NOU – Cum să te promovezi pe Facebook prin ad-uri dinamice?

Dacă eşti advertiser şi deja eşti familiarizat cu reclamele pe Facebook, atunci ştii că nu întotdeauna este uşor să găseşti acea combinaţie “perfectă” care să îţi aducă rezultatele aşteptate. Iar dacă eşti la început de drum şi încă te familiarizezi cu platforma, cu atât mai mult vei avea nevoie de câteva tips & tricks care să te ajute să îţi promovezi cât mai eficient businessul.

Şi totuşi, cum găsim acea combinaţie ideală de text, banner, headline, buton de Call to Action şi descriere fără a fi nevoie să creăm o multitudine de ad-uri, să consumăm prea mult buget şi să reuşim să şi vindem? Dificil, nu?

De multe ori ne putem confrunta cu dileme precum: “E bine să folosesc un text lung, scurt, dar headline-ul? Trebuie să fie mai îndrăzneţ, sau mai puţin “agresiv” în promovare?”.

De ceva vreme, am descoperit o variantă câştigătoare, care mi-a permis să folosesc în cadrul aceleiaşi audienţe şi aceluiaşi buget al unui ad-set, diverse variante de ad-uri, fără să fie nevoie să le creez separat şi anume: Ad-urile Dinamice!

Gândiţi-vă doar cum ar fi să puteţi investi mult mai eficient bugetul, să economisiţi timp şi să obţineţi rezultate mult mai bune!

Ce sunt ad-urile dinamice?

Ad-urile dinamice îţi permit să creezi până la 30 de combinaţii de ad-uri pe care Facebook le potriveşte astfel încât să găsească varianta câştigătoare, cea care converteşte cel mai bine.

Practic, mai nou ai posibilitatea ca la nivel de ad, să introduci 10 imagini, 5 texte, 5 headline-uri, 4 butoane de CTA şi 5 descrieri! Gândeşte-te la acest proces simplu şi eficient ca echivalând cu realizarea a 30 de ad-uri într-un ad set, dar într-un timp mult mai scurt! Foarte important: nu poţi face o combinaţie de imagini şi videouri. Dacă ai ales să mergi pe varianta de banner, uploadezi 10 imagini la dimensiunea 1200×628 pixeli. Dacă vrei să testezi videouri, atunci încarci 10 clipuri.

Cum creăm ad-urile dinamice?

Acum că ţi-am atras atenţia, probabil vrei să ştii cum poţi face asta. Iată paşii mai jos:

Ad-urile dinamice se pot crea atât în Power Editor cât şi în noua interfaţă de Ads Manager. În acest moment, Ad-urile dinamice sunt posibile doar pentru obiective precum: Website Trafic, Conversii şi Instalare de Aplicaţie.

Şi acum, să vedem concret cum putem crea ad-urile dinamice:

#1. Intră în Power Editor, selectează obiectivul campaniei (eu am ales Website Trafic), denumeşti Campania şi Ad-Set-ul apoi apeşi butonul “Salvează ca Schiţă”;

#2. Apoi, ţi se va deschide campania ca şi schiţă şi alegi să faci editările la nivel de ad-set (dreapta sus);

#3. Stabileşti bugetul, perioada de rulare, îţi alegi audienţa şi poziţionările;

Foarte important: Deasupra bugetului, vei avea opţiunea de a bifa “Componente Creative Dinamice” – Doar prin activarea acestei opţiuni vei putea crea ad-uri dinamice. Ulterior, vei primi o notificare prin care eşti anunţat de faptul că setările setului de reclame şi reclamei care nu sunt compatibile cu componentele creative dinamice, vor fi modificate sau şterse. Poţi modifica ulterior aceste setări. Îi vei da “Confirmă”;

#4. Vei face modificările la nivel de ad (dreapta sus) – denumeşti reclama, îţi alegi pagina de business (dacă administrezi mai multe pagini) iar în caz contrar, dacă administrezi doar una singură, îţi va apărea automat. Alegi pagina pentru contul de Instagram (dacă ai ales ca reclama să îţi ruleze şi pe Instagram);

