Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Promovare Site în 2018: Utilizarea Eficientă a Principalelor Canale Online

 

Promovare online: Cum punem problema?

 

Un produs sau serviciu de calitate este egal cu zero dacă nimeni nu-l folosește. Mulți antreprenori aflați la început au impresia că este suficient să ai un site de calitate pentru a atrage clientelă.

Întrebarea este următoarea: Dacă sunt 20-30 de site-uri care oferă același lucru, cât de vizibil este site-ul tău în raport cu celelalte și de ce ar cumpăra chiar de la tine?

Desigur, prețul și produsul sunt importante în decizia finală, însă acum vom examina partea de promovare online a unui site de e-commerce și ce mijloace ai la dispoziție.

Dar mai întâi, hai să ne uităm și la punctul focal al oricărei afaceri: consumatorul.

Modelul See-Think-Do-Care al lui Avinash Kaushik relevă etapele prin care un consumator trece din lumea onine-ului:

 

promovare site promovare online

 

Așadar, un consumator poate fi inclus într-una din aceste patru categorii, iar comunicarea trebuie să fie adaptată în funcție de etapa în care se află.

Nu are rost să oferi informații generale unui grup țintă bine informat aflat în cea de-a doua categorie “Think”. În astfel de cazuri, este bine să le oferi “insights” (conținut venit de la un expert în domeniu) referitoare la beneficiile produsului.

Consumatorii interacționează diferit în cadrul canalelor de comunicare online în funcție de etapa în care se află.

Un consumator online din prima categorie “See” nu va căuta pe Google deoarece intenția de cumpărare nu există la momentul respectiv, iar interesul pentru produs este scăzut sau inexistent.

De asemenea, cineva care are intenție serioasă de a cumpăra “Do” va căuta pe Google sau pe Youtube informații despre produs.

Cei din categoria “Care” sunt clienţi ce pot genera vânzări extra în viitor. Aceştia pot avea rolul unui canal offline deoarece pot recomanda altora produsul sau serviciul achiziţionat.

 

Iată principalele canale online de promovare a unui site:

 

SEO

A trebuit să încep cu această strategie deoarece este principala mea specializare.. și deseori cea mai eficientă strategie de promovare online pe termen lung pentru un site de e-commerce.

Optimizarea pentru motoarele de căutare are multe beneficii, iar principalul îl reprezintă traficul organic “gratuit”, targetat pe cuvinte cheie relevante pentru business-ul tău. Am pus “gratuit” deoarece click-ul nu se plătește, însă efortul depus pentru optimizarea SEO presupune investițîi considerabile de timp și bani.

Traficul din Google este valoros, însă nu toate cuvintele cheie sunt rentabile. De exemplu, cuvinte cheie de tipul “Cum să te îngrași” nu convertesc la fel de bine precum “mașini de vânzare”. În prima situație, cel ce a efectuat căutarea probabil că vrea să vadă ce poate mânca și ce poate face pentru a se îngrașă. Căutarea are scop informativ și va genera mai puține conversii decât un cuvânt precum “mașini de vânzare”. Aici, intenția este clară: se urmărește achiziționarea unei mașini.

 

Publicarea advertorialelor

Cuvântul “advertorial” vine din limba engleză prin contopirea a două cuvinte: “advertisement” + “editorial”.

Publicarea advertorialelor este o metodă semi-mascată de a face promovare unui site, produs sau serviciu. Practic, este o reclamă deghizată într-un articol publicat pe un blog sau site de știri.

Majoritatea conținutului unui advertorial este informativ și trebuie să fie scris cu scopul de a răspunde unor potențiale întrebări ale potențialilor clienți sau a dezbate o anumită tema.

Publicitatea trebuie inclusă în mod subtil printr-un link sau/și o mențiune de brand. Trebuie să se potrivească în context și să vină ca o soluție pentru o nevoie ce a fost expusă anterior.

De asemenea, linkurile dobândite din advertoriale reprezintă un factor absolut necesar pentru SEO.

 

Google Ads

Traficul de pe Google este poate cel mai valoros pentru business-uri, iar controlul pe care ți-l da această platforma în vederea targetarii optime este cu adevărat impresionant. Google Ads este calea rapidă către traficul celui mai mare motor de cautare din lume și presupune licitarea pe cuvinte cheie prin plata pe click (PPC).

