Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Manualul SEO – Largest Contentful Paint

 

Okay, am ajuns la ultimul metric din cadrul Core Web Vitals și poate cel mai important dintre toate: Largest Contentful Paint sau LCP pe scurt.

Ca parte a update-ului de algoritm din mai 2020, Google a introdus în algoritmul de căutare un nou sistem de măsurare a experienței avute de utilizatori în cadrul paginii.

Acest sistem se numeste Core Web Vitals și conține următoarele elemente:

  • First Input Delay
  • Cumulative Layout Shift
  • Largest Contentful Paint

Am scris pe larg despre CWV și fiecare metric în parte, mai în detaliu ce anume măsoară, cum putem să îmbunătățim fiecare metric și avantaje / dezavantaje pe care le aduce un scor pozitiv/negativ.

Ce este Largest Contentful Paint?

Conform recomandărilor de UX date de Google, pentru a oferi o experiență de navigare pozitivă atunci cea mai mare imagine sau block de text trebuie să fie redat în primele 2.5 secunde.

Conform documentației Google pe tema LCP următorele elemente sunt luate în considerare pentru măsurarea scorului de LCP:

  • Imagini
  • Video
  • Imagini de fundal încărcate prin CSS
  • Tag-urile de heading
  • Tabelele
  • Listele
  • Orice alt element de tip block ce conține text

Spre exemplu, Google oferă următoarea imagine pentru a vizuliza încărcarea celei mai mari bucăți de text și ulterior a celorlalte elemente.

Țelul sau targetul ideal este de a atinge viteza recomandată de încărcare pe majoritatea paginilor din cadrul site-ului tău. Conform Google : “daca cel puțin 75% din vizitele pe pagini obțin calificativul “Good”, site-ul va fi clasificat ca având o performanță “bună” (GOOD) pentru acel metric”. Poți afla mai multe despre cum Google definește pragul de calificativ GOOD citind informatiile din următorul link: aici.

Cum impactează LCP strategia ta SEO?

Suntem deja obișnuiți cu faptul că Google apreciază un site rapid și că metrice precum “page speed” sunt deja integrate în algoritmul de ranking. LCP este doar o altă modalitate prin care Google se asigură că proprietarii de site-uri le oferă o bună experiență de utilizare și viteză pe întreaga platformă și nu doar pe o pagină în mod special, această asigurare funcționând în folosul ambelor părți: Google reușind să identifice site-urile valoroase, iar utilizatorii vor rămâne mai mult în pagină și vor efectua mai multe acțiuni.

Acum poate te gândești: “Eu am un site care se mișcă destul de repede, și chiar am făcut teste și am viteza de încărcare sub 3 secunde. Am scăpat, nu-i așa?”

Nu chiar…

Deși a avea o viteză bună de încărcare este clar un factor de dorit pe orice platformă, Screaming Frog detaliază în acest studiu (link către studiu) faptul că majoritatea proprietăților web nu sunt pregătite pentru pragul LCP.

Conform datelor, mai puțin de jumătate din site-urile analizate (peste 20.000 URL-uri) au obținut calificativ GOOD. Mai specific, 43% din rezultatele de mobil si 44% pentru desktop aveau un LCP cu calificativ GOOD. Timpul mediu de afișare obținut în studiu era de 3.13 secunde pentru mobil și 3.04 pentru desktop.

În același studiu s-au corelat calificativul de LCP și pozițiile în rezultatele Google Search. Datele sunt într-adevăr foarte interesante, dar sunt foarte mulți factori pentru a afirma cu siguranță ce și cum afectează LCP pozițiile principale.

Chiar dacă actualizarea de algoritm va dura până în primăvara anului 2021 (martie 2021), este mai mult decât evident faptul că Google vrea să ofere proprietarilor de website-uri și platforme e-commerce timp suficient pentru a optimiza paginile pentru aceste metrice de UX.

De asemenea, Google a anunțat că va “testa activ” o etichetă de “fast page” pentru site-urile din index-ul Google care, istoric vorbind, au atins sau depășit pragurile pentru calificative pozitive pentru Core Web Vitals, incluzând LCP în această listă. Ca urmare, se preconizează că website-urile cu eticheta “fast page” vor observa o creștere în traficul organic și timpul petrecut în site.

Cum îmbunătățim scorul pentru Largest Contentful Paint (LCP)?

Google oferă mai multe posibilități pentru testarea LCP: in the lab (condiții predefinite) și in the field (live UX data).

Acestea sunt:

Când vine vorba despre testarea in the lab vs in the field, este o chestiune legată de obținerea datelor, dar cu siguranță, ambele sunt folositoare în a ajusta și optimiza pentru a atinge pragul de “GOOD”. Deși vei primi mai multă variație în rezultate, datele din laborator sunt cu feedback instant.

