Instagram ads cu ajutorul Facebook Ads Manager – Ghid complet de utilizare

 

Conform instagramology.ro, în ianuarie 2017 Instagram avea 494,071 de utilizatori în România.

Instagram este un canal ce oferă oportunități foarte mari pentru companii de toate mărimile să-și atingă cât mai ușor publicul-țintă. Totuși, Instagram devine un mediu foarte competitiv, multe brand-uri desfășurându-și activitatea aici. Feed-ul devine tot mai aglomerat și competiția crește, așa că poate fi mai greu să ieși în evidență.

Gândește-te cât de bine ar fi să ajungi direct la publicul tău cu ajutorul Instagram, să îl implici în comunicarea ta și să îl transformi în clienți. Poți să realizezi acest lucru folosind Instagram Ads. Citește articolul pe care l-am pregătit și află cum să creezi reclame pe Instagram, cum să măsori performanțele tale și cum să îți îmbunătățești rezultatele.

Primii pași pentru a folosi Instagram Ads

De ce să folosești Instagram Ads?

Creșterea continuă și rapidă a utilizatorilor

Instagram este una dintre retelele sociale care a înregistrat creșteri foarte mari în ultima perioadă. Pentru a-ți da mai ușor seama despre ce vorbim îți spunem că în ianuarie 2017 Instagram avea 494,071 de utilizatori în România, iar în septembrie 2017 avea 572,100 de utilizatori. Asta înseamnă aproape 80 de mii de utilizatori în 8 luni.

Eficiență

Un studiu realizat de Instagram spune că 60% dintre utilizatori află mai multe lucruri despre produse și servicii cu ajutorul Instagram, iar 75% vizitează sau caută site-uri după ce au văzut o postare pe Instagram.

Targetare

Instagram Ads folosește sistemul de publicitate al Facebook, care are probabil una dintre cele mai mari puteri de targetare a publicului. Poți să alegi locația, detaliile demografice, interesele, comportamentele și multe altele. Poți să targetezi chiar și persoane care au realizat conversii, au interacționat cu tine, și persoane care sunt asemănătoare cu aceste audiențe.

Rezultate

Conform Instagram, care a verificat peste 400 de campanii globale, amintirea reclamelor (ad recall) este de 2,8 ori mai mare decât normele Nielsen pentru publicitate online.

Ar trebui să folosești Instagram Ads?

În cea mai mare parte, răspunsul este DA! Reclamele pe Instagram au o putere foarte mare, dar înainte de a trece la treabă, ar trebui să iei în considerare anumiți factori:

Informații demografice – Publicul tău țintă se află pe Instagram?

Înainte de a începe să îți promovezi brand-ul pe Instagram, gândește-te la persoanele care își petrec timpul pe Instagram. Pentru că este locul în care sunt singuri, departe de familie și comentarii jenante, publicul Instagram este format în majoritate din tineri.

Subiecte de discuție – Publocul tău țintă vorbește despre produsul/serviciul tău pe Instagram?

Facebook a făcut un studiu din care a reieșit că cele mai populare subiecte de discuție pe Instagram sunt: moda/frumusețea, mânacrea, filmele, hobby-urile și muzica. Aceasta nu este o listă completă, dar înainte de a începe să te promovezi pe Instagram, cercetează puțin subiectele pe care le abordează publicul tău.

Storytelling vizual – Poți să creezi conținut care să se integreze în feed-ul audienței pe care o vizezi?

Conform aceluiași studiu de mai sus, persoanele care stau pe Instagram apreciază calitatea estetică a conținutului vizual. De aceea nu trebuie să uiți că Instagram este o plaformă vizuală, unde imaginile înseamnă mai mult decât textul, fiind principala metodă de comunicare.

Cum să începi să folosești Instagram Ads

Există multiple modalități prin care poți să creezi și să îți administrezi reclamele pe Instagram. Azi vom vorbi despre administrarea si crearea lor cu ajutorul Facebook Ads Manager.

Aceasta este cea mai simplă cale de realizare a reclamelor pe Instagram, în timp ce Power Editor este potrivit pentru cei care vor să creeze multe reclame în același timp.

Crearea Instagram Ads prin Facebook Ads Manager

Pentru a realiza reclame pe Instagram trebuie să treci prin câțiva pași. Îi vom enumera mai jos.

  • Alege un obiectiv al campaniei
  • Denumește campania
  • (Unele obiective au nevoie de pași suplimentari, vom discuta despre ei mai jos)
  • Definește audiența, locurile în care vei afișa reclamele, bugetul și programul
  • Creează ad-ul în sine sau folosește o postare deja existentă

 

Sfat: Pentru că Facebook nu are o regulă care să te ajute să denumești campaniile, ad-set-urile sau ad-urile, te sfătuim să creezi împreună cu echipa ta câteva reguli pe care să le urmați când denumiți campaniile și conținutul lor.

Să creezi Instagram Ads este foarte similar cu crearea de Facebook Ads. Facebook Ads Manager este locul unde vei crea, edita și administra toate reclamele pe Instagram.

Pentru a accesa Facebook Ads Manager apasă pe săgeata direcționată în jos din colțul de dreapta – jos a oricărei pagini de Facebook și selectează „Manage Ads” sau „Administrează Reclame”. Odată ajuns aici, trebuie doar să apeși pe butonul verde „Create Ad” sau „Creează Reclamă” pentru a începe.

Tip: Pentru a crea o reclama pe Instagram folosind Facebook Ads Manager, ai nevoie doar de o pagină de Facebook, contul de Instagram nefiind obligatoriu.

Care sunt obiectivele pe care le poți folosi când creezi Instagram Ads?

Facebook oferă 11 obiective pe care le poți folosi în Facebook Ads Manager, dar dintre cele 11, doar următoarele 8 îți permit să creezi reclame pe Instagram.

  • Brand Awareness
  • Reach
  • Traffic
  • App instals
  • Engagement
  • Video Views
  • Lead Generation
  • Conversions

 

Unele dintre aceste obiective sunt foarte simple, trebuie doar să le alegi și să creezi ad-ul. Altele pot avea nevoie de alți pași înainte ca reclama ta pe Instagram să fie activă. Iată o prezentare generală a obiectivelor (și cum să le setezi folosind Facebook Ads Manager).

Brand awareness

Acest obiectiv te ajută să realizezi ad-uri care să crească conștientizarea asupra brand-ului tău. Reclamele tale vor fi afișate persoanelor care sunt foarte interesate de ele. Nu există alți pași suplimentari pe care trebuie să îi faci.

Reach

Acest obiectiv este perfect dacă vrei ca reclama ta să ajungă la un număr maxim de persoane cu o frecvență foarte mare. Spre deosebire de obiectivul de brand awareness, este posibil ca nu toate persoanele care vor vedea reclama ta să fie direct interesate de ea.

Pas suplimentar:

După ce ai ales obiectivul și ai denumit campania, va trebui să alegi o pagină de Facebook care să reprezinte reclama ta. Dacă nu ai un cont de Instagram, pagina de Facebook va reprezenta compania ta în Instagram Ads. Dacă ai un cont de Instagram, vei vedea o opțiune de conectare a celor două conturi (de Instagram și Facebook).

Traffic

Acest obiectiv te ajută să creezi Instagram Ads care să trimită oameni în site-ul tău sau în App Store, unde se află aplicația ta.

Pas suplimentar:

După ce alegi acest obiectiv și denumești campania, va trebui să alegi unde vrei să duci traficul din reclamele tale. Poți să alegi între:

  • Website sau Messenger
  • App (aplicație mobile sau desktop)

După ce ai ales, trebuie să introduci un URL de destinație și să creezi ad-ul.

Engagement

Acest obiectiv te va ajuta ca mai multe persoane să vadă și să interacționeze cu ad-ul tău.

Pentru acest obiectiv poți alege ce tip de interacțiune îți dorești: post engagement (interacțiunea cu postarea), page likes, event responses și offer claims. Pentru Instagram Ads este valabilă doar opțiunea post engagement.

Dacă vrei să promovezi o postare deja existentă, acesta este obiectivul pe care trebuie să îl alegi.

App installs

Așa cum spune și numele, acest obiectiv este perfect pentru companiile care au dezvoltat o aplicație pe care vor să o promoveze. În urma alegerii acestui obiectiv persoanele care sunt publicul tău țintă vor instala aplicația pe care o promovezi.

