Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Folosește-te inteligent de Facebook Pixel pentru creșterea vânzărilor

Consumerismul, online-ul și publicitatea merg mână în mână. Iar pentru a se adapta trendului, tot mai multe business-uri îşi concentrează vânzările în mediul online. 

În acest proces, marketingul online este un instrument indispensabil. Facebook-ul este una dintre reţelele de socializare unde indiferent câte scroll-uri ai da, news feed-ul tău este împânzit de reclame.

Iar dacă chiar tu ai un business şi rulezi campanii de Facebook Ads, mai mult ca sigur ţi-ai instalat Facebook pixelul care să îţi permită retargetarea leadurilor care îți vizitează site-ul. 


#Remarketingul este un MUST – Folosește-te de Facebook Pixel 

Remarketingul creşte şansele ca o persoană care deja este familiarizată cu brandul, serviciile sau produsele tale, să îţi devină client, comparativ cu cei care nu au auzit de niciodată de site-ul tău sau care ţi-au văzut reclama pentru prima oară.

Practic, prin intermediul campaniilor de remarketing, nu vei pierde contactul cu potenţialii tăi clienţi imediat ce au părăsit website-ul, dându-ţi posibilitatea de a le atrage atenţia printr-o reclamă bine gândită. Tocmai de aceea, instalarea Facebook pixelului pe site-ul tău este esențială.

Astfel, în funcţie de comportamentul userilor pe site, vei putea crea liste de audiențe cărora le poți livra ad-uri cu mesaje şi bannere specifice, ceea ce îți poate îți poate genera în timp creșterea vânzărilor.

Cum instalezi Facebook Pixelul pe site:

Intra în Ads Manager – Pixeli – Set – Configurează (dreapta sus) – Instalează codul manual – Copiezi codul Facebook Pixelului și îl pui în secțiunea de <head> </head> a site-ului tău.

Apoi, iti poti instala Facebook Pixel Helper pentru a verifica functionalitatea si instalarea corecta: (https://chrome.google.com/webstore/detail/facebook-pixel-helper/fdgfkebogiimcoedlicjlajpkdmockpc?hl=en)


#Cum poți crea audiențe specifice pe baza Facebook Pixelului 

În cazul magazinelor online, fiecare ad înseamnă atât conversii dar și coșuri de cumpărături abandonate. Mulţi dintre cei care sunt direcţionaţi pe site îşi adaugă produse în coş însă nu finalizează comanda.

Facebook pixelul inregistrează parcursul pe site al leadurilor și în funcție de asta, se pot crea liste specifice anumitor comportamente în managerul de audiențe al contului de publicitate pe Facebook. Spre exemplu, se poate crea o audiență cu cei care au intrat pe site, au adăugat produse în coș și nu au finalizat comanda sau, o audiență specifică din cei care au achiziționat produse.

Exemplu: De curând mi s-a întâmplat să intru pe un site cu produse de make-up. Mi-am adăugat în coş câteva produse după care m-am răzgândit şi am închis fereastra magazinului online… dar ATENŢIE! Nu m-am şi delogat. Îmi făcusem un cont în ideea că voi cumpăra ceva şi am abandonat comanda.

Peste câteva zile, am observat în news feed un remarketing ad sub formă de ofertă prin care eram invitată să îmi continui cumpărăturile, produsele alese de mine cu câteva zile în urmă aflându-se încă în coşul de cumpărături! În plus, primeam și un cod de reducere . (Despre ad-urile tip ofertă voi scrie mai pe larg într-un alt articol).

Facebook pixelul îmi urmărise întregul parcurs din site şi pe baza comportamentului meu cât şi a comportamentelor similare ale altor useri, a generat o audienţă specifică (custom audience). În cazul nostru, audienţa clienţilor care îşi abandonează produsele în coş!? O astfel de strategie, poate fi cu adevărat utilă pentru business-urile online. Îţi detectezi clienţii care parcurg doar jumătate din procesul de cumpărare şi apoi îi retargetezi mult mai precis, cu un mesaj direct prin care îi convingi să îşi finalizeze comanda. 

1 ) Targeteaza-i pe ce care au abandonat coșul de cumpărături:

Prin intermediul Facebook pixelului, în funcţie de strategia pe care o ai, poţi realiza audienţe calup (all website traffic) sau poţi constitui audienţe doar din acei useri care au vizitat pagini specifice (o audiență eficientă este cea realizată din aceia care și-au adăugat produse în coș dar nu au finalizat comanda). Cum faci asta?

Intră în Ads Manager, accesează Audienţele – Creează Audienţă – Audienţă Specifică – Trafic pe Site-ul Web- Persoane care vizitează anumite pagini dar nu altele.

Ulterior, poţi completa câmpurile “URL-ul conţine” cu fraze sau cuvinte ce se află în denumirea paginilor tale din site.

Spre exemplu, dacă pagina coșului de cumpărături sau cea a formularului cu introducerea datelor de pe card are în denumire “quick order”, “checkout/cart/, “firecheckout/sau orice altceva, completezi aceste date în câmpul “URL-ul conţine”.

Pentru a îi exclude pe cei care au comandat deja de la tine, completezi la “Exclude persoanele care vizitează orice pagină web care respectă următoarele reguli” la secţiunea “URL-ul Conţine”: “order-confirmation” sau “thank-you-page”, dacă link-ul paginii de confirmare a comenzii din site-ul tău conţine aceste fraze.

2)  Targetează-ți cititorii blogului și transformă-i în clienți 

Dacă deja ai un blog iar articolele tale primesc like-uri şi comentarii, atunci de ce să nu transformi acei fani în viitorii tăi clienţi? Ei deja ştiu despre brandul tău, s-au familiarizat cu acesta iar şansele să îţi creşti numărul de conversii prin intermediul audienţei generate de blog, sunt destul de mari.

*Iar dacă blogul tău este la început sau articolele nu au avut un succes răsunător, ştii ce trebuie să faci! Share-uieşte articolul într-o postare pe pagina oficială de Facebook, pune-i un text atractiv care să stârnească atenţie  şi dă-i boost postării.

Revenind la cititorii blogului tău, iată cum îi poți targeta:

Intră în Ads Manager, accesează Audienţele – Creează Audienţă – Audienţă Specifică – Website Traffic (Găsești print screen-urile mai sus cu toți acești pași) – Persoane care vizitează anumite pagini iar în dreptul “URL-ul conţine” , poţi introduce: “/blog” – apoi denumești audiența și îi dai “Creează audiență”.

 

!!! Acest lucru se aplică și în cazul în care vrei să targetezi acei oameni care au intrat doar pe anumite pagini de produseSpre exemplu, în cazul unui magazin online de fashion, poţi targeta acei useri care au intrat doar pe pagini de rochii. Paşii sunt foarte simpli:

Intră în Ads Manager – accesează Audienţele – Creează Audienţă – Audienţă Specifică – Trafic pe Site-ul Web – Persoane care vizitează anumite pagini iar în dreptul “URL-ul Conţine”, poţi introduce: /rochii sau /rochie, în funcţie de modul în care ai denumit paginile site-ului tău care conţin rochii.

Partea cea mai bună? Prin crearea acelei audienţe, vei putea realiza ad-uri mult mai specifice, odată ce ştii preferinţele celor care îţi vizitează site-ul. Mai mult, dacă ai promoţii pentru anumite produse, poți face un ad prin care să targetezi doar acei oameni care au intrat pe produsele aflate la promoție, ad în care să menţionezi reducerile şi perioada în care sunt valabile.


 Concluzie

Sunt atât de multe oportunităţi de a îţi diversifica audienţele pentru ca ad-urile tale să ajungă la un număr cât mai mare de oameni corect targetaţi încât trebuie neapărat să încerci! Urmează aceşti paşi simpli şi numără-ţi noile conversii!

Soon: articol despre cum îți poți retargeta cu ad-uri tip ofertă cu discount și cod promoţional vizitatorii site-ului care au adăugat produse în coș dar nu au finalizat comanda și câteva tips & tricks despre remarketinul dinamic. Stay tunned!

 

 

articol scris deClaudia Drăgulin

Este extraordinar atunci când mesajul meu ajunge la mii, sute de mii, milioane de oameni. Ador tot ce ține de Social Media iar online-ul este "acea motivație care îmi transformă jobul într-o pasiune".

vezi articolele scrise de Claudia