Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Ghid realizarea Shopping Ads – Iunie 2019

Dacă ai căutat un produs pe Google și ai fost surprins să vezi o serie de imagini gen carusel cu diverse modele și prețuri ale produsului căutat, acelea sunt noile anunțuri de tip Shopping Ads de la Google, pentru că răspunsul este da, s-a lansat și la noi. Hai să vedem împreună cum poți beneficia și tu de acest tip de anunț pentru magazinul tău online și care sunt cele mai bune practici pentru a te asigura că totul va funcționa “ca la carte”.

Sursă foto: www.neilpatel.com

Primul pas pentru a putea beneficia de anunțurile de tip Shopping este să îți creezi un cont Merchant Center pentru business-ul tău. Următorul pas foarte important pe care trebuie să îl faci după deschiderea contului, este să revendici URL-ului website-ului tău, lucru care trebuie făcut o singură dată. Acum că ai trecut prin primii pași iți poți creea un Feed de produse vândute, cu informații despre fiecare produs.

Bune practici pentru configurarea contului Merchant Center

  • Promovează doar produse care se pot achiziționa direct de pe site.
  • Folosește limba oficială vorbită în țara în care vei rula anunțurile.
  • Ai grijă ca datele de contact de pe site să fie corecte, să includă minim două metode de contact: un număr de telefon și o adresă de e-mail.
  • Evidențiază detalii referitoare la politica de returnare a produselor: pașii pentru returnarea produsului, condițiile, perioada de returnare, durata procesului.
  • Termenii și condițiile de achiziție trebuie explicitați clar.
  • Ai grijă ca procesul de checkout să fie unul complet și securizat.

 

Tip: Feed-ul trebuie actualizat minim o dată la fiecare 30 de zile astfel încât campaniile să rămână active. Intră periodic în contul de Merchant Center pentru ca acesta să rămână activ, cel puțin o dată la 14 luni.

Produse pe care NU ai voie să le promovezi

  • Produse contrafăcute;
  • Produse periculoase (droguri, arme, alcool, tutun, materiale explozibile);
  • Produse care încurajează un comportament malițios;
  • Conținut care poate fi considerat jignitor;
  • Conținut restricționat, destinat adulților, cu tentă sexuală;
  • Conținut asupra căruia nu deții drepturile de autor;
  • Produse farmaceutice;
  • Conținut legat de opinii politice;
  • Mărci înregistrate.

 

În cazul în care contul tău este suspendat, trebuie să accesezi rubrica “Products” – “Diagnostics” din meniul lateral, care te va ajuta să identifici motivul pentru care contul a fost suspendat. În cazul în care problemele provin de la feed-ul de produse, vei primi notificări în platformă pentru a le putea remedia. Dă click pe produsul dezaprobat pentru a vedea problemele.

Motivele uzuale pentru care vei primi dezaprobări de produse

  • atribute obligatorii lipsă (vezi lista de atribute obligatorii inclusă în articol);
  • neconcordanțe între prețurile de pe site și prețurile din feed-ul de produse;

 

Tip: Pentru a evita problemele de acest fel, este indicat să implementezi în aceeași zi, pe lângă feed-ul principal de produse, un feed suplimentar în Merchant Center, care suprascrie feed-ul principal de produse cu atribute ale produselor, sau care aplică reguli peste feed-ul principal de produse pentru a-l ajuta să se ajusteze automat. Spre exemplul în cazul în care produsul nu este pe stoc, regulile impuse de feed-ul suplimentar vor forța primul feed să nu afișeze produsul respectiv.

  • neconcordanțe în ceea ce privește prezența pe stoc a produselor;

 

Tip: Ca să nu întâmpini astfel de probleme, te sfătuim să setezi actualizarea automată a prețurilor în Merchant Center.

  • probleme legate de imaginile folosite;

 

Tip: Pentru a evita acest tip de probleme, este indicat să nu folosești un watermark cu firma ta, sau un banner care să conțină cuvântul “Ofertă”. De asemenea, nu folosi fotografii care nu îți aparțin, background-ul produselor prezentate trebuie să fie alb.

  • pagini de destinație generice.