De multe ori, este mai convenabil “să dai un ban și să stai în față” decât să porneșți pe o strategie SEO și să constați că nu poți trece de poziția 8 pentru că cei din față investesc masiv în link-building.

Ad-urile și cuvintele cheie pot fi testate în vederea optimizării investiției în ad-uri. Mulți folosesc Google Ads în primă fază pentru a testa rentabilitatea cuvintelor cheie în vederea derulării unei campanii SEO.

 

Display Ads

Ad-urile de display sunt acele dreptunghiuri și pătrățele care au conținut promoțional și care sunt întâlnite pe alte site-uri. De regulă, acestea sunt plasate în sidebar sau deasupra meniului.

Google spune că cele mai eficiente ad-uri de display sunt :336×280, 300×250, 300×600 (ad-uri pe jumătate de pagină) și cele late de 728×90 sau 320×110 pixeli.

 

Rețele sociale

Oamenii intră pe rețele sociale pentru a “pierde vremea”, primind acele “semnale” ce au impact asupra chimicalelor din creier ce provoacă fericire. Așadar, aceste rețele creează dependență și asta înseamnă că acestea vor fi întotdeauna populate cu potențiali consumatori.

Prezența pe rețelele sociale este importantă deoarece îți oferă ocazia să creezi conexiuni cu potențialii clienți și te poziționează într-un cadru mai personal. Poți vedea exact ce fel de oameni au interacționat cu business-ul tău și poți trage concluzii cu privire la profilul consumatorului tău ideal.

Rețelele sociale reprezintă un canal eficient de comunicare cu potențialii clienți. Poți primi feedback constructiv și le poți oferi informații cu privire la produsele sau serviciile tale în mod direct prin intermediul chat-ului.

Facebook este de departe cea mai populată platforma, având în total 9.3 milioane de useri în România, urmată de Youtube cu 853 de mii și Instagram cu 559 de mii.

Promovarea unui site pe rețelele sociale poate fi și ea, la fel ca în cazul motoarelor de căutare, organică sau prin cost-per-click.

 

Facebook Ads

Reach-ul organic al Facebook a scăzut cu mult în anul 2018, iar unii au catalogat recentul update drept “moartea reach-ului organic”.

În cadrul unui studiu efectuat de eMarketer, 96% din specialiștii în domeniu consideră Facebook Ads drept cea mai eficientă platforma de advertising pe rețele sociale. În prezent, peste un miliard de utilizatori ad-uri pe Facebook. În medie, un user își petrece aproximativ o ora zilnic pe Facebook, Instagram sau Messenger. Nicio altă rețea de socializare (exceptând Youtube-ul) nu poate concura cu aceste date.

Targetarea pe Facebook poate fi customizata într-un mod foarte eficient. Poți targeta oamenii în funcție de interese, vârstă, naționalitate, locație, acțiuni pe site-ul tău, engagement pe aplicație și multe alte criterii.

 

Ce anume poți posta pe rețelele sociale?

Încearcă să îmbini conținutul promoțional cu cel informativ pentru a nu-l plictisi pe user.

Pune-ți următoarele întrebări pentru a determina dacă are valoare conținutul nepromotional:

Îl ajută să rezolve o anumită problema? Îi aduce un plus în viață profesională sau cea de zi cu zi?

Un concurs de share-uri (unde câștigătorul este cel care are cele mai multe like-uri la poză) îți poate crește foarte mult vizibilitatea. Postări zilnice pe blog îți oferă ocazia de a le oferi în mod constant informații, precum și ocazia de a vedea noile produse pe care le oferi sau noile vești din industrie.

Rețelele sociale pot fi un mijloc bun de captare a datelor despre potențialii clienți. Pe lângă datele din modulele de “Analytics” specifice fiecărei rețele de socializare, poți folosi rețelele de socializare pentru a capta e-mailurile utilizatorilor pentru a le utiliza apoi cu altă strategie, și anume..

 

E-mail marketing

Cu atâtea ad-uri și distrageri peste tot, e-mailul este poate cel mai personalizat mediu online unde spam-ul se duce în folderul de spam, iar user-ul alege cine îi poate trimite mailuri în mod constant.

Ține cont de faptul că, spre deosebire de restul mediilor, aici ești practic “la el acasă” și trebuie să te porți că atare.

