Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Optimizare Video YouTube – Ghidul Content Creator-ului de Succes in 2020

Cu toții știm ce este YouTube… locul unde ne petrecem câteva ore bune din săptămână sau chiar din zi. Poate că multora dintre noi ne-a trecut prin cap chiar să ne facem propriul canal de YouTube.

După Netflix, și Youtube renunță la High Definition în Europa ...

De aceea, dacă te gândești să începi un canal sau poate ești la început, acest articol este pentru tine. Ceea ce vrem să îți prezentam astăzi, îți va impacta direct succesul și calitatea videoclipurilor tale și al canalului tău.

Așa că hai să trecem la treabă și să începem cu fundamentele YouTube-ului: ce este și cum funcționează?

Fundamentele YouTube

 

În esență, în 2020 YouTube a devenit al doilea cel mai mare motor de căutare după Google, unde oamenii caută informații, entertainment, recenzii, tutoriale, știri, pe scurt orice fel de informație considerată de interes pentru ei.

YouTube folosește atât algoritmi matematici, cât și inteligență artificială pentru a inventaria, stoca, afișa, recomanda și sugera videoclipuri. Gândește-te la o bibliotecă virtuală care în loc de cărți are clipuri video… acum mărește-o de 100 ori. În fiecare zi, peste 400 h de conținut video se adaugă pe platforma YouTube.

Întrebarea este: Cum ajunge video-ul meu la cât mai mulți oameni? Simplu, cu ajutorul nostru. Dar mai întăi hai să îți arăt.

 

Algoritm și Factorii de ranking

 

Practic vorbind, YouTube-ul are un singur scop: să livreze cel mai bun video pentru utilizator și să îl facă să petreacă cât mai mult timp în platformă. Cel puțin la a doua parte știm sigur că se pricepe. 😀

Dar de multe ori, chiar dacă video-ul este unul bun și informativ, plin cu detalii și explicații, amuzant sau chiar entertaining, nu primește foarte multe views (vizualizări).

De ce? Pentru că platforma folosește mai mulți factori pentru a determina care este cel mai bun video pentru un user specific (fiecare user primește alte recomandări).

Astfel putem enumera următorii factori:

–        Total Watch Time

–        Total Engagement CTR

–        Total Views

–        Satisfaction (Like / Subscribe)

–        Time Spent On Channel

–        Time Spent Watching

–        Bounce Rate

–        User Retention Rate

–        Further Actions

–        Overall Watching Session

–        Expected Watch Time

Acești factori sunt ușor de înțeles când aplicăm formula: Cel ce vizionează vs Contentul Tău.

YouTube Ranking Factors - SEO

Ca și content creator, trebuie să iți creezi anumite trick-uri pentru a reține userul pe clip, și de a îl face să se uite în continuare. Acestea vor ajuta videoclipurile tale să obțină de asemenea mai multe vizualizări, să se afișeze mai des în rezultatele căutărilor, să fie recomandate pe YouTube Home sau să apară la Up Next / Suggested Videos.

Satisfaction Factors

 

Acești factori reprezintă de fapt, cuantificarea acțiunilor de apreciere a unui anumit video, care determină în cele din urmă succesul unui canal.

Cei mai importanți dintre ei sunt:

–        Watch until End

–        Likes

–        Subscribe

–        Comment

–        Share

Pentru a maximiza rata de engagement a userilor cu clipul tău este esențial să comunici cu ei, să le adresezi întrebări directe și obiective, să le menționezi de ce ar trebui să dea like dacă le-a plăcut și să îi încurajezi să își expună punctul de vedere vis a vis de video / content / canal / tine.

YouTube SEO: How to Rank YouTube Videos [Study]

Astfel vei reuși să te conectezi mai bine cu audiența ta. În cadrul acestui ghid vei învața cum să procedezi pentru a optimiza grafic, vizual, audio și textual un videoclip.

 

Keywords / Tags / Tabs

Acești indici au rolul de a ajuta motorul de căutare în încadrarea corectă a video-urilor pe topicurile corecte și să fie ușor de accesat de către viewer.

De exemplu, dacă creăm un video review pentru un telefon mobil vom folosi ca și cuvinte cheie: “recenzie telefon mobil” “apple iphone x recenzie” s.a.m.d., încadrând video-ul în tabul corect.

What Are YouTube Tags? And Why They Matter for Video SEO

Te va ajuta și YouTube să faci acest lucru, însă mereu trebuie să fim atenți și noi la aceste aspecte.

Cuvintele cheie trebuie să apară în:

–        Titlu

–        Descriere

–        Primele 15 secunde ale clipului video

–        Nuanțat în alte cuvinte sinonime, dar și cuvântul în sine pe parcursul video-ului.

Cum spuneam la început, YouTube folosește AI pentru a înțelege și filtra materialul video. Așa că el va percepe cuvintele cheie în funcție de cum sunt acestea plasate în clip, titlu, descriere sau tags.

De asemenea există și video keywords care sunt cuvinte precum: cum să / how to / tutorial / review / cute, etc. Acestea sunt rankabile și în motorul Google.

 

Canalul și Pagina Despre

 

Fiecare canal este ca o recepție a unui hotel, unde decorul se transformă în felul cum acesta este aranjat, ce playlist-uri afișează, cum sunt structurate acestea, ce tip de trailer folosim, ce tip de subscribed trailer etc.

Imaginați-vă că un playlist este ca o bibliotecă, unde cărțile sunt de fapt videoclipuri aranjate într-o ordine specifică. O bibliotecă ordonată va avea cărțile alfabetizate și încadrate în funcție de materie/grad de dificultate. Astfel, îți va fi mai ușor să găsești ceea ce ai nevoie și să înțelegi conținutul.

La fel trebuie procedat și cu playlist-urile, ele fiind o sursă bună de a menține userii interesați de canalul și video-urile tale. De aceea, poți realiza ca o mini serie sau o formă de episoade pentru a fi digerate și înțelese mai ușor de către vizionator.

Foarte important atunci când vine vorba de impactul userului cu canalul este trailerul. Acesta este video-ul care rulează automat când intram pe un canal de YouTube. El trebuie să fie un memo despre ce este canalul tău, cum ai început tu această călătorie, care sunt originile tale (de la ce idei ai plecat) și cine și de ce ar trebui să se aboneze la tine. Practic, e o metodă de a transforma un user non subscribed într-un fan, dacă rezonează cu mesajul tău.

 

VISUAL AGENDA

 

Visual agenda reprezintă grafica canalului, clipurilor și a playlisturilor canalului. Trebuie să selectezi un preset de culoare și să îl menții pentru o anumită serie/ playlist / canal. Asta va crea un tipar în mintea viewer-ului prin care îi vei putea transmite despre ce e vorba în clip dinainte să citească titlul. Asta înseamnă să îți creezi consistența în profilul vizual.

Fie că vorbim despre imaginea de canal, logo-ul folosit, thumbnail-urile (distincte pentru fiecare serie / playlist), trebuie să te asiguri că totul este încadrat corect în contextul continuțului și al canalului.

PRO TIP: YouTube folosește ca și culori principale: alb / negru / roșu. Este ideal să folosești culori care se contrastează bine cu acestea și care te vor ajuta să îți scoți în evidență clipurile. Culori precum verde sau galben merg perfect și cu alb, dar și negru. Totul este la alegerea ta!

 

Create a Successful YouTube Channel [Infographic]

Pregătirea Subiectului/Topicului: cum procedăm?

Pentru a avea succes cu canalul tău, trebuie să creezi conținut care este în trending. Pentru a descoperi subiecte în trending, poți folosi Google Trends unde să cauți subiecte din nișa ta și vei găsi hot topics, pe care le poți folosi pentru a atrage trafic atât din YouTube, dar și din alte rețele precum Facebook, Instagram, Reddit sau Quora.