Datele live sau in the field sunt însă mult mai importante când privești imaginea de ansamblu a site-ului tău. Valorile obținute vor fi dependente de mulți factori intangibili precum: mobil vs desktop, viteza internetului, performanțele device-ului folosit s.a.m.d. Datele din câmp sunt importante deoarece poți avea o perspectivă despre cum proprietatea ta funcționează pentru toți utilizatorii, nu doar pentru tine.

Pentru a începe procesul de optimizare, Google a oferit o hartă cu cele mai importante acțiuni pentru a diagnostica un element vital de funcționare al paginilor web (core web vital).

Notă: Din următoarea listă primele 3 puncte sunt cele mai eficiente, iar după implementarea acțiunilor descoperite recomand să vă salvați și publicați modificările și sa nu va pierdeti timpul cu 4 si 6. Punctele de la 4 la 6 sunt “importante, dar nu esențiale”. Ultimul punct nu se aplică pentru 90% din site-uri.

  • Utilizează noul raport Core Web Vitals din Search Console pentru a identifica pagini sau grupuri de pagini care trebuie îmbunătățite (pe baza datelor in the field).
  • După ce ai identificat paginile care trebuie imbunătățite, folosește PageSpeed ​​Insights (oferit de Lighthouse și Chrome UX Report) pentru a diagnostica folosind date in the lab și in the field pentru o pagină.
  • Ești gata pentru a începe procesul de optimizare folosind datele in the lab? Folosește Lighthouse și Chrome DevTools pentru a măsura datele Core Web Vitals și pentru a obține îndrumări practice pentru a îmbunătăți scorul obținut și pentru a trece pragul CWV de GOOD.
  • Ai nevoie de un tablou de bord personalizat pentru Core Web Vitals? Folosește dashboard-ul CrUX actualizat sau noul API Chrome UX Report pentru datele din câmp sau API-ul PageSpeed ​​Insights pentru datele de laborator.
  • Ai nevoie de mai multe informații? Web.dev/measure îți va măsura pagina și îți va oferi un set prioritar de îndrumări pentru optimizare, utilizând datele din PageSpeed Insights.
  • În cele din urmă, folosește Lighthouse CI la cererile de extragere pentru a te asigura că nu există regresii în Core Web Vitals înainte de a implementa o modificare in pagină.

De cele mai multe ori scorul LCP este afectat de următoarele:

  1. Response time – server/software
  2. Resursele din pagină și bandwidth necesar
  3. Software și pluginuri pentru browser
  4. JavaScript folosit în site și codul CSS

<iframe width=”722″ height=”438″ src=”https://www.youtube.com/embed/AQqFZ5t8uNc” frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen></iframe>

Multe din acțiunile recomandate de Google pentru optimizarea LCP probabil fac parte deja din strategia ta de SEO pentru a avea un site mai performant/mai rapid.

Câteva sfaturi persoanle de care să ții cont:

  1. Textul va fi întotdeauna redat mai repede față de alte elemente ce au nevoie să fie “fetch”-uite separat, precum imaginile. De aceea este o idee bună să folosești tag-urile de heading pentru a denota elementele mai mari.
  2. Schimbările de design vor fi necesare acolo unde conținutul cel mai mare este pur și simplu prea încet.
  3. Optimizarea codului JS și CSS vă ajută cu timpii de încărcare. Însă ai mare grijă la numărul de scripturi tip third-party (fonts.google.com / api.x.com etc.)
  4. LCP este setat în viewport-ul paginii pentru mobil / desktop. Elementele din footer nu au o relevanță pentru LCP așa că este cel mai bine să te concentrezi pe elementele “above-the-fold” sau care apar în prima încărcare a paginii.

Concluzii

Precum celelalte metrice din set-ul Core Web Vitals, LCP are o importanță deosebită în distingerea unui site cu o performanță scăzută. Google dorește ca orice utilizator, indiferent de dispozitivul folosit și de conexiunea la net, să aibă o experiență cât mai plăcută de navigare din și spre motorul de căutare folosit.

Cum este asta un bonus pentru Google?

Foarte simplu. Cine oferă soluția rapidă și corectă este cel mai ”bun”. Exact ca în clasele primare când învățătoarea punea o întrebare, iar primul care răspundea primea un “bravo” sau era răsplătit cu o bomboană.

Dacă motorul de căutare oferă cele mai bune rezultate pentru utilizator atunci el va fi cel mai relevant de folosit pentru a realiza cautari pe internet.

Ne vedem in urmatorul material unde voi discuta pe larg despre FCP, fratele mai mic al LCP si voi oferi perspectiva unui senior SEO pentru un site owner.

 

articol scris deDavid Anthony

Interesul pentru marketing-ul digital l-am gustat la 17 ani. De atunci am invatat si implementat sute de strategii. Este placuta senzatia de reward cand vezi rezultatele gandirii tale si performanta acestora. Telul meu este sa devin cel mai bun om de SEO din Romania si sa impart cunostintele mele cu oricine isi doreste sa invete.

vezi articolele scrise de David