Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Ghid pentru optimizarea Shopping Ads – Iulie 2019

Actualizarea automată a prețurilor 

După cum am menționat și în articolul trecut, este indicat să setezi actualizarea automată a prețurilor în Merchant Center. Pentru a face acest lucru trebuie să te duci în partea dreaptă a interfeței Google Merchant și să accesezi rubrica Automatic item updates din meniul din partea dreaptă, care arată ca trei puncte suprapuse.

 

Aici va trebui să verifici dacă este activată setarea Enable Automatic updates. Începând din noiembrie 2017 actualizarea automată a produselor ar trebui să fie activă în toate conturile, cu excepția cazului în care ai dezactivat manual setarea. De reținut este că această setare rezolvă doar neconcordanțele minore, nu este o soluție care înlocuiește actualizarea regulată a feed-ului. Mai multe informații despre actualizarea automată a atributelor produselor din feed poți găsi aici.

Pentru a te asigura că informațiile de pe site-ul tău pot fi citite de către Google este important să folosești o metodă validă de structurare a datelor. Poți folosi gratuit Structured Data Testing Tool de la Google pentru a testa structura datelor de pe site-ul tău. Pentru a-l folosi introduci URL-ul paginii pe care vrei să o testezi și acesta te va anunța care sunt erorile și ce poți îmbunătăți de pe pagina respectivă. Spre exemplu dacă vei introduce o pagină a unui produs, vei vedea care atribute se regăsesc pe site și pot fi citite de către Google și ce atribute lipsesc. 

Actualizarea feed-ului de produse 

Pentru a modifica frecvența cu care Google Merchant face actualizarea automată a feed-ului trebuie să te duci la rubrica Products – Feeds, după care să dai click pe numele feed-ului, apoi să accesezi Settings Fetch Schedule. Vei avea de ales între o frecvență zilnică, săptămânală sau lunară. În același loc vei gasi rubrica File URL unde poți adăuga link-ul de unde Merchant Center va actualiza automat feed-ul de produse. 

 

Optimizarea feed-ului de produse

Felul în care îl organizezi feed-ul de produse va influența performanța campaniilor tale de tip Shopping și te va ajuta să controlezi campaniile mai ușor. Pentru a crește relevanța produselor tale din feed pentru căutările din Search este indicat să adaugi atribute opționale pe lângă cele obligatorii despre care am vorbit în ultimul articol. Acest lucru va îmbunătăți performanța campaniilor tale pe termen lung. Vei observa cu timpul o creștere a numărului de click-uri și afișări. Google va realiza legătura între căutările din Search și produsele tale mai ușor dacă toate informațiile necesare pot fi extrase din atributele produselor. 

Primul pas pentru a structura feed-ul de produse este segmentarea acestuia. Poți face segmetarea după ce criterii dorești: preț (mic, mediu, mare), sezonalitate (produse care se vând mai bine vara, iarna, toamna), popularitate (mică, medie, mare), marja de profit (mică, medie, mare), cu ajutorul atributului opțional custom_label. Google Shopping îți pune la dispoziție cinci tipuri de atribute custom_label, de la 0 la 4, pe care le poți decide tu în funcție de criteriile după care faci segmentările. Aceste custom labels nu se pot redenumi, ele au un nume predefinit de tipul custom_label_0, tu vei fi cel care decide ce valori triază fiecare label. Ele te vor ajuta să grupezi produsele similare și să îți ajustezi bugetele și bid-urile. Cel mai ușor e să începi cu grupuri mai mari de produse și să îmbunătățești segmentarea pe parcursul evoluției campaniei. 

Există mai multe modalități de a implementa custom labels. Poți folosi programe de editare a datelor din feed, pentru un abonament lunar, sau poți folosi gratuit Feed Rules din Google Merchant Center. Pentru a face acest lucru trebuie să accesezi rubrica Products – Feeds, după care să dai click pe numele feed-ului, apoi să accesezi Feed Rules – Create Rule. Aici poți crea condiții în funcție de care feed-ul de produse se va auto-corecta. Spre exemplu: if brand = “Numele Brandului”, set custom_label_0 to bestseller (regulă care completează atributul opțional custom_label_0 cu valoarea bestseller în cazul tuturor produselor cu brand-ul setat de tine). Mai multe informații despre segmentarea produselor și custom labels poți găsi aici.

 

Optimizarea titlurilor produselor

Pentru a crește rata de click poți optimiza titlurile produselor. Ele ajută algoritmul Google să realizeze legătura între căutările din Search și produsele tale mai ușor și atrage atenția potențialilor cumpărători. Un prim exemplu de optimizare este cel al ordinii cuvintelor din titlu.

Pentru a mări numărul de click-uri și afișări selectează din Google Keyword Planner termenul de căutare care are cel mai mare trafic pe lună relevant pentru produsul tău și adaugă-l printre primele cuvinte din titlul produsului. În cazul în care nu există un cuvânt care caracterizează mai bine produsul tău poți adăuga o categorie foarte căutată în care se încadrează produsul tău. Dacă titlul produsului este sub limita de 150 de caractere impusă de Google poți adăuga și mărimea și atributul masculin / feminin în titlu. 

 

Strategii 

Cum ar fi dacă ai putea să pui bid-uri diferite pentru Shopping Ads în funcție de exactitatea termenilor de căutare, ca un fel de keyword match type în Google Search? Folosind setările de priorități, cuvintele negative, bugete comune și bid-urile poți face asta și în Shopping Ads. Astfel poți avea o structură cu trei tipuri de campanii:

  • Campanii cu prioritate înaltă, bid-uri mici, brand-uri in negativ si un buget comun pentru toate campaniile de acest tip, care se potrivește pentru căutări mai generale, de tipul: “cel mai bun televizor”.
  • Campanii cu prioritate medie, bid-uri puțin mai mari, cuvinte negative care reprezintă caracteristici precise ale produselor și un buget comun între toate campaniile de acest tip, care se potrivește pentru căutări de brand, de tipul: “televizor Telecolor de vânzare”.
  • Campanii cu prioritate mică, bid-uri mari, codurile produselor care nu aduc un ROI mare pe termen lung adăugate ca și cuvinte negative și un buget comun între toate campaniile de acest tip, care se potrivește pentru căutări foarte exacte, de tipul: “televizor Telecolor model HG1002”. 

Mai multe informații despre această strategie și cum o poți implementa poți afla aici.

În cadrul Gun Media există trei specialiști certificați Google Shopping Ads. Contactează-ne pentru a te ajuta!

articol scris deDorin Tecuceanu

→ Pasionat de tech, ilustrație și performance marketing. → Certificat Google Ads Search, Display, Video, Analytics și ⇧ 𝗦𝗵𝗼𝗽𝗽𝗶𝗻𝗴 𝗔𝗱𝘀 ⇧ .

vezi articolele scrise de Dorin