Felul cum oferim informația și sub ce formă este livrată este mult mai important decât mesajul în sine. Așa că după ce ai o idee de conținut, trebuie să te pui în postura viewer-ului și să îți critici conținutul, să cauți puncte slabe și să observi unde nu te-ai descurcat așa de bine pentru a oferi o imagine mai clară. Poți cere ajutorul familiei, colegilor sau celor care sunt pasionați de același subiect ca și tine. Spre exemplu, dacă faci un review despre un joc sau un produs, poți caută alți YouTuberi și să le ceri părerea printr-un e-mail sau un mesaj pe social media.

Conținutul tău, din orice nișa ar fi el, trebuie să fie CALITATIV!

Acum să trecem la lucruri mai practice.

 

Cum obținem atenția unui viewer?

 

Conform specialiștilor YouTube, primele 15 secunde ale unui videoclip sunt cele mai cruciale deoarece în acest timp, utilizatorul va lua o decizie dacă să vizioneze conținutul tău până la capăt sau să caute altceva mai interesant.

Eu numesc aceste 15 secunde, HOOKING OPPORTUNITY, exact ca la pescuit. Dacă peștele a mușcat momeala, va fi mult mai ușor să îl tragi la mal.

La fel și viewer-ul tău, dacă stă peste 15 secunde, el va fi înclinat să se uite la mai mult de 50% din video-ul tău. De aceea, îți propun o strategie pe care să o folosești când creezi începutul unui video.

Ea se numește FORMULA P-P-P (Preview-Proof-Preview) și explicată cât mai simplu s-ar rezuma la faptul că în aceste 15 secunde îi vei rezuma viewer-ului la ce să se aștepte, spre exemplu: ”astăzi îți voi arăta 5 metode rapide și ușoare pentru a ….”, iar apoi îi vei oferi dovada că poți livra ce i-ai promis.

Cum faci asta? Fie menționezi că ai reușit deja ceea ce viewer-ul vrea să vadă, fie că ai o experiență îndelungată în domeniul despre care vorbești sau a 3-a variantă, ai făcut foarte mult research pe topicul respectiv și ești foarte informat. Spre exemplu poți spune: “Acestea sunt aceleași sfaturi pe care eu le-am folosit ca să ating acest obiectiv”.

Din nou, vei aborda metoda preview, în care enunțezi despre ce este video-ul, dar în loc să spui aceleași cuvinte, folosește o parte mai specifică din video-ul tău, cum ar fi, câte sfaturi vei oferi, informații dintr-un studiu de caz sau ceva nou, care va schimba complet tabla de joc.

Astfel, tu îți vei intriga viewerii, devenind curioși să afle despre ce trucuri vorbești, cum le-ai folosit și ce rezultate ai obținut. Dacă ai făcut totul bine, cel ce vizionează va dori să știe care e cea mai buna metodă de a realiza sarcina, iar tu în ochii lui vei deveni expertul.

 

Elemente din cadrul videoclipului

  • Card-urile, info buttons, subtitrări, adnotări și elementele la sfârșit de ecran sunt unelte pe care le poți folosi pentru a îți păstra audienta. Platforma îți permite foarte ușor să adaugi aceste elemente.
  • Audience retention este un metric important în algoritmul YouTube, deoarece YouTube dorește ca un user să rămână în platforma și să vizioneze cât mai multe video-uri.
  • Menține videoclipurile recomandate în aceeași temă, pentru a nu forța userul să iasă.

 

Toate aceste tool-uri trebuie folosite colectiv pentru a direcționa viewer-ul pe alte video-uri publicate de tine, care sunt de fapt parte dintr-un breakdown al informației pentru a obține cât mai mult din potențialul informației.

În special, subtitrările sunt importante, deoarece nuanțează videoclipul și îi oferă YouTube-ului mai multe detalii despre subiectul discutat.

 

Maximizarea și Retenția Audientei – Sfaturi pentru a converti Subscriberi

 

Mesajul tău este foarte important și trebuie să ajungă direct la viewer pentru ca el să rezoneze cu ceea ce tu spui și să transmită informația mai departe. Astfel vei câștiga tracțiune și video-urile tale vor fi din ce în ce mai virale.

