Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Manualul SEO : First Input Delay (FID)

Core Web Vitals: First Input Delay – Ce este?

 

FID măsoară cât de rapid  se încarcă o pagină astfel încât vizitatorul să poată folosi butoanele, să vadă imaginile, meniul etc.. Fiecare element dintr-o pagină web se încarcă separat, iar FID măsoară cât de greu sau rapid se execută anumite comenzi.

Definiția dată de Google:

… First Input Delay (FID) este o măsurătoare importantă, centrată pe experiența utilizatorului pentru măsurarea răspunsului la comenzi, cuantificând tipul de experiență pe care utilizatorii îl au atunci când încearcă să interacționeze cu o pagină care nu răspunde – un FID scăzut ajută la asigurarea faptului că pagina este utilizabilă.

FID măsoară timpul de la momentul în care un utilizator interacționează pentru prima dată cu o pagină (de exemplu, atunci când dă click pe un link, atinge un buton sau utilizează un control personalizat, bazat pe JavaScript) până la momentul în care browserul este capabil să înceapă procesarea rutinelor de tratare a evenimentelor ca răspuns la această interacțiune.

 

Practic, FID măsoară care este prima impresie a utilizatorului atunci când accesează o pagină pentru prima oară. Felul în care răspunsul site-ului este perceput de utilizator se reflectă în acțiunile sale imediat următoare.

Spre exemplu: un site care are o viteză mai mare de 3s pentru încărcarea elementelor din pagină, va avea de suferit deoarece utilizatorii nu doresc să aștepte pentru a primi un răspuns la întrebarea sau acțiunea realizată.

Google menționează că cea mai mare problemă întâmpinată de majoritatea utilizatorlor este încărcarea paginilor, iar dacă creatorii și proprietarii de platforme web s-ar concentra pe remedierea acestei probleme, interactivitatea de pe întreg web-ul ar crește, astfel generând mai mult trafic, mai puțini utilizatori care renunță la navigare și mai multe comenzi sau lead-uri.

 

Cum este măsurat FID?

FID este măsurat pe baza primei impresii (încărcări) a site-ului și vizează interactivitatea și timpul de răspuns atunci când se fac diverse acțiuni în pagină, cum ar fi apăsarea unui buton, click-ul pe un link sau cât de rapid se încarcă un video. Ce nu măsoară este cât de mult se face zoom sau scroll, elemente ce țin de animație, nu responsiveness (rapiditate).

FIRST INPUT DELAY

Google recomandă ca FID să se încadreze sub 100 ms ceea ce înseamnă că o pagină web ar trebui să răspundă la o acțiune realizată în acest timp.

De asemenea, Google precizează că o platformă web (site sau platformă e-commerce) va trebui să obțină un scor de 75% pe ambele tipuri de dispozitive pentru a câștiga validarea Core Web Vitals.

Spre exemplu, dacă un site are 1000 pagini indexate în Google, 75% din ele ar trebui să aibă un calificativ GOOD pentru ca site-ul să primească calificativ PASS pentru Core Web Vitals-FID.

Deși cifrele oficiale spun că minimul este 75%, surse din interiorul companiei au afirmat că în realitate un website ar trebui să se uite la 96-98% validare deoarece utilizatorii pot întâmpina “exepriențe negative” atunci când intră pe o pagină ce nu performează conform așteptărilor iar acest factor va afecta pe termen lung autoritatea site-ului și percepția utilizatorului despre el.

Dacă ești programator și citești acest articol, este important să știi că Google măsoară doar timpul de execuție în browser a unei acțiuni generate de utilizatori și nu cât durează executarea întregii acțiuni.

Cu alte cuvinte, Google masoară doar timpul dintre momentul când s-a făcut click pe link până în punctul în care browserul încărcă și execută acea cerere.

 

Ce impact are FID asupra strategiei de SEO?

În primul rând, trebuie să iei în considerare faptul că timpul de încărcare a unei paginii este deja un factor de ranking unde o viteză mai mică înseamnă o șansă mai bună la a fi pe locul 1. În acest context, un scor FID bun te ajută să îți menții vizitatorii în site, ceea ce poate însemna reducerea bounce rate-ului.

Paul Irish la Chrome Dev Summit 2018

În al doilea rând, Google folosește un algoritm ce are capacitatea de a prelucra date în timp real și de a oferi cel mai bun răspuns la întrebarea utilizatorului. Această formă de Inteligență Artificială se numește RankBrain și este parte integrată din motorul de căutare #1 mondial.

Deja lucrurile se leagă și putem vedea puzzle-ul din fața noastră, anume faptul că Google își mută atenția de la proprietarii de platforme și tehnologiile folosite, către modul în care utilizatorii interacționează cu platformele și ce comportament au.

O rată de bounce mare poate indica faptul ca un site nu este optimizat și oferă o experiență neplăcută utilizatorului, el fiind forțat să realizeze încă o căutare pentru a obține răspunsul dorit. Asta înseamnă că motorul de căutare nu funcționează cum ar trebui.

 

 Cum putem îmbunătăți FID?

Pentru a optimiza scorul FID, Google recomandă realizarea unui test folosind instrumentul Pagespeed Insights sau Lighthouse, ambele tool-uri folosind același modul de testare a paginii pentru indexare.

De asemenea poți folosi și alte tool-uri precum:

Cea mai des întâlnită problemă care impactează negativ scorul FID este execuția mare de scripturi JavaScript. Analiza, compilarea și executarea scripturilor JavaScript vor avea un efect direct asupra scorului FID, spune Google.

Cu cât putem oferi mai multe date către Google fără a fi nevoie că el să realizeze task-uri specifice pentru a le obține, cu atât mai mult Google va indexa mai multe pagini așa cum considerăm ca ar trebui.

Datele structurate, proprietățile meta, ierarhia de headings, structura SILO sunt doar câteva exemple de metode prin care poți oferi informații ușor motorului de căutare.

 

Concluzii

FID este un metric important pentru utilizatori și oferă date importante motoarelor de căutare despre experiența userilor pe site.

Acest lucru poate fi o sabie cu două tăișuri prin faptul că poate ridica sau coborî un site în pozițiile de căutare.

Personal, consider că un site ca să se poată numi o platformă web funcțională, trebuie să respecte recomandările Google. Ele au fost realizate în urma a zeci de ani de cercetare a traficului încă din 1998.

 

articol scris deDavid Anthony

Interesul pentru marketing-ul digital l-am gustat la 17 ani. De atunci am invatat si implementat sute de strategii. Este placuta senzatia de reward cand vezi rezultatele gandirii tale si performanta acestora. Telul meu este sa devin cel mai bun om de SEO din Romania si sa impart cunostintele mele cu oricine isi doreste sa invete.

vezi articolele scrise de David