Ghid de optimizări / recomandări / tips

  • Este recomandat să îți creezi titlurile produselor după o structură de tip: tipul de produs + brand + gen + caracteristici ale produsului. Brandul, culoarea, mărimea și alte caracteristici ale produsului vor aduce cele mai multe conversii. Poți folosi Google Trends pentru a-ți da seama cum se caută cel mai des produsul vândut de tine și ulterior să folosești cuvintele în titlul produsului.
  • Setarea datei de începere a campaniei este bine să fie făcută cu 3 zile în avans, pentru a vedea problemele din feed, produsele dezaprobate, și a avea timp pentru a le rezolva.
  • În cazul în care ai un site de tipul marketplace este recomandat să îți ordonezi produsele în funcție de categorie, pentru a le structura mai ușor. În cazul în care vinzi produse dintr-o nișă anume, este recomandat să ordonezi produsele folosind un “custom label”, în funcție de subcategorie sau tipul de produs.
  • De reținut este că atunci când două produse sunt asemănătoare, se va ține cont în primul rând de prioritate și mai apoi de bid. Având în vedere acest lucru, este recomandat să ai în cont o campanie setată cu prioritate înaltă pentru a fi sigur că îți promovezi cele mai bine vândute produse. De asemenea, crearea unei campanii cu toate produsele și cu prioritate scăzută îți va aduce trafic suplimentar și astfel te vei asigura că vinzi toate produsele.
  • Pentru segmentarea campaniilor poți aplica filtre pe feed-ul de produse, în funcție de: category, google product category, brand, custom label. La filtrare se bifeaza “exclude all other products
  • Nu avem posibilitatea de a folosi cuvinte cheie pozitive pentru targetare, de aceeea este recomandat să te folosești cât mai bine de lista de cuvinte negative, pentru a filtra căutările irelevante.
  • Optarea pentru afișarea anunțurilor de tip Shopping Ads în rețeaua de parteneri îți va aduce un plus de vizibilitate, astfel produsele se pot afișa pe Google Maps, Youtube etc.
  • Este recomandat să îți organizezi feed-ul după o structură ierarhică. Divizarea după atributul brand îți va permite să ai mai mult control asupra Costului Per Click în timpul fluctuațiilor cauzate de sezonalitate.
  • Pentru a simula un fel de A/B testing poți alterna cu timpul imaginea principală dintr-o colecție de mai multe imagini ale unui produs, pentru a vedea care performează cel mai bine.
  • Participarea gratuită în programul Google Customer Reviews îți va permite să folosești rating-urile primite de la cumpărători, în anunțurile de tip Shopping Ads, care îți vor crește rata de click. Pentru a folosi rating-urile trebuie să ai un scor de cel puțin 3.5 stele din 5 și cel puțin 100 de review-uri.

Atribute obligatorii ale produselor pentru Feed

  • ID, un cod de identificare unic, maxim 50 de caractere.
  • Title, numele produsului, maxim 150 de caractere.
    • Fără texte promoționale ca “Expediere Gratuită“
    • Include culoarea, marimea etc.
    • Trebuie să coincidă cu titlul de pe site.
  • Description, maxim 5000 de caractere.
    • Trebuie să coincidă cu descrierea de pe site.
    • Include doar informații despre produs.
  • Link către produs, cu domeniul revendicat de către tine, poate fi http sau https.
  • Image_link, URLul principalei imagini cu produsul, , poate fi http sau https, extensiile acceptate sunt .gif, .jpg/.jpeg, .png, .bmp, .tif/.tiff.
    • Pentru îmbrăcăminte dimensiunile minime acceptate sunt 250×250 pixeli.
    • Pentru alte tipuri de produse dimensiunile minime acceptate sunt 100×100 pixeli.
    • Nu folosi o imagine mai mare de 64 megapixeli sau mai mare de 16MB.
    • Nu folosi imagini supradimensionate.
    • Nu include text promotional, watermarkuri sau borders.
    • Nu folosi o imagine generică.
  • Availability, prezența pe stock a produsului.
    • Trebuie să coincidă cu informațiile de pe site.
  • Price, prețul produsului vândut.
    • Trebuie să coincidă cu informațiile de pe site.
  • Brand, firma produsului scos la vânzare, așa cum este ea recunoscută de clienți.
    • În cazul în care vinzi produse unicat, aici poți trece numele firmei tale.
    • Dacă nu există un brand atunci poți lăsa spațiul necompletat.
  • GTIN, sau Global Trade Item Number, este un cod al produsului din maxim 50 de caractere numerice.
    • Pentru pachete de produse poți folosi identificatorul produsului principal din pachet.
    • Dacă produsul tău nu are un identificator GTIM sau MPN, atunci trebuie ă folosești identificatorul identifier_exists căruia îi atribui valoarea no.
  • MPN, sau Manufacturer Part Number, este un cod al produsului din maxim 70 de caractere alfanumerice atribuit produsului de către producător. Folosește identificatorul MPN doar în cazul în care produsul tău nu are un identificator GTIN.
  • Condition, este un atribut obligatoriu în cazul în care vinzi un produs recondiționat, sau care a fost utilizat anterior.

Atribute opționale ale produselor pentru Feed

  • Additional_image_link, URLul imaginii secundare cu produsul, maxim 2000 de caractere.
    • Acest atribut poate trimite către o imagine unde produsul este folosit în context.
    • Poți include în acest caz și ilustrații sau elemente grafice.
    • Poți trimite până la 10 imagini adiționale folosind acest atribut.
  • Mobile_link, URLul către pagina produsului optimizată pentru mobil, atunci când acesta nu coincide cu linkul către pagina desktop.
  • Availability_date, data începând de când un produs, la care este făcută o pre-comandă, devine disponibil pe stoc.
  • Cost_of_goods_sold, costul asociat cu vânzarea unui produs, care poate include cheltuielile suplimentare.
  • Expiration_date, data la care produsul nu ar mai trebui să fie afișat pe site.
    • Folosește o dată cu mai puțin de 30 de zile în viitor.
  • Sale_price, prețul redus al produsului de pe site atunci când există o ofertă.
  • Google_product_category este o valoare numerică a
    categoriei în care se încadrează produsul tău, atribuită dintr-un index Google numit Google Product Taxonomy.
  • Product_type, categoria de produs definită de tine.

 

Dacă ți se pare un proces anevoios, nu te descuraja! În cadrul Gun Media există trei specialiști certificați Google Shopping Ads. Contactează-ne pentru a te ajuta!

 

articol scris deDorin Tecuceanu

→ Pasionat de tech, ilustrație și performance marketing. → Certificat Google Ads Search, Display, Video, Analytics și ⇧ 𝗦𝗵𝗼𝗽𝗽𝗶𝗻𝗴 𝗔𝗱𝘀 ⇧ .

vezi articolele scrise de Dorin