Dar cum transformăm viewerii în subscriberi, adică fani ai canalului?

  1. Strategia “No Comment Left Behind” este foarte eficientă din mai multe puncte de vedere.
  • În primul rând, audienta ta va simți că este conectată cu prezentatorul.
  • În al doilea rând, comunicarea este cheia realizării unui contact direct cu audiența. Acest aspect va crește șansele ca video-urile tale să fie împărtășite cu apropiații audienței.
  • În al treilea rând, putem comunica mesajul dorit și personalizat fiecărui viewer și să le propunem să se aboneze pentru a vizualiza cel mai nou video când apare, astfel el rămânând conectat cu tine, content creator-ul.

 

  1. În Video Call To Actions – în timpul videoului, adaugă snippet-uri în care să vorbești direct cu audienta ta. Fie că este vorba despre o părere, o sugestie, o acțiune pe care să o execute sau altă formă de comunicare directă, vorbește cu cel ce vizionează clipul și vei observa cum engagement-ul la video-urile tale va creste.

 

  1. Nu uita să postezi clipul tău nou în toate rețelele online, pe profilul tău, pe grupuri de interes, în cadrul evenimentelor de profil, sau altor secțiuni unde se potrivește (guest posts, instagram stories, live-uri pe facebook / instagram ). Folosește rețele de social bookmarking precum Quora, Reddit, Digg și altele pentru a obține views mai multe.

 

Optimizarea Video-ului

Daca vrei să îți optimizezi video-ul din punct de vedere SEO, trebuie să urmezi următoarele guideline-uri pentru a fi în formă maximă.

  • Denumește videoclipul într-un mod coerent, atractiv și creativ.
  • Folosește strategia TOP pentru trailer-ul tău (TARGET, ORIGIN, PITCH  – pentru trailerul afișat pe canal.
  • Folosește cuvântul cheie ales / tema în cadrul TITLULUI / DESCRIERII / TAGS-urilor / VIDEO-ului (rostește efectiv cuvântul sau fraza cheie de cel puțin 4-5 ori).
  • Folosește Playlist-urile ca pe categorii principale.
  • Folosește strategia SVO – Suggested Video Optimization – Găsește un video similar nișei tale în cadrul secțiunii suggested video, îmbunătățește contentul oferit și fă-l mai lung, folosește SEO pentru suggested și uploadează clip-ul. Vei observa cum YouTube va face treaba pentru tine și va afișa clipul către cât mai mulți vieweri.
  • Folosește fraze compelling din punct de vedere emoțional – De asta / Te Vă Face / Motivul Pentru Care / Au Luat-o Razna / Au Înnebunit
  • Postează în perioada corectă – în timpul săptămânii între orele 12:00 – 16:00. Joia este cea mai bună zi și între orele 9:00 – 11:00 în Weekend, Sâmbăta fiind ziua preferată.

 

Mai departe îți voi arăta o strategie pas cu pas pentru a optimiza un videoclip și cum să faci totul de la 0.

9 Pasi Pentru A Produce și Publica Un Video De Succes pe YouTube

 

PASUL 1: Găseste cuvinte cheie video care nu sunt descoperite

Când vine vorba de YouTube, cercetarea cuvintelor cheie pentru clip este SUPER importantă.

  • Ce se întâmplă daca alegi cuvintele cheie CORECT? Video-urile tale vor fi ca niste rachete în algoritmul YouTube.
  • Ce se întâmplă daca alegi cuvintele cheie GREȘITE? Videoclipurile tale vor fi îngropate în rezultatele search.

În acest sens, iată cum poți găsi cuvinte cheie pentru YouTube.

 

PASUL 2. Fă o listă de „Cuvinte cheie SEED”.