#5. Poţi alege între o reclamă cu imagine sau cu video. Imaginile trebuie să aibă dimensiunea de 1200×628 pixeli. Eu am ales să uploadez 10 imagini;

#6. Scrii URL-ul şi Link-ul de afişare (care este opţional);

#7. Scrii cele 5 variante de text (apeşi pe butonul “Adaugă” pentru a adăuga până la 5 texte);

#8. Adaugi cele 5 variante de titluri;

#9. Scrii cele 5 variante ale descrierilor şi alegi 5 butoane;

#10. La final, verifici textele, ai grijă ca orice variantă de text, headline, şi descriere să coreleze cu fiecare imagine uploadată şi apeşi butonul “Revizuieşte elementele schiţă” (dreapta jos). – Confirmă.

Concluzii şi recomandări pentru realizarea unor ad-uri dinamice eficiente:

Dacă ai urmărit cu atenţie print screen-urile, probabil ţi-ai dat seama că odată cu fiecare element adăugat (text, headline, descriere, buton CTA), Facebook a variat continuu modul în care era “construit” ad-ul.

Astfel, în ultimul print screen, avem match-ul următor:

Textul 5, Imaginea 3, Titlul 4, Descrierea 4 (potrivirea titlului 4 cu descrierea 4 a fost o coincidenţă) şi butonul de “Solicită o programare” (primul buton ales). Iar aceste variaţii se vor face în mod constant până când Facebook va “găsi” match-ul cel mai eficient între cele 5 elemente ale ad-ului, potrivire care să îţi aducă cele mai bune rezultate atât din punct de vedere al bugetului consumat, al costului/click, al impactului etc.

Pentru ca ad-ul să fie cât mai relevant, este important ca în momentul în care creezi cele 5 texte, headline-urile şi descrierile, să ai în vedere corelarea cu cele 10 imagini. Astfel, dacă ai ca obiectiv promovarea mai multor servicii şi ai 1-2 imagini reprezentative pentru fiecare serviciu, indicat ar fi ca textele să fie unele generale, care să includă informaţii despre toate serviciile tale.

Spre exemplu în cazul meu, promovarea s-a axat pe servicii de transport internaţional de persoane, coletărie naţională şi internaţională, transporturi auto pe platformă şi tractări naţionale. Dacă aş fi pus un text specific, strict pentru serviciul de coletărie, exista o posibilitate foarte mare ca Facebook să îmi livreze un ad cu acest text, o imagine cu transport auto pe platformă, un headline despre transport internaţional de persoane şi o descriere despre tractări naţionale. Cele 5 butoane au fost alese special pentru a se potrivi oricărei variaţii de imagine, text, headline şi descriere.

Ce poţi face mai exact dacă ai mai multe servicii de promovat? Scrie toate textele cu caracter general şi include toate serviciile. Dacă scopul tău este să promovezi doar un singur serviciu prin ad-urile dinamice ( ex.: transportul internaţional de persoane) , textele bineînţeles, pot fi scrise mult mai specific. Se pot adăuga informaţii despre beneficii, oferte, testimoniale ale clienţilor etc.

Cum putem vedea rezultatele ad-urilor dinamice?

Rezultatele ad-urilor dinamice se pot vedea la nivel de ad, prin selectarea butonului “Detaliere” – “În funcţie de Activ Creativ Dinamic”, unde îţi poţi alege: imagine, URL, text, titlu, descriere, apel la acţiune etc.

Ad-urile dinamice sunt o modalitate extraordinară prin care poţi găsi varianta de obţinere a unei potriviri optime a unui text, a unei imagini, a unui headline, a unei descrieri şi a unui buton care să genereze rezultatele cele mai bune.

Dacă acest articol ţi s-a părut util, dă-le un share şi prietenilor iar dacă te-am convins de eficienţa ad-urilor dinamice, testează-le şi tu pentru businessul tău!

 

articol scris deClaudia Drăgulin

Este extraordinar atunci când mesajul meu ajunge la zeci, mii, sute de mii de oameni. Ador tot ce ține de Social Media iar online-ul este "acea motivație care îmi transformă jobul într-o pasiune ".

vezi articolele scrise de Claudia