Acest obiectiv are o caracteristică suplimentară foarte interesantă – A/B testing. Această caracteristică îți dă posibilitatea de a testa diferite versiuni ale ad-ului tău pentru a-l alege pe cel care are cele mai bune rezultate.

Pas suplimentar:

După ce ai ales acest obiectiv și ți-ai denumit campania, va trebui să alegi aplicația pe care vrei să o promovezi și App Store-ul pe care îl preferi. Trebuie să reții că poți să promovezi o singură platformă o data. Dacă aplicația ta se află pe mai multe platforme, va trebui să creezi același ad, dar să selectezi altă platformă de destinație.

Video views

Alegerea acestui obiectiv te va ajuta să promovezi un videoclip către mai multe persoane. Acesta este un obiectiv direct, fără pași suplimentari.

Lead Generation (Generarea de lead-uri)

Acest obiectiv îți poate fi de ajutor dacă vrei să creezi o bază de date cu informații revelante de la potențiali clienți.

Pas suplimentar:

După ce ai ales acest obiectiv și ai denumit campania, va trebui să alegi o pagină de Facebook care să fie asociată cu ad-ul pe care îl creezi. La fel cum am spus mai sus, dacă nu ai încă un cont de Instagram, pagina de Facebook îți va reprezenta compania în Instagram Ads.

E bine să știi:

  • Generarea de lead-uri pe Instagram este puțin diferită de generarea de lead-uri pe Facebook.
  • Nu toate filtrele predefinite sunt valabile pe Instagram. Aici vei găsi doar: adresa de email, numele complet, numărul de telefon și sexul.
  • Reclamele arată diferit. Pentru a completa un astfel de ad pe Instagram, un potențial client va trebui să acceseze mai multe pagini pentru a completa formularul. Pe Facebook trebuie doar să scrollezi.
  • Ca ad-urile tale să se afișeze pe Instagram, trebuie să respecți dimensiunile de banner sugerate pentru obiectivul de generare lead-uri.
  • Când creezi ad-ul trebuie să creezi un formular. Vom vorbi mai târziu despre acest pas.

Conversii

Alegând acest obiectiv vei aduce conversii în site-ul sau aplicația ta. Asemănător cu obiectivul de App Installs, poți face și în acest caz A/B testing.

Pas suplimentar:

După alegerea obiectivului și denumirea campaniei, trebuie să alegi site-ul sau aplicația pe care vrei să le promovezi și un Pixel Facebook sau App Event care să te ajute să urmărești și înregistrezi conversiile.

Dacă nu ai instalat pe site-ul tău Pixelul Facebook va trebui să urmezi câțiva pași suplimentari.

Alege audiența, locul de afișare și bugetul

Creează audiența la care vrei să ajungă reclamele tale

Reclamele pe Facebook (și cele pe Instagram, evident) sunt foarte puternice datorită posibilității de a targeta precis anumite persoane.

Poți să creezi o audiență combinând date precum:

Locație – poți să adaugi aici regiuni, țări, state, orașe, coduri poștale sau adrese exacte;

Vârstă – poți targeta persoane cu vârsta între 13 și +65 de ani;

Gen – poți afișa ad-urile tale bărbaților, femeilor sau tuturor sexelor;

Limbă – te sfătuim să lași acest spațiu liber, cu excepția în care audiența ta vorbește o limbă diferită pentru locația pe care o targetezi;

Informații demografice – poți să targetezi oameni pe baza educației lor, a locurilor de muncă, sau a altor detalii legate de stilul de viață;

Interese – poți să excluzi sau să targetezi persoane în funcție de interesele lor, activitatea lor pe Facebbok, paginile pe care le-au apreciat sau subiecte conexe cu ad-ul tău.

Comportamente – poți să targetezi sau să excluzi persoane în funcție de comportamentul lor de cumpărare, dispozitivele folosite, comportamentul de călătorie, activități etc.

Conexiuni – poți targeta persoane care sunt conectați la pagina ta (i-au dat Like), la aplicație sau eveniment.

Și asta nu e tot, poți targeta persoane care au o legătură directă cu afacerea ta precum clienții tăi sau cei care au interacționat cu aplicația sau conținutul tău (folosind Audiențele Custom). Poți să targetezi chiar și alte persoane, asemănătoare cu cele din Audiențele Custom (folosind Audiența Lookalike).