Cuvintele cheie SEED sunt cuvinte cheie care se adresează unui grup foarte larg de subiecte, non nisate. De exemplu, dacă ai face video despre spațiul de marketing digital, cuvintele tale cheie SEED  ar fi:

  • Social Media
  • LinkedIn Marketing
  • Pagina de Facebook
  • Marketing de conținut

Daca ai administra un site de fitness, lista ta de cuvinte cheie SEED ar arăta astfel:

  • Pierderea de grăsime
  • antrenamente Kettlebell
  • Dietă Paleo
  • Antrenament cardio

Observi cum funcționează? Acestea sunt subiecte ample despre care poți crea videoclipuri. Acum să clarificam un aspect: Nu vei optimiza videoclipurile tale în niciunul dintre acești termeni (sunt prea competitivi). Dar o listă de cuvinte cheie seed este SUPER utilă pentru următorul pas.

 

PASUL 3. Introdu Cuvintele Cheie SEED în Search-ul YouTube

Acum a sosit momentul să transformăm un cuvânt cheie SEED în zeci de cuvinte cheie long-tail. Cum? Prin intermediul YouTube Suggest. Acesta funcționează la fel ca Google.

  • Introdu un cuvânt cheie seed pe YouTube și verifică cuvintele cheie pe care le sugerează YouTube.

YouTube Suggest ne oferă – Cuvinte cheie long tail?!

Dacă vrei să grăbești acest proces, folosește KeywordTool.io. Când vei introduce un cuvânt cheie SEED, vei primi sute de cuvinte cheie long tail din suggest-ul YouTube, automat.

Keyword Tool – Kettlebell

 

Întrebarea este: ce cuvinte cheie ar trebui să alegi?

PASUL 4. În sfârșit, este timpul pentru analiza competiției YouTube.

La fel ca în cazul Google, doriți să vă optimizați videoclipurile în jurul cuvintelor cheie care:

      a) Obțin o mulțime de căutări

      b) Nu sunt super competitive

Cum găsim aceste cuvinte cheie magice? Cu ajutorul unei extensii Chrome numită TubeBuddy. VidIQ funcționează de asemenea bine.

TubeBuddy tool

Acest instrument îți arată statisticile pentru fiecare cuvânt cheie chiar în rezultatele căutării. În felul acesta, știi dacă un cuvânt cheie este sau nu prea competitiv.

TubeBuddy competition stats

 

Tare, nu? OK, deci ai găsit un cuvânt cheie. Grozav! Acum este timpul pentru partea distractivă: crearea videoclipului tău.

Pasul 5: Creează videoclipuri optimizate pentru „watch time”

Obiectivul  #1 al YouTube-ului este de a menține oamenii pe YouTube. De aceea, algoritmul YouTube pune atât de mult accent pe WatchTime. Nu ai auzit niciodată de Watch Time? În cadrul YT Creator Academy găsim acest text care explica pe scurt ce înseamnă watch time.

Și iată cum arată raportul respectiv în YouTube Analytics:

YouTube studio – Watch time

După cum te-ai putea aștepta, YouTube iubește videoclipurile care acumulează mult timp de vizionare. Pe scurt: cu cât oamenii petrec mai mult timp pentru vizionarea videoclipului tale, cu atât va fi mai mare acest metric folosit în algoritmul YouTube.

Întrebarea este: Cum creezi videoclipuri pe care să le urmărească pe oamenii? Să aflăm…

  • Publicând videoclipuri lungi. Videoclipurile lungi au performanțe mai bune decât videoclipurile scurte. Există date care să sprijine acest lucru disponibile în acest articol despre comparația între video-urile scurte și cele lungi. La ce concluzie am ajuns? Că videoclipurile mai lungi tind să depășească videoclipurile scurte în ceea ce privește performantele.

YouTube video length

  • Fă un Intro captivant

Conform YouTube, primele 15 secunde ale videoclipului tale sunt esențiale.

The first 15 seconds of your video is key

Cu alte cuvinte, intro-ul tău trebuie să capteze atenția ochiului și a viewer-ului. (Și ai doar 15 secunde pentru a face asta). Așa că introducerile trebuie să previzualizeaze exact ceea ce veți învăța.

