Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Optimizare Campanii Google Ads – Crește profitabilitatea campaniilor

                Așa cum spune un cunoscut proverb din lumea performance marketing-ului, ”DONE is better than PERFECT, because we can OPTIMIZE!”.

              Pornind de la afirmația respectivă, în rândurile ce urmează vom trece împreună prin câteva procese de optimizare care te pot ajuta să obții mai mult de la campaniile tale de Google Ads.

 

Optimizare campanii Adwords

             În primul rând, baza unor campanii de succes este întotdeauna structurarea acestora. Asigură-te că încă de la început ai o bază bine clădită, iar campaniile tale sunt structurate logic, în funcție de categoria și subcategoria acestora. Segmentarea campaniilor trebuie să-ți permită să redactezi ad-uri cât mai detaliate pentru produsul/serviciul pe care vrei să îl promovezi și să poți face rafinări la nivel de cuvinte cheie.

 

Tehnici de optimizare campanii Google Ads:

 

1. Structurarea și împărțirea cuvintelor cheie – OLD but STILL GOLD

             Una dintre cele mai vechi, dar importante tehnici de optimizare ale unei campanii este structurarea cuvintelor cheie nu doar în funcție de tematică, ci și în funcție de volumele de căutări.

             Prin tehnica respectivă ne asigurăm că avem tot timpul eligibile de a intra în licitație acele cuvinte long tail, cele mai prețioase din punct de vedere al calității traficului, dar și a ratei de conversie. Practic, mai ales atunci când suntem limitați de buget, vom separa cuvintele cheie cu volume mari de căutare, menite să aducă trafic, de cele cu cel mai mare potențial de conversie.

 

2. Cuvintele cheie NEGATIVE – Spune-i lui Google pe ce căutări NU vrei să te afișezi.

 

optimizare campanii adwords

 

             Analizarea search term-urilor este foarte importantă. Căutările oamenilor pot fi foarte specifice și diverse, și tocmai din acest motiv este recomandat să analizăm pe ce căutări am fost afișați cu anunțuri și să dezvoltăm o listă de cuvinte cheie negative pentru fiecare campanie în parte.

             În plus, o listă generală de cuvinte negative este tot timpul de ajutor. Alocă puțin timp în crearea unei astfel de liste care în viitor îți va salva noile campanii de afișarea pe căutări nerelevante și chiar îți va salva și o bună parte din buget.

             BONUS: Cuvintele negative anticanibalizare!

             Se întâmplă foarte des ca între campanii să apară fenomenul de canibalizare. Acesta presupune afișarea mai multor campanii pe aceleași cuvinte cheie.

             De exemplu: ai o campanie în care promovezi canapele și o altă campanie în care promovezi canapele extensibile. Se va întâmpla ca de foarte multe ori campania de canapele să se afișeze pe căutări legate de canapele extensibile și utilizatorii care vor să afle doar despre cele extensibile să fie întâmpinați de un ad care nu este suficient de specific, sau chiar să aterizeze pe un landing page nepotrivit.

Pentru a opri fenomenul respectiv tot ce trebuie să faci este să adaugi cuvintele negative ”extensibilă” și ”extensibile” în campania de canapele. Simplu!

 

3. Tehnicile de SMART BIDDING 

             Trăim în era vitezei și automatizării. Nu mai este cazul să ne împotrivim curentului, ci mai degrabă să încercăm să îl folosim în avantajul nostru.

             Tehnicile de smart bidding oferite de Google au la bază tehnologia de machine learning și pot să recunoască un utilizator prețios nu doar după cuvântul cheie căutat, ci și după istoricul acestuia și interesele pe care le are.

             Licitarea pentru poziții este demodată și nu mai este profitabilă. Degeaba vom avea prima poziție pentru un utilizator care nu va comanda niciodată de la noi. În final vom ajunge doar să plătim o sumă mai mare pentru click. Totodată, licitarea pentru poziții și verificarea zilnică a bid-urilor este o operațiune care ne ocupă foarte mult timp.

             Alege o metodă care te avantajează și care se potrivește cu obiectivele campaniilor tale și lasă-l pe Google să-și facă magia!

 

4. Focusarea NU DOAR pe CONVERSIE

             Toți ne dorim să aducem cât mai multe conversii la cel mai mic cost cu putință. Poate fi o strategie care dă roade, dar care are o capacitate limitată de dezvoltare.

             Axându-ne doar pe conversie poate duce în viitor la un cost/conversie chiar mai mare. Practic, pentru a obține costul/conversie dorit de noi, Google va încerca să folosească cât mai mult din listele noastre de remarketing, pentru că acolo se regăsesc utilizatorii care ne cunosc și care sunt cei mai predispuși să comande de la noi. După o anumită perioadă de timp această strategie va începe să scârțâie pentru că vom rămâne fără useri noi pe care să-i targetăm.