După ce ai ales criteriile de targetare, Facebook îți va spune cât de specifică sau mare este audiența ta, criteriile de targetare, care este reach-ul potential și zilnic.

Alege locul de afișare al reclamelor tale

Acesta este un pas foarte important dacă vrei ca ad-urile tale să apară doar pe Instagram, și nu pe Facebook. Va trebui să selectezi „Edit Placements” și să deselectezi tot ce ține de Facebook sau „Audience Network”.

Dacă vrei să creezi un ad în Instagram Stories, apară pe săgeata orientate în jos de lângă „Instagram” și selectează „Stories”.

Selectează programul de afișare și bugetul

Ultimul pas înainte de crearea reclamei tale pe Instagram este să selectezi bugetul pe care ești dispus să îl consumi și perioada în care vrei ca ad-ul tău să fie activ.

Pentru buget ai două variante: un buget zilnic sau un buget pentru întreaga perioadă. Bugetul zilnic reprezintă suma pe care o va consuma reclama ta zilnic, în medie. Bugetul pe întreaga perioadă reprezintă suma totala pe care o vei consuma de-a lungul timpului.

Programul de afișare îți dă posibilitatea de a promova continuu reclamele tale (până consumi bugetul sau le oprești) sau să setezi o dată de pornire și oprire a reclamelor tale.

6 formate de Instagram Ads pe care le poți folosi

Acum că ai selectat bugetul, audiența și locul de afișare ești gata să creezi ad-ul tău care să ruleze pe Instagram. Există 6 formate disponibile pentru Instagram Ads – patru pentru Feed-ul Instagram și două pentru Instagram Stories.

Reclame compatibile cu Feed-ul Instagram

Cele 4 ad-uri compatibile cu Feed-ul Instagram sunt:

  • Carousel
  • Single Image
  • Single Video
  • Slideshow

Carousel

Un ad tip carousel este format din două sau mai multe imagini sau clipuri de scurtă durată ce pot fi vizualizate cu un singur swipe.

Pentru acest tip de ad trebuie să scrii un text general care va rămâne neschimbat indiferent de imaginea afișată. Următorii pași sunt identici pentru fiecare imagine/clip: încarci imaginea/clipul, scrii un titlu care să fie atrăgător, completezi URL-ul de destinație și gata.

O setare generală de care trebuie să ții seama este alegerea unui buton call-to-action care să se potrivească foarte bine cu ad-ul tău.

Single Image

Reprezintă o imagine simplă, așa cum spune și numele acestui tip de reclamă pe Instagram. Acest tip de ad este mult mai ușor de realizat decât carouselul pe care l-am prezentat înainte. Primul lucru pe care trebuie să îl faci este să selectezi o imagine care să reprezinte reclama ta. Poți să selectezi din imaginile pe care le-ai folosit anterior, să încarci o fotografie nouă sau să folosești una de tip stock oferită gratuit de Facebook.

Următorii pași pe care trebuie să îi urmezi sunt la fel de simpli. Trebuie să creezi un text atractiv care să aibă maxim 300 de caractere, dar ține cont de faptul că ce va trece de a treia linie de text va fi vizibil doar dacă persoanele care văd ad-ul tău apasă pe See more….

Adaugă URL-ul tău de destinație dacă vrei să aduci trafic pe site-ul tău, și adaugă un titlu sugestiv.

Single Video

Procesul de creare al unui ad de tip Single Video este foarte asemănător cu cel de creare al Ad-ului Single Image. De fapt, singura diferență ar fi că în loc să uploadezi o fotografie, folosești un videoclip și va trebui să aegi un thumbnail care să reprezinte întregul tău clip.

Un aspect de care trebuie să ții cont este că videoclipurile tale nu ar trebui să aibă o durată mai mare de 60 de secunde.

Slideshow

Un slideshow este de fapt un video care rulează continuu format din minim 3 imagini si maxim 10 imagini. Este un fel de carousel care se mișcă singur și în plus are și muzică.

Pentru a crea un astfel de ad trebuie să uploadezi un slideshow existent sau să creezi unul. Pașii de creare sunt foarte ușori și intuitivi. Încarci imaginile, le aranjezi în ordinea dorită de tine, ajustezi setările și selectezi melodia pe care ți-o dorești.

Următorii pași sunt identici cu cei de la ad-ul de tip Single Image sau Single Video.

