Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

De ce să faci marketing online în timp de criză?

Cel mai discutat subiect în ultimele zile nu numai în România, cât și la nivel internațional este pandemia Coronavirus. Pe lângă panica și agitația creată în rândul oamenilor din cauza ritmului rapid de răspândire al virusului COVID-19, au apărut diferite informații false, diferite păreri despre viața pe timp de pandemie sau după, dar și multe întrebări la care se așteaptă răspuns. Undeva în toată această forfotă se pune problema economiei și a viitorului micilor sau marilor afaceri. Tot mai mulți antreprenori sau owneri de afaceri locale încep să ia măsuri și să gândească o strategie care le-ar putea ține în picioare businessul în vreme de “război”.

De la amânarea anumitor evenimente, la lucrul de acasă al angajaților sau schimbarea temporară a programului până la închiderea parțială a unor locații. Acestea sunt câteva dintre deciziile luate de ownerii de afaceri pentru a evita situațiile neplăcute de infectare al personalului sau clienților cu virusul.

Economia a fost afectată într-o măsura mai mare sau mică, în funcție de zone, prin scăderea pieței bursiere, întârzierea sau oprirea exportului de produse pentru aprovizionare sau anulări ale călătoriilor. Totuși, când vine vorba de mici business-uri, efectele pot fi unele de termen lung care pot afecta comunitățile locale. Am lăsat aici un studiu făcut de NeilPatel în legătură cu impactul COVID-19 asupra comercianților la nivel global. Iar dacă te interesează datele reieșite dintr-un sondaj interesant realizat la nivel național de agenția 2Performant, click aici.

Așa că nu este momentul să stăm îngrijorați în fața laptopului, ci am putea căuta soluții pentru eventualele lovituri pe care o afacere le poate primi. Am citit recent un articol despre interviul oferit de Claudia Sahm, directorul de politici macroeconomice al Centrului pentru Creștere Echitabilă Washington și am reținut un sfat super interesant pe care ea l-a oferit antreprenorilor: “You’ve got to go big, and you’ve got to go fast.”

Am tot auzit zilele astea ce nu trebuie să facem sau ce trebuie să facem să stăm departe de virus. Dar ce trebuie să facem să ne păstrăm afacerile sau joburile? Ne-am gândit că partenerii noștri din zona de afaceri au nevoie să audă și lucruri pozitive, sfaturi și insight-uri pe care le-ar putea găsi utile. So, here we are! Am scris articolul acesta după o lungă documentare, discuții și brainstorming-uri ca să oferim câteva lucruri pe care le-ar putea pune în aplicare în această perioadă, atât din recomandările noastre, cât și a altor specialiști din domeniu.

O să fie un articol destul de lung, dar promitem că vei râmâne cu câteva informații bune.

Ce poți face când te lovește un inamic invizibil?

Sursa: neilpatel.com

Amortizează impactul.

Poate că te așteptai să citești cum să nu permiți această lovitură, dar așa cum a mai fost denumit acest virus, este un inamic invizibil și deci nu poți știi când lovește. Cel mai bine ar fi să ai întotdeauna un plan de criză pregătit.

Folosește “Regula de Aur” prin care să îți arăți recunoștința față de angajații tăi.

Colegii sau angajații tăi sunt oamenii care fac toată magia, așa că mai ales în această perioadă trebuie să rămâi pozitiv și sa le fii alături. Nu schimba foarte mult direcția de comunicare internă, chiar dacă lucrați separat, spune-le că fac o treabă bună și interesează-te de cum se simt. Este în avantajul tău să știi că sunt bine și să nu dai de înțeles că îți este frică de ce va urma, pentru că lor le este și mai frică. Asta nu înseamnă că dacă întâlnești probleme, trebuie să ascunzi aceste lucruri de teamă să nu pierzi oamenii. Fii onest și comunică mult.

Râmâi activ și doritor să faci mai mult.

Acum este nevoie mai mult decât oricând să fii activ și prezent, pentru că știm cu toții că puterea exemplului este cea mai importantă. Dacă lucrați de acasă și comunicați pe Slack sau orice altă plattformă, fii conectat, la curent cu se se discută și încearcă să deschizi subiecte. Aceeași regulă se aplică și în comunicarea cu clienții. Este foarte important ca în această perioadă să comunici mai mult cu ei, să le oferi sugestii și să ai mereu o baza de date cu traseul afacerii lor.

Nu anula ședințele cu echipa sau întâlnirile cu clienții/partenerii.

