Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Despre oamenii din spatele agenției Gun și cum am ajuns să lucrăm în marketing online

De multe ori se întâmplă ca socoteala de acasă și planurile pe care le ai la 18 ani să nu coincidă cu jobul pe care îl practici, cu specializarea pe care o ai sau chiar cu pasiunile tale.

Noi știm cât de diferit arătau așteptările la vârsta majoratului față de modul în care am ales să ne dezvoltăm ulterior și de “meseria” pe care o avem acum. Unii dintre noi s-au pregătit să devină arhitecți sau specialiști în relații internaționale și alții credeau că jobul de contabil este o portiță a succesului sigur într-o societate în schimbare, în care piața forței de muncă este atât de instabilă.

Tocmai de aceea, am scris acest articol, util pentru oricine se află la început de drum, nu știe încotro să pornească dar, îi surâde ideea de a lucra într-un domeniu nou, provocator, care oferă atât de multe zone de dezvoltare: marketingul online. O parte din colegii de la Gun au povestit cum au ajuns să lucreze în acest domeniu și cât de diferit vedeau ei lucrurile la începutul carierei. Enjoy it!

 

Claudia Drăgulin – Social Media Specialist

 “ În urmă cu 7 ani nici nu mi-am imaginat că o aplicație pe care o foloseam doar de fun, o oră/zi, va deveni parte a jobului meu. Probabil ca aș fi perceput-o ca pe o glumă bună”

Mi-am făcut primul profil de Facebook în urmă cu 8-9 ani fiindcă toți prietenii începeau să-l folosească și, treptat, înlocuiau Messenger-ul cu Facebook-ul. Mi se părea că avea o interfață greoaie, ce nu era prea ușor de intuit și nici nu îmi doream să fiu prezentă pe Facebook, decât cu un minim de informații, poze și postări.

Nu simțeam că vreau să ader, să o folosesc frecvent. Îmi accesam profilul doar pentru a fi up to date…și cam atât. Am studiat Relații Internaționale, în primă fază fiindcă suna bine, apoi a început să devină interesant și deja mă visam că lucrez la o ambasadă sau la un minister. Ceva s-a întâmplat și domeniul nu m-a mai atras atât de tare. Nici Comunicarea Corporativă studiată la master nu a “declanșat” un interes extraordinar încât să îmi doresc să lucrez într-o corporație.

Am dezvoltat în paralel o pasiune pentru sport. Era singurul lucru care mă împlinea și pe care îl făceam cu drag. Așa am ajuns să lucrez la un centru de transformare corporală unde, în timp, am început să preiau partea de Facebook organic, scriam content pentru blog, newslettere, cochetam cu editarea foto și video și implementam deja și primele campanii de Facebook ads. Cumva reușisem să îmbin pasiunea cu un domeniu nou, dar promițător iar conjunctura mi-a fost favorabilă. Am văzut potențialul și m-am decis că cea mai bună opțiune de dezvoltare era să lucrez într-o agenție de marketing. Voiam să văd cum se fac lucrurile într-o agenție de performance, cum realizează campaniile, cum le gândesc, cum targetează userii, ce bugete alocă și ce rezultate se pot obține.

Nu mi-a fost ușor. Timp de câteva luni făcusem un research al agențiilor, le urmăream activitatea, blogurile, urmăream grupurile în care se postau anunțuri de angajare și așa am ajuns să aflu și de Gun, dintr-un anunț pe un grup. Iar în postarea respectivă era chiar adresa de mail a omului care mai târziu m-a integrat în echipă. Practic, intrarea mea în agenție a depins de un anunț și de un mail dat la momentul potrivit, omului potrivit.

