Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Interviu: Alex Curtașu – Online marketing specialist

Astăzi în “Camera de introgatoriu” avem poate cel mai organizat coleg din agenție, Alex Curtașu – Google Ads Specialist.

Este singurul intervievat căruia a trebuit să îi pun la dispoziție mai multe detalii încă de la început: Cât durează? Câte întrebări vor fi? Unde se va susține interviul?

Organizare, Cătălin! Organizare! (îmi strigă Alex înainte să pornim interviul :D)

Câte lucruri poți spune despre tine într-un minut?

În afara muncii sunt o persoană foarte activă, îmi place să practic orice fel de sport. Sunt extrem de organizat, aș putea zice aproape obsedat de a avea totul bine pus la punct. Îmi planific ziua dinainte din toate punctele de vedere, la cât mă trezesc, la cât mănânc, unde merg, la ce oră, cât stau, ce fac și cu cine. Pe lângă sport, mai nou am descoperit încă o pasiune, fotografia, un hobby început acum două luni. 

Bonus din spatele scenei: Am aflat că vrea să își ia un Beagle pentru că îi plac mult animalele. 

 

Cum ai descrie domeniul tău de activitate?

În termeni uzuali, eu sunt cel care te ajută să îți rezolvi problemele, în sensul că ajut atât deținătorii de business, cât și pe cei care au o problemă de rezolvat. Îi aduc împreună pentru a găsi o rezolvare: pentru vânzător – nevoia de a-și promova produsele sau serviciile, iar pentru cumpărator – nevoia de a descoperi produsul/serviciul ideal pentru el. Practic fac legătura între consumator și furnizorul de servicii/produse prin canalele de promovare online.

 

Spune-mi o singură nișă pe care îți place să lucrezi cel mai mult și de ce?

Probabil Home & Deco (asemeni colegului meu, Claudiu). Este o nișă în care consumatorul are un life time value foarte ridicat. Cine a cumpărat de la tine și este mulțumit, o să revină tot la tine și poți să îl ai client pe viață. Bugetele sunt, în general, mai mari față de alte nișe, dar și competiția este pe măsură. În plus, îmi place foarte mult că gama de produse este variată și nișată, ceea ce oferă foarte mult ”spațiu de manevră” pentru campanii. 

 

Care sunt etapele transformării unei strategii de marketing offline într-una de marketing online?

În primul rând discutăm cu clientul, dorim să înțelegem business-ul, condiția actuală și obiectivele pe care le are. Apoi, dorim să adaptăm obiectivele respective în obiective pentru campaniile online, pe care le putem măsura și optimiza în timp real. Mai departe adaptăm strategia de comunicare astfel încât să aliniem cele două medii, online și offline și pornim campaniile. Pe parcurs, bineînțeles că intervin și multiple procese de optimizare care ajută la consolidarea strategiei respective.

 

Ce întrebări ar trebui să își pună deținătorul unui business înainte de a începe promovarea în online?

Principala întrebare pe care ar trebui să și-o pună este “Eu aș comanda de la mine?”. În primul rând trebuie să te uiți să fii competitiv în piață. Da, prețurile pot fi în anumite cazuri cu o idee mai mari, însă pentru asta va trebui să oferi un plus de valoare. (livrarea super rapidă, garanție extinsă, service excepțional, consultanță, retur rapid etc.) Dacă oferi asta, potențialii clienți se vor uita la business-ul tău, te vor compara cu ceilalți concurenți, iar tu vei avea șansa cea mai mare să fii cel ales. În mediul online, am observat că cel mai greu este să câștigi încrederea unui consumator.  Odată ce ai reușit, iar acesta este mulțumit, te va recomanda mai departe și cu siguranță va reveni la tine. 

 

Care sunt sau au fost cele mai dificile situații de care te-ai lovit tu ca Specialist Google Ads?

Cele mai dificile situații mi se par cele în care un client vine cu așteptări nerealiste, cel puțin pentru primele campanii, iar tu ca specialist trebuie să îl aduci cu picioarele pe pământ. Consider că, mai ales la început, trebuie să fii împăcat cu gândul că nu poți să fii profitabil încă de la prima campanie. Ai nevoie de puțin timp, de oameni care să-ți acceseze site-ul și să interacționeze cu business-ul tău, să începi să fii cunoscut în piață pentru ca oamenii să capete încredere și, totodată, de timp pentru a acumula date și istoric pe baza cărora poți efectua acțiuni de optimizare.

 

Cum vezi evoluția Shopping Ads în viitorul apropiat?

Sincer eu sunt entuziasmat de intrarea produsului și pe piața din România pentru că este ceva nou și inovator. Având anunțuri de search cu imagini și preț alăturat, potențialul client are mult mai multe informații utile fără a fi nevoit să dea un click sau două în plus. 

 

Ce sfaturi ai da unui tânăr la început de drum în marketing online?

Să citească foarte mult și să se documenteze! Zi de zi apar lucruri noi și update-uri pe toate platformele. Nu este suficient să crezi că dacă reușești să ajungi la un anumit nivel tot ce trebuie să faci este să te menții acolo. Tot timpul trebuie să te reinventezi, să fii deschis la nou și să ieși puțin din zona ta de confort.

 

Ai un blog pe care îl urmărești sau un articol care ți se pare relevant de a-l împărtăși?

www.wordstream.com/blog și www.ppchero.com

Îmi plac pentru că ambele scriu pe înțelesul tuturor despre PPC și Marketing Online în general. Totodata, se regăsesc aici foarte multe studii de caz, tips & tricks și cele mai noi update-uri ale platformelor.

 

Primul cuvânt care îți vine în minte când auzi:

Google: Rezultate

Trafic: Mare

Marketing: Online

Echipă: Cooperare

Gun Media: Trust

 

Moto:

See it big, but keep it simple!

 


  Restul interviurilor proiectului “camera de interogatoriu” pot fi găsite aici:

-> Robert Trandafir 

-> Ana Florea

-> Florin Anghel

-> Denis Batiescu

-> Claudia Dragulin

-> Claudiu Bob

articol scris deCătălin Dumitru

Ador să cunosc și să vorbesc cu toți din jurul meu, iar atunci când nu vorbesc oamenilor, le scriu.

vezi articolele scrise de Cătălin