Da, știm, este recomandat să păstrezi distanța socială și suntem de acord cu asta. Dar cine a spus că nu poți ține întâlnirile online? Există suficiente modalități prin care să vă puteți vedea, trebuie doar să fie ceva stabilit ca și în cazul întâlnirii face to face. Ah, și încă ceva! Distanța ar putea să distragă puțin atenția celor cu care vorbești și să nu mai fie chiar atât de prinși în discuție, așa că este de datoria ta să îi ții atenți.

Succesul tău reprezintă succesul clienților tăi.

După un simplu calcul și practic vorbind, este foarte probabil ca afacerea ta să cunoască o mică descreștere acum, iar vânzările să încetinească. Desigur, excludem situația în care ești retailer de produse foarte căutate în acest moment precum dezinfectanții, măștile sau mănușile de unică folosință. Așa că trebuie să știi cum să valorifici foarte bine activitatea business-ului tău încât să îți ții clienții aproape. În plus, nu este cazul să renunți la a găsi clienți noi. Dimpotrivă, este momentul să profiți de atuurile tale și să arăți potențialului client de ce ar trebui să te aleagă.

Nu ignora promovarea și marketingul online!

Probabil va exista un moment în care fiind pus în fața unei presiuni, nu vei conștientiza cât de important este să îți continui activitatea în mediul online. De ce este important? Pentru că oamenii vor începe să cumpere mai mult online pentru a evita spațiile deschise, plata cu bancnotele sau ieșitul din casă. Asta este un avantaj pentru tine. Sigur că vor exista și mici scăderi pentru unele industrii pentru că nevoile utilizatorilor vor fi puțin diferite pe perioada pandemiei, fiind mai concentrați pe produse absolut necesare. Și totuși cum poți să te menții tu pe linia de plutire dacă nu vinzi făină, măști, dezinfectant sau pâine? Ei bine, oferă beneficii, atrage-ți publicul cu oferte, reduceri și asigură condiții de comandă/livrare adaptate. Oamenii vor avea mai mult timp să “răsfoiască” internetul și sunt conștienți că situația asta nu va fi la nesfârșit, așa că sigur i-ar atrage un discount la încălțămintea preferată. Dar pentru acest subpunct am inclus în articol idei și sfaturi detaliate pe care să le pui în aplicare pentru business-ul tău. Just keep reading!

Cum ajută marketingul online pe timp de pandemie?

Am observat că tot mai mulți mari antreprenori din străinatate preconizează o creștere a ecommerce-ului. Cumva era normal și de așteptat pentru că situația a dus la închiderea locațiilor fizice, la distanțare socială și la carantină. Dar oamenii tot au nevoie să își cumpere câte ceva pentru casă, iar cei mai mulți dintre ei aleg să facă asta online pentru că e mai safe. Și cum ai putea să îți faci mai cunoscute produsele sau serviicile pe care le oferi decât prin marketing online?

Ok. O să întrebi: Și dacă eu nu am un magazin online? Dacă mă axez mai mult pe vânzările din locație? O să îți răspundem că acum este momentul să intri pe piața online. Ai un restaurant și nu mai poți servi în locație? Comunică în online faptul că faceți livrări!

Îți mai spunem un secret. Mulți concurenți vor lua decizia de a opri temporar promovarea online, ceea ce pentru tine se traduce prin: mai mult spațiu de licitare. Adică dacă până acum era o bătălie mare în afișarea prin campanii Facebook în anumite domenii pentru că existau mulți comercianți care licitau sume de bani poate mai mari decât ale tale, acum rândurile se strâng, iar tu ai posibilitatea să te afișezi de mai multe ori. Printr-un calcul simplu, tu vei putea genera mai mult trafic relevant pentru afacerea ta cu același buget cu care o făceai până acum sau poate chiar mai mic.

 9 sfaturi pentru un marketing online bun în “vremuri grele”

1. Adaptează ad-urile și comunicarea din online. Fii mai activ pe rețelele de socializare și oferă informații utile. Ține-ți userii la curent cu activitatea business-ului, cu noile reglementări sau implementări. De asemenea, este important ca ad-urile pe care le rulai în mod normal să aibă texte adaptate. Nu ar fi ok să mai rulezi ad-uri care sunt centrate pe vizita în locații, de exemplu. Bazează-te pe câteva aspecte principale în compunerea textelor:

  • Inducerea ideii de comandă de acasă, fără să fie nevoie să stai în magazine.
  • Scoaterea în evidență a reducerilor sau beneficiilor.
  • Prezentarea soluțiilor prin care clienții pot să se bucure în continuare de produsele/serviicile preferate.

