Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

De ce să îți integrezi magazinul tău online cu marketplace-uri populare?

Provocarea este evidentă: cum poți avea vânzări atunci când există o competitivitate mare în piață și o inflație crescută? Tot mai mulți comercianți optează să integreze platformele lor de eCommerce cu marketplace-uri, servicii de curierat și softuri de facturare.

Iată trei avantaje majore: viteză, vânzări și scalabilitate.

Posibilitatea de a-ți conecta canalele digitale cu sistemele interne și bazele de date pentru un schimb rapid și sigur de informații nu trebuie neglijată.

Astăzi, tehnologia îți oferă acces direct la digitalizare și la automatizarea activității fără investiții majore și fără costuri piperate iar angajații nu au nevoie de abilități tehnice complexe.

Acest articol a fost realizat în parteneriat cu easy-Sales.com, platformă care integrează multiple marketplace-uri și ajută comercianții să gestioneze activitatea automatizat.

ALT

 

Ți-ai integrat deja magazinul online cu un marketplace?

 

Dacă nu, înseamnă că nu valorifici complet potențialul pe care îl oferă eCommerce-ul și te încurajăm să o faci cât mai repede. Concurența nu stă pe loc, iar integrarea cu un marketplace aduce numeroase beneficii oricărei afaceri.

 

Din analiza easySales, în luna aprilie 2022, 68% din totalul de comenzi înregistrate de cei aproape 440 de comercianți din platformă, erau comenzi provenite de pe marketplace-uri, iar restul de comenzi erau provenite din platformele proprii de eCommerce.

Echipa easySales a observat că ponderea vânzărilor din marketplace-uri a crescut semnificativ în perioada campaniilor (BlackFriday, Paște, Back to School). Dacă în lunile fără campanii speciale, ponderea medie a comenzilor procesate din marketplace-uri este de 60%, în perioada campaniilor, aceasta crește până la 70%.

 

Ce implică integrarea cu un marketplace?

Este procesul de dezvoltare a unei conexiuni între software-ul magazinului tău online cu orice marketplace, prin intermediul API-urilor. Conexiunea permite accesul la datele din magazinul tău online listat pe marketplace-ul respectiv, implementând astfel automatizarea activității.

 

Avantajele integrării cu un marketplace popular:

  • Poți să listezi ușor produse noi în eMag marketplace, eBay sau alte marketplace-uri;
  • Stocurile și prețurile produselor sunt actualizate în timp real;
  • Comenzile sunt sincronizate automat și poți vedea comenzile din marketplace într-un singur loc;
  • Prețurile produselor din marketplace-uri ca eMag, cel.ro, Vivre, Doraly se pot seta separat, de cele din magazinul online;
  • Dacă ai produse cu variații multiple (culori, mărimi, gramaj), le poți trimite ca produse separate pe marketplace-uri în oferte multiple;

Alternativa este realizarea unei integrări ca și dezvoltare personalizată, în mod separat,  între o platformă de eCommerce și fiecare marketplace în parte, aspect ce presupune o serie de analize, întreținere suplimentară, debuging, personal calificat și bineînțeles, un buget dedicat.

 

Care sunt avantajele integrării magazinului tău online cu un marketplace?

ALT

1. Fluidizarea proceselor operaționale

Odată ce poți trimite și capta date de pe marketplace-uri, te bucuri de un work flow fluid, dar și de acces la baze uriașe de noi clienți fideli ai marketplace-urilor populare. Provocările majore ale prezenței pe marketplace-uri se referă la: sincronizarea de stocuri, updatarea documentației de produs pentru a lista oferte, dar mai ales la procesarea de comenzi. Prin integrarea API nu mai este necesar să ții date în platforme diferite și să te conectezi la diferite platforme, deoarece activitatea ta se centralizează prin intermediul API, într-un singur loc.

 

2. Acces la Audiență fidelizată din marketplace-uri

Beneficiul major al vizibilității produselor tale și ale brandului tău pe o nouă piață și pe un nou marketplace este accesul la publicul numeros și fidelizat din platforma respectivă. Produsul tău poate fi văzut de un număr mult mai mare de consumatori, consumatori care doresc să facă o achiziție.

 

3. Economisești timp și bani și scapi de complexitate operațională și muncă repetitivă

Odată ce ai realizat integrarea cu marketplace-ul dorit, procesul de vânzare devine mai ușor, vizibilitatea crescută a produselor va genera, cu siguