Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Optimizări SEO On-Page care te ajuta şi în campaniile Adwords

….sau de ce să faci SEO on page ca să ai rezultate bune şi în campania Google Adwords.

Optimizarea SEO on-page implică un cumul de modificări ale paginilor unui site. Prin campaniile Adwords aducem vizitatori pe paginile site-ului cu scopul de a realiza diverse acțiuni (cumpărare, abonare la newsletter, completare formular, etc).
Cum de cele mai multe ori specialiștii ambelor canalele de promovare ajung sa lucreze cu landing page-uri comune, optimizarea on-page (SEO) produce în mod inevitabil efecte asupra vizitatorilor aduși prin Adwords şi nu numai.

seo si adwords

 

Hai să vedem acum și concret cum influențează optimizarea on-page campaniile Google Adwords:

1.SEO Title: Anunțurile dinamice din campaniile de tip DSA folosesc Title-ul SEO în headline

headline

Am observat in cazul site-urilor optimizate că Google Adwords afișează integral sau parțial Title-ul SEO în campaniile de remarketing dinamic.

În exemplul de mai jos vedem afișat în headline o parte din title-ul SEO, considerat relevant pentru aceasta căutare.
agrafe

Title-ul SEO complet al paginii respective este: Agrafe de par – Comanda agrafe de Par | Cupio iar în anunțul Adwords regăsim complet cea de-a doua parte.

Interesant este ca anunțul dinamic din exemplul de mai sus încalcă regula celor 25 de caractere pentru headline-ul din anunțul Adwords.

limita caractere

2. Eliminarea conținutului duplicat si a efectului de canibalizare: Campaniile dinamice au rezultate mai bune dacă landing page-urile indexate au content cât mai personalizat.

Eliminarea conținutului duplicat și a efectului de canibalizare al cuvintelor cheie pe mai multe pagini sunt elemente obligatorii de rezolvat de către specialiștii SEO.

Principalele tehnici de evitare a acestor fenomene sunt: personalizarea paginilor la nivel de conținut, personalizarea tagurilor SEO și eliminarea din indexul Google a paginilor irelevante sau duplicat. In felul acesta se păstrează în index doar paginile relevante pentru utilizatori.

Ținând cont că anunțurile dinamice se formeaza pe baza paginilor deja indexate organic (Detalii Aici) putem stabili o legătură directă între implementările SEO şi efectul în Google Adwords:
Un magazin online neoptimizat SEO, cu un număr mare de pagini indexate generate de filtre si fără personalizări, va performa mai slab într-o campanie dinamică, întrucât Google va fi nevoit să aleagă un landing page dintr-o multime de pagini similare.
In schimb, în cazul unui magazin online cu o  structura SEO bine definita, vom avea control mai mare asupra landing page-urilor care sunt corelate cu anunțurile generate dinamic.

3. Structura de linking intern: O structură corectă de linkuri interne poate influenta în mod pozitiv rata de conversie din Google Adwords

Tehnic, din punct de vedere SEO, linkingul intern are rolul de a îmbunătăți navigabilitatea, de a defini arhitectura și structura ierarhica a unui site și de a distribui autoritatea unei pagini în întreg site-ul.
Spre exemplu, printre recomandările SEO regăsim: adăugarea de linkuri către produse asociate pe pagina produsului, prioritizarea unor produse sau game de produse în categorii, îmbunatățirea structurii meniului.

In Adwords, ne interesează ce acțiuni efectuează vizitatorul pe landing page, iar linking-ul intern îl poate ajuta sa aibă o experiență mai buna pe site, sa găsească mai ușor si alte informații complementare, să găsească rapid alternative la produsul pe care il caută sau să mărească coșul de cumpărături cu produse asociate.

4. Optimizarea conținutului din pagină: Un conţinut relevant pe pagină ajută la obţinerea unor costuri scoruri de calitate mai bune.

Prin optimizarea SEO la nivel de conținut pe landing page, obținem o relevanţă mai mare în jurul cuvintelor cheie repartizate pe pagina respectivă şi, implicit, în contextul unui SEO complet, o vizibilitate organică mai mare.

Cuvintele cheie principale pe care se axează campania de SEO sunt folosite sau chiar sunt extrase din campania Adwords, fiind cuvinte cu un grad de concurenţă ridicat şi costuri de promovare direct proporționale.

În contextul în care unul dintre factorii care influențează scorul de calitate în Adwords este relevanţa cuvântului cheie cautat pe pagina, din nou, putem găsi o legătură directa între cele 2 campanii.

 

articol scris deRobert Trandafir

Coordonez campaniile de marketing online din cadrul agenției. Lucrez în online din 2008, am explorat toate canelele de promovare online, dar cel mai mult timp mi l-am petrecut realizând și implementând strategii SEO. Pe acest blog scriu despre marketing online, SEO, Google Adwords

vezi articolele scrise de Robert