Pasul 6: Introdu în clipurile tale “PATTERN INTERRUPTS”

Vrei ca oamenii să se uite la tot video-ul tău? Creează întreruperi de tipar. Funcționează de minune.  Cu cât vei folosi acest mijloc de captare a atenției, cu atât vei crește timpul mediu de vizionare.

PASUL 7. Fă un script pentru orice

Desi poate ești tentat ca atunci când creezi un video, să dai drumul la cameră și să începi să vorbești, nu este tocmai cea mai bună idee. Îți poți pierde șirul ideilor, vei avea mai mult de muncă la editarea lui și poate nu vei menționa toate informațiile pe care le știi.

Typed out video script

Dar dacă ți-ai face un scenariu în care să trasezi punctele principale și să le iei pas cu pas, obiectivele tale devin din ce în ce mai realizabile.

PASUL 8. Optimizează Video-urile tale Pentru YT SEO

Am vorbit deja despre acest subiect în cadrul articolului, dar voi menționa ce trebuie să faci pe scurt!

  1. Optimizeză Titlul pentru cuvinte cheie.
  2. Scrie titluri menite să maximizeze CTR-ul (click through rate).
  3. Scrie descrieri bogate, cu multe cuvinte cheie și sinonime ale acestora.
  4. Optimizează video tags-urile tale.
  5. Utilizează thumbnail-uri ce ies în evidență.

PASUL 9 Creează / Optimizează & Promovează Playlist-uri

Listele de redare sunt o modalitate subestimată de a obține mai multe vizualizări (și abonați). De ce? Pentru că listele de redare măresc foarte mult „SESSION TIME”.

Timpul sesiunii este perioada de timp pe care cineva o petrece pe YouTube după ce începe să vadă videoclipul tău. Și acesta este un factor de clasare de care YouTube-ului îi pasă … MULT.

De fapt, YouTube spune acest lucru despre timpul sesiunii:

Pasul 10: Promovează Video-urile noi către Audiența Ta

Știi deja că YouTube este cel de-al doilea motor de căutare din lume. Însă asta nu înseamnă că poți încărca doar o mulțime de videoclipuri optimizate și să aștepți să rankeze.

La fel că în cazul conținutului de blog, trebuie să dai videoclipurilor din YouTube un mic „push” pentru a merge mai departe. Asta poate include distribuirea clipurilor video pe rețelele de socializare sau într-o listă de email.

Ca video-ul să prindă tracțiune, el are nevoie de un mic “avânt” care poate fi oferit de către tine, ca și content creator, publicându-l pe rețele de socializare, în grupuri de facebook revelante, trimițându-l prietenilor și familie. Acest lucru va ajuta video-ul primind chiar din primele minute ale difuzării views, să apară și în alte zone ale YouTube, precum Recommended, Suggested sau New.

Pasul 11: Transformă Viewerii în Subscriberi

Pașii descriși până acum ar trebui să te ajute să obții mai multe vizualizări. Dar acestea sunt doar o parte a creșterii unui canal de YouTube.

Backlinko – Subscribe button at end of video

Care este cealaltă parte? Obținerea mai multor abonați.

Unul dintre cele mai bune moduri de a obține mai mulți abonați este să adaugi un buton de abonare la ecranul de final. Evident, doar o mică parte din spectatori va ajunge până la sfârșitul videoclipului. Dar acei oameni care vă vizionează întregul videoclip sunt super pregătiți să se aboneze.

Acestia sunt pasii recomandati de noi pentru a creste si scala un canal de YouTube într-un timp foarte scurt. Există o mulțime de sfaturi în blogosferă care te pot ajuta să îți duci conținutul la următorul nivel: VIRAL!

Lasă-ne un comentariu cu părerile tale și experiențele întâmpinate de tine când ai creat un canal sau video-uri. Ce a mers? Ce nu a mers? Suntem curioși să aflăm cât mai multe !

Mulțumim: @wikipedia @YouTubeCreatorsAcademy @YouTubestudio @backlinko @briandean

 

articol scris deDavid Anthony

vezi articolele scrise de David