 

2. Oferă soluții adaptate cerințelor actuale.

  • Una dintre cele mai populare idei în acest moment a fost încurajarea plății cu cardul. Poți merge mai departe și poți oferi un discount celor care achiziționează cu cardul. Astfel, îi îndemni să facă o achiziție, dar eviți și plata cash pentru că știm că nu este o opțiune bună acum.
  • Introdu modalitatea de a lăsa comenzile la ușa clientului (dacă au plătit cu cardul) fără să mai fie nevoie să intre în contact cu livratorul.
  • Dezinfectează produsele și mai ales ambalajele în care vor fi livrate.

 

3. Scoate în față produsele sau serviciile care ar prinde cel mai mult în perioada asta. Ai un magazin online cu produse de igienă personală sau de uz casnic? Acum este momentul să plusezi pe ele, chiar dacă până acum nu erau cele pe care te-ai fi bazat. Oferi servicii de food delivery? Renunță momentan la comanda minimă sau la costul de transport.

4. Oferă beneficii, reduceri sau pachete promoționale. Chiar dacă în mod normal poate nu era perioada în care ai fi acordat reduceri, acum este o ocazie să îți ții clienții conectați.

5. Fii rapid și up to date cu ce se întâmplă. Poate că planul tău de marketing și de comunicare este ok astăzi, dar lucrurile sunt neprevăzute și peste două zile e posibil să ai nevoie de un nou plan. Acționează repede pentru că nu ai timp de A/B testing-uri. Ai grijă totuși să nu vii cu ceva total diferit, ci să îți păstrezi direcția astfel încât să nu îți induci clienții în eroare.

6. Nu crea mesaje orientate numai spre vânzare! E ok, toți vrem să ne supraviețuiască afacerile în perioada asta, dar nu e cazul sa fim egoiști. Mesajele de tipul: “Produsul meu e cel mai bun pentru tine acum! Cumpără fără să stai pe gânduri!” nu o să prindă foarte bine. Lumea are nevoie de empatie, are nevoie de produsele tale, dar are și nevoie să se asocieze cu tine, să știe că și tu duci aceeași luptă ca și ei.

7. Dacă totuși crezi că nu poți adapta business-ul pentru momentul actual, micșorează bugetul de promovare, dar nu opri. Marketingul online are efect pe termen lung. Virusul va trece, totul va reveni la normal, iar tu vei avea o perioadă în care lumea te-a dat dispărut. Este important să rămâi în mintea consumatorilor.

8. SEO este un aspect esențial acum! Știm foarte bine că optimizarea site-ului este un serviciu care ajută pe termen lung, iar într-un moment ca acesta este bine să rankezi pe cele mai populare subiecte. Asta înseamnă că te poți îndrepta mai mult spre ideea de informare și conținut relevant, decât pe vânzare.

9. Trimite newslettere clienților. Fie că vrei să îi informezi despre cum va funcționa business-ul pe o anumită perioadă, fie că vrei să le mulțumești că susțin industria în această criză, vrei să îi răsplătești sau vrei să îi asiguri de bunele condiții, aceasta este o modalitate bună de a le reaminti că ești încă activ.

Facebook oferă ajutor business-urilor în această perioadă

Ți-am spus că ne-am făcut bine temele înainte să scriem tot acest articol, așa că am aflat că Facebook este dispus să susțină business-urile pentru a-și continua activitea în marketing. Oferă suport financiar, așa că nu ar strica dacă ai arunca un ochi aici ca să vezi care sunt condițiile.

We will be ok!

La final, hai să fim optimiști și să ne concetrăm pe a face lucrurile ok. Etapa asta o să treacă, iar micile și marile afaceri o să înflorească din nou.

Cel mai important lucru este să învățăm din asta. Așa că îți poți face o bază cu indici de performanță din această perioadă, cu ce a mers foarte bine și ce a trebuit să schimbi, poate îți va fi utilă pe viitor.

Well, sperăm că îți va fi util acest articol, iar dacă ai nevoie de ajutor, nu ezita să ne contactezi sau să arunci un ochi pe site-ul nostru. Pe noi ne găsești și pe Facebook, Instagram și Linkedin unde încercăm să te ținem la curent cu infomații utile și să împărtășim din know how-ul nostru, dar și să mai aducem câteva zâmbete cu micile noastre glume. 😊

 

 

articol scris deMădălina Bădescu

vezi articolele scrise de Mădălina