             Pentru a combate situația explicată mai sus, recomandăm atribuirea unei părți din buget pentru campanii de trafic și brand awareness. Campaniile respective ne vor face brandul cunoscut mai multor oameni și vor avea chiar un efect de educare a consumatorului.

 

5. Folosirea unui model de atribuire NON last click

             Modelul de atribuire NON last click este un model care acordă credit doar ultimului cuvânt care a adus la realizarea unei conversii. În momentul în care vom vrea să optimizăm campaniile vom fi tentați să excludem din strategia noastră acele cuvinte generale cu un volum mare de căutări, dar cu un număr mic de conversii. O astfel de acțiune ar fi greșită și realizată, practic, ”cu becul stins”.

             De cele mai multe ori un utilizator interacționeaza de cel puțin 3 ori cu un business înainte să realizeze o conversie. Astfel, dacă acesta ne-a descoperit prin intermediul unui cuvânt cheie general, iar dupa finalizarea procesului de documentare va converti printr-un cuvânt de tip long tail, vom fi tentați să excludem cuvintele generale din strategia noastră, chiar dacă de cele mai multe ori acestea reprezintă exact cuvintele prin care am fost descoperiți de către utilizatori.

             Pentru a combate o astfel de situație este recomandat să alegem pentru conversiile noastre un model de atribuire care acordă credit și cuvintelor care stau la baza funnel-ului de conversie, nu doar celor de finalizare.

 

6. Optimizarea anunțurilor și a extensiilor

             Textele ad-urilor sunt foarte importante pentru orice campanie. Acestea reprezintă prima impresie pe care o oferim unui utilizator și de cele mai multe ori pot face diferența între noi și competitori.

             Pentru a ne asigura că avem ad-urile bine puse la punct ne putem folosi de tehnicile următoare:

A.   Ad-uri specifice: trebuie să ne asigurăm că, în primul rând, textul ad-ului este pus la punct, specific și oferim informație prețioasă. Pentru ca ad-ul să fie cât mai vizual este bine să ne folosim de tot spațiul pus la dispoziție, dar fără a repeta informația.

Totodată, pentru a primi un scor de calitate ridicat între cuvânt cheie și ad, trebuie să includem cuvântul cheie în textul ad-ului. Recomandarea noastră este ca ad-ul să conțină cuvântul atât în headline, cât și în descriere.

B.   Extensii de anunț specifice pentru fiecare subcategorie: extensiile de anunț sunt extraordinare și pot oferi foarte multă informație suplimentară și prețioasă. Cu ajutorul lor poți scoate în evidență promoții, poți direcționa oamenii către o anumită pagină din site, poți semnala locația fizică a business-ului tău sau poți chiar oferi un număr de telefon pentru contact.

C.   A – B testing: această tehnică presupune crearea mai multor ad-uri, iar apoi analizarea acestora. Anunțul care a performat cel mai slab va fi oprit și adăugat un altul, urmând să se repete procedura.

D.   Keyword Insertion: este o funcție care poate înlocui în texul anunțului un cuvânt sau un grup de cuvinte cu keyword-ul care a declanșat intrarea ad-ului în licitație.

Această funcție este foarte folositoare și poate ajuta ca anunțul nostru să fie mai vizibil pentru utilizator deoarece acesta primește exact ceea ce caută.

E.   IF FUNCTION: cu ajutorul acestei funcții poți modifica textul ad-ului în funcție de device-ul de pe care a fost efectuată căutarea sau în funcție de lista de audiență în care se află utilizatorul.

Folosindu-te de IF Funcțion poți afișa ad-uri specifice pentru utilizatorii care ți-au vizitat deja site-ul și în funcție de pasul din funnel-ul de conversie la care se află aceștia.

F.   Ad customizer: cu această funcție poți modifica textul ad-ului în funcție de locația în care se află un utilizator, de cuvântul cheie căutat sau campania în care se află.

Practic, poți realiza ad-uri cât mai specifice pentru fiecare cuvânt cheie în parte.

Pentru a folosi ad customizer va trebui să creezi un feed din care funcția să poată extrage date. Dacă vrei să afli mai multe despre această funcție aici găsești explicația detaliată din suportul Google.

În final..

             Sperăm ca tehnicile de mai sus să-ți fie de folos și să te ajute în maximizarea profitabilității campaniilor tale!

             Procesul de optimizare este unul lung care nu se încheie niciodată. Tot timpul apar noi competitori, noi trenduri în căutare sau poate interveni chiar sezonalitatea produselor. Pentru a fi tot timpul la curent îți recomandăm să faci comparații între perioadele în care ai rulat campanii, să încerci să înțelegi ce se întâmplă în spatele cifrelor și, cel mai important, să testezi! Cum altfel ai putea descoperi rețeta succesului dacă nu încercând? 😊

                

 

articol scris deAlex Curtașu

vezi articolele scrise de Alex