De atunci au trecut peste 2 ani jumătate, timp în care am ajuns să învăț enorm, să îmi dezvolt cunoștințele și limbajul de specialitate. Am mers la cursuri și am lucrat la campaniile de Facebook și Instagram Ads a peste 35 de branduri din domenii diferite iar lista va continua. Un lucru știu sigur: jobul într-o agenție nu poate fi plictisitor. Mereu apar lucruri noi, update-uri ale platformelor, creștere a canalelor, noi posibilități de promovare. Este un mediu extrem de dinamic care se va dezvolta foarte mult în perioada următoare, un domeniu care promite și care va genera noi joburi pe viitor. Sunt curioasă doar cum o să arate acest domeniu peste următorii 7 ani.

 

Alexandru Curtașu – Google Ads Specialist

“Studenție sau job? Hmm..de ce nu ambele?” 

ALT

Parcursul meu pe piața muncii a început devreme. Eram în primul an de facultate, proaspăt mutat în București și fără o imagine clară asupra viitorului.

Fiind anul I la Marketing în cadrul ASE, am început să citesc tot mai mult despre Marketing și să mă pasioneze din ce în ce mai tare subiectul. Materia de la facultate mi s-a părut ușoară, dar totuși puțin învechită și astfel am ajuns să învăț despre Marketing-ul Online.

Puțin timp mai târziu terminasem deja toate cursurile online de la Google și începusem să citesc blog-urile a diverse personalități din domeniu.

La finalul lunii februarie, imediat după finalizarea primei mele sesiuni (pe care am trecut-o cu brio), am începutul primul meu job ca și junior Google Ads în cadrul Gun Media.

Pot spune că între mine și Google a fost cu adevărat dragoste la prima vedere. Am fost pur și simplu fascinat de puterea acestei platformei și de impactul pe care o poate avea asupra unui site și cât de mult poate însemna pentru un business o promovare făcută așa cum trebuie. Pe lângă asta, feedback-ul aproape instant pe care mi-l puteam oferi chiar eu pe baza rezultatelor obținute mi-a creat setea de performanță și m-a făcut să-mi doresc să mă dezvolt continuu, să mă reinventez și să încerc mai multe abordări pentru a găsi o rețetă de succes în campaniile pe care le-am dezvoltat.

2 ani mai târziu iată-mă tot aici, la Gun Media, făcând ceea ce-mi place, dezvoltându-mă și învățând continuu pentru a deveni un om de marketing cât mai complet.

Ah, și mai vreau să vă spun că job-ul și facultatea se pot combina cu succes 😊. Pe parcursul facultății m-am păstrat integralist, chiar dacă în paralel aveam și un job full time.

 

Ștefan Rusu – SEO Specialist

“Specialist SEO – O carieră potrivită pentru un introvert”

Sunt mulți experți cu state vechi din domeniul marketingului online care ar fi de acord cu afirmația de mai sus întrucât și ei sunt sau au colegi (mai) introvertiți. Câteva caracteristici potențiale pentru introvertiți este că ne gândim mult la o problemă și o analizăm bine înainte de a formula o soluție, suntem persoane calme și performăm mai bine în medii liniștite. Toate acestea fac ca SEO să fie o carieră potrivită pentru noi. Ești în principiu tu cu un laptop/desktop, lista de sarcini și folosești diverse tool-uri pentru a monitoriza site-uri, lucra la livrabile pentru clienți și a le oferi recomandări. Toate aceste sarcini pot fi făcute atât la birou cât și remote.

Dar cum am ajuns eu să lucrez în SEO? Cât am fost student la REI în cadrul ASE-lui mi-am dat seama că mi-ar plăcea și m-aș pricepe să lucrez în marketing. Așa că, după absolvire m-am înscris la un master de Marketing și Management Internațional la BI Norwegian Business School în Oslo, Norvegia și am început să citesc mult despre marketing online. Chiar mi-am scris dizertația pe un subiect legat de Facebook și Social Media.