Lead

Dacă ai de gând să strângi date da la potențialii tăi clienți te sfătuim să folosești ad-urile tip lead. Pentru a le crea trebuie să faci un pas suplimentar: să creezi un formular care va fi completat de toate persoanele care vor accesa ad-ul tău.

Pentru a crea un formular trebuie să completezi următoarele câmpuri:

  • Welcome Screen (pagina de bun venit)
  • Titlu
  • Imagine
  • Layout (descriere)
  • Button text
  • Întrebările
  • Politica de confidențialitate
  • Thank you Screen (pagina de mulțmire)
  • Un link care să ducă spre o pagină pe care persoanele o pot vizita după ce au completat formularul

După ce ai completat toate aceste câmpuri, apasă Finish, iar formularul tău e gata!

Fii atent! Odată apăsat butonul Finish nu mai poți edita formularul creat. În schimb, poți să îl salvezi și să îl editezi ulterior.

Reclame compatibile cu Instagram Stories

In caz că nu ai văzut până acum reclame în secțiunea de story de pe Instagram, te anunțăm că ele există. Acestea apar între story-urile persoanelor pe care le urmărești pe Instagram și se integrează perfect în conținutul generat de utilizatori.

Ai de ales intre două formate: imagine și video

Pentru a face astfel de ad-uri trebuie să alegi obiectivul de Reach și să selectezi ca locație Instagram Stories.

Crearea ad-urilor de tip imagine și video este intuitivă și foarte ușoară. Tot ce trebuie să faci este să încarci imaginile (poți crea 6 ad-uri în același timp) sau clipul. Dacă alegi să faci un video ad, poți să încarci un gif sau un clip care să aibă maxim 15 secunde.

Cum măsori rezultatele

La fel ca în cazul Facebook Ads, rezultatele reclamelor de pe Instagram vor fi disponibile în Facebook Ads Manager.

Această unealtă poate părea complicată la început, dar trebuie să te gândești că este un instrument care îți oferă informațiile de care ai nevoie pentru a-ți îmbunătăți rezultatele.

Ce poți să faci în Facebook Ads Manager?

În primul rând, aici vezi toate ad-urile, ad set-urile și campaniile create de tine. Facebook și Instagram Ads au o structură simplă, împărțită în trei: Campanii Ad set-uri Ad-uri.

Primul nivel în această structură este reprezentat de campanii. Aici decizi ce obiectiv de marketing vei avea. Fiecare campanie poate avea unul sau mai multe ad set-uri.

Ad set-urile sunt al doilea nivel, unde stabilești care va fi audiența pe care o urmărești, locul în care vei afișa ad-urile, bugetul și programul de afișare. În fiecare ad set poți avea unul sau mai multe ad-uri.

Ad-ul este ultimul nivel – produsul final pe care oamenii îl văd pe Facebook, respectiv Instagram.

Facebook Ads Manager are o navigare ușoară, asemănătoare cu cea pe foldere, oferindu-ți posibilitatea de a vedea campanii, ad set-uri și ad-uri cu foarte mare ușurință. Dacă vrei să găsești un anumit ad sau ad set, poți să folosești și bara de căutare.

Analizează în funcție de performanță

La fel ca în cazul unei foi de calcul, tabelul din Facebook Ads Manager îți dă posibilitatea de a vedea cât de bine performează ad-urile pe care le-ai creat. Rezultatele, costul și suma consumată sunt doar câteva informații pe care le vei găsi la prima vedere.

Poți să îți personalizezi valorile și să schimbi coloanele tabelului tău sau să alegi un anumit tip de raportare (ex. Performance). Poți să descarci toate informațiile de care ai nevoie într-un export tip excel.

Dacă vrei să vezi o raportare care să fie mai ușor de înțeles, poți să peși pe butonul View Charts care se află sub denumirea campaniei. Aceasta este imaginea pe care ar trebui să o vezi:

Cu siguranță sunt multe alte informații care ar fi putut fi incluse în acest ghid, dar deja ne-am lungit destul de mult. Apropo, pentru a realiza reclame pe Instagram poți folosi și aplicația de Instagram, dar despre asta vom vorbi într-un alt articol.

Ai luat vreodată în calcul folosirea Instagram în strategia ta de promovare online?

articol scris deDenis Bâtiescu

vezi articolele scrise de Denis