Asta înseamnă să nu îi inunzi căsuța în mod constant cu newslettere despre extraordinarul tău produs.

În schimb, campania de e-mail marketing ar putea fi centrată în jurul unei povești. Mailurile ar trebui personalizate (Salut [numele pe are l-ai cules odată cu e-mailul],..) pentru a spori rata de deschidere a e-mailurilor.

Nu în ultimul rând, CTA-ul (call-to-action) ar trebui să fie clar și relevant pentru user. Cu siguranță primești cel puțin câteva mail-uri pe zi, iar multe din ele nu par să aibă vreo finalitate sau vreun indemn specific la o actiune.

 

Influencer marketing

Multe branduri aleg să se asocieze cu persoane influente în vederea promovării produselor sau serviciilor.

Influencerii, spre deosebire de vedete, sunt multe și, practic, orice persoană cu o bază solidă de urmăritori poate fi considerată influencer.

Aceștia pot fi nișați, cum e Jamie Oliver în lumea gătitului, sau pot fi “generali”, cum este PewDiePie.

Desigur, aceștia sunt influenceri cu un număr foarte mare de followeri și pot intra în categoria de “vedete” datorită reach-ului lor masiv.

Influencerii pot fi și vloggeri sau bloggeri cu o audiență de ordinul zecilor de mii, iar microinfluencerii au public ce se încadrează între 1000 si 10 000.

Ideea este să identifici acei influenceri care targetează publicul tău țintă.

 

Youtube marketing

Video marketing-ul capătă amploare și este cu siguranță ceva de viitor. Nu există canal mai bun pentru video decât Youtube. Sunt peste 1 miliard de utilizatori activi, iar trend-ul video-urilor este ascendent.

Nu trebuie neapărat să investești bani în spoturi publicitare realizate cu actori și regizori profesioniști.

Te poți folosi de testimonialul unui client mulțumit care își exprimă satisfacția față de produsul sau serviciul oferit.

Clipurile de tipul “Cum să..” pot fi folosite pentru a-l ajuta pe client să folosească în mod corespunzător ceea ce vinzi.

 

Care este cea mai eficientă metodă de promovare online a unui site?

Poate fi greu de ajuns la o concluzie în privința eficienței fiecărui canal de promovare online în parte. Este admis, în general, că traficul cel mai calitativ vine din motoarele de căutare, iar poziționarile în topul rezultatelor organice ar trebui să reprezinte prioritatea numărul unu.

Dar dacă nu sunt suficiente căutări încât să fie rentabilă o campanie SEO pe un cuvânt cheie?

Dacă nu este suficient timp din momentul începerii pentru a ajunge în topul Google-ului până la Crăciun, Black Friday sau orice altă ocazie în care consumatorii sunt puși pe cheltuit?

În marketing, nu poate fi vorba de o singură abordare care s-ar potrivi în orice situație. Unele metode de promovare online pot fi mult mai rentabile decât SEO pentru un magazin online.

Cert este că un magazin online nu ar trebui să se limiteze la un singur canal deoarece consumatorul, de multe ori, nu cumpără la prima accesare. Motivele pot fi multe, de la lipsa de bani, până la lipsa de timp în momentul respectiv. Consumatorul anului 2018 este foarte preocupat și ușor de distras, iar o strategie multi-channel este ideală pentru a câștiga încrederea și atenția acestuia.

 

promovare online

 

Un “customer journey” poate arăta astfel: acesta află de brand-ul tău prin Facebook Ads, iar apoi îl vede din nou pe Google, unde este mai înclinat să dea click pentru că deja este familiar cu brand-ul. Cumpărarea, însă, poate avea loc chiar și la a 4-a sau a 5-a vizită, în urmă consultării mai multor oferte.

Cuvintele de baza sunt: relevanță, ROI, conversii.

Focusează-te pe canalele cele mai relevante pentru potențialii clienți, cu ROI-ul cel mai mare (deși uneori poate fi greu de estimat în mod direct) și care aduc cele mai multe conversii.

 

Pare complicat?

Pentru noi nu este!

Echipa noastră dispune de oameni specializați în servicii SEO, campanii Adwords (Google Ads), social media și Facebook Ads.

Ei te pot ajuta să îți maximizezi profiturile magazinului tău online!

 

articol scris deSzasz Adrian

SEO & Copywriter

vezi articolele scrise de Szasz