My Business.

Ce este Google My Business? – o unealtă cu ajutorul căreia poți înregistra în baza de date Google locația restaurantului tău, astfel încât vei fi ușor de găsit pe hartă. Totodată, cu ajutorul acestei unelte poți adăuga alte detalii folositoare precum o scurtă descriere a restaurantului sau un program în care acesta este deschis.

 

Acestea sunt, pe scurt, câteva dintre avantajele de care poți beneficia utilizând Google Adwords. Dacă te-ai decis să începi și tu promovarea prin Google Adwords, nu ezita să apelezi la noi pentru consultanță. Te așteptăm cu drag și spor la campanii!

articol scris deAlex Curtașu

vezi articolele scrise de Alex