Totuși, a mai trecut ceva timp până m-am hotărât că SEO este alegerea potrivită pentru mine. După ce am plecat de la primul job important, mi-am zis că ăsta e momentul să devin un specialist în marketing online și cum era un domeniu în care aveam experiență doar tangențial, m-am înscris la programul intensiv de marketing online “Make it Academy” oferit de Rezistența Online.

Pe parcursul programului, componenta SEO mi s-a părut cea mai interesantă pentru mine întrucât o vedeam ca o activitate care mi se potrivește în mod natural și care mă atrage. Deja mă imaginam ca un fel de doctor care oferă pacientului-site recomandări ca să devină mai sănătos sau, un detectiv particular precum Philip Marlowe și Dick Tracy care descoperă misterul traficului pierdut de client.

La câteva luni după absolvirea programului și după ce am stat multe ore să citesc și să mă documentez despre SEO pe diverse site-uri și bloguri de specialitate: Moz, Ahrefs, Search Engine Land , Search Engine Journal, Search Engine Watch, Backlinko, Cognitive SEO, Distilled, Semrush, Stone Temple etc., mi-am găsit ușor un job de junior într-o agenție and the rest is history, as they say .😊

 

Dorin Tecuceanu – Google Ads Specialist

“Cum am îmbinat arhitectura și marketingul online într-o rețetă de succes?”

ALT

Ce pot spune despre jobul de Specialist Google Ads? Este un job care mai degrabă m-a găsit el pe mine decât viceversa. După patru ani de studiu în cadrul Universității de Arhitectură și Urbanism “Ion Mincu”, un an de studiu în Germania cu o bursă Erasmus și un an de lucru ca arhitect practicant în Elveția, am revenit în țară pentru a-mi da diploma. Ușor de zis, greu de făcut.

În acest ultim an de studiu pentru a mă “deconecta” de la procesul de lucru pentru diplomă, am recurs la o pasiune veche de-a mea: ilustrația. Eu desenez de când mă știu, mă ajută să mă regăsesc ori de câte ori am de-a face cu o provocare și este de altfel și criteriul în funcție de care mi-am ales facultatea. După absolvirea Facultății de Arhitectură, am pornit plin de determinare spre o carieră de ilustrator: “Dororo Illustration”. Recapitulare: aveam un site, cont de Instagram, Facebook, P.F.A., să vină clienții … din nou, ușor de zis, greu de făcut.

A urmat o perioadă de explorare a marketingului online în care mi-am dat seama încetul cu încetul ce înseamnă de fapt Social Media management, postări sponsorizate, liste de audiențe, buyer persona etc. Industria pay per click și-a făcut brusc apariția în viața mea pentru că trebuia să învăț cum să mă promovez ca ilustrator. De aici până la descoperirea platformei Google Academy for Ads a fost doar un pas: cursuri online, grafice, numere, indicatori de performanță etc. Unde erau toate astea până acum?!

Sigur că nu m-am putut opri aici, așa că mi-am pus noile certificări în C.V., m-am pus pe aplicat și am devenit membru al echipei Gun. 🙂

 

Mădălina Badescu – Social Media Specialist

“De la Jurnalism la Marketing – un pas mic spre jobul potrivit”

ALT

Când am venit în București la facultate nu eram sigură “ce vreau să mă fac atunci când o să fiu mare”. Cred că este o problemă general valabilă în rândul tinerilor, mai ales cu toate oportunitățile de dezvoltare existente.

Am ales Facultatea de Jurnalism, dar știam sigur că nu vreau să apar la tv sau să fiu pe teren. Mie îmi plăcea să scriu. În primul an de facultate, mi-am dat seama că mă atrage partea creativă, îmi place să gândesc strategii de promovare și tot felul de logo-uri.

Cu timpul, după ce Bucureștiul mi-a devenit casă, după ce am văzut ce job-uri sunt “la modă“ și care este viitorul,  mi-am dorit să lucrez într-o agenție de publicitate. Desigur, am terminat facultatea și aveam nevoie de experiență, iar probabil știți și voi, studenții sunt dispuși să lucreze oriunde la început pentru a căpăta experiență.

Dar, nu pot să mă plâng. La mine acel prim job a fost într-o agenție de web design și chiar mi-a plăcut. Am lucrat prima dată în copywriting, apoi am învățat câte ceva despre SEO, deci, nu avea o tangență prea mare cu ceea ce învățasem în cei 3 ani de jurnalism.

Eu de obicei aleg domenii diferite pentru că îmi place să învăț lucruri noi. Așa am ajuns să lucrez în marketing. Totul a fost poate din întâmplare sau, poate a fost de fapt un parcurs logic, până să îmi dau seama ce îmi doresc să fac cu adevărat.

 

Anthony David Sladariu – SEO Specialist

“SEO-ul este ca mecanica aviatică: știi ce faci, execuți corect și apoi ai un F16 care zboară în primele poziții pe Google.”

Lăsând gluma la o parte, SEO a fost domeniul la care am ajuns din “a face bani pe net”. La 16 ani, am ajuns la conlcuzia că trebuie să fac bani, din ceva, cumva, oricum…

Așa că într-o zi în timp ce căutăm idei să fac bani pe internet, mi-a apărut o reclamă. Poate ați văzut și voi dacă aveați internet în 2011. Suna ceva de genul “CUM SĂ FACI BANI PE INTERNET: 1000$ ÎN 3 LUNI”.

Mai văzusem astfel de anunțuri și totuși parcă de data aceasta, a avut alt impact. Am înțeles în acea clipă că internetul e locul unde oamenii își caută rezolvarea la probleme și curiozități. Am accesat link-ul, am cumpărat cursul și așa am început să învăț, deși eu doar aveam de gând să fac bani pentru vară. Ușor, ușor, am pornit pe calea freelanceing-ului, primul client căruia i-am vândut SEO pentru 600 lei a avut vânzări în 6 luni de 30.000 lei online.

Atunci am știut că asta vreau să fac. Am învățat să lucrez în diferite platforme, să citesc coduri de programare, să fac reclame, să optimizez pagini și să creez link-uri. Au urmat 5 ani de freelance, iar din 2016 am început să lucrez pentru agenții SEO din România dar și din SUA.

Iar după o perioadă de 1 an și jumătate de absență în domeniul SEO, am revenit la GUN Media, o agenție care mi-a surâs din prima clipă în care am auzit de ea. Aici, munca nu este o obligație, este o plăcere și nu-ți vine să te ferești de colegi în spatele monitorului. Colectivul Gun este poate cel mai mare plus pentru mine. Oamenii sunt inteligenți & funny, deschiși la idei noi și cu o tenacitate de nu am mai văzut în viață mea. Când ceva trebuie făcut, este făcut acum, este făcut bine și implementat corect și până la capăt.

So wish me luck, I want to stick around for a while!

 

Acestea au fost doar o parte din experiențele noastre și așa cum ați văzut, nimeni nu a pornit încă de la început de la ideea că vrea să activeze în acest domeniu. Se poate spune mai degrabă că domeniul ne-a ales pe noi, fie prin pasiuni conexe, fie dintr-o nevoie, fie pur și simplu că am fost receptivi față de schimbare și de ceva ce suna promițător.

Dacă și voi încă vă căutați drumul, don’t worry, vă va găsi el în cele din urmă. Iar dacă luați în calcul un job în marketing online, noi spunem la unison: Just DO IT fiindcă e un domeniu fain, plin de provocări, în care nu ai cum să te plictisești și singura opțiune pe care o ai este doar să evoluezi!

Cu drag,

HotGun Squad

 

articol scris deClaudia Drăgulin

Este extraordinar atunci când mesajul meu ajunge la zeci, mii, sute de mii de oameni. Ador tot ce ține de Social Media iar online-ul este "acea motivație care îmi transformă jobul într-o pasiune ".

vezi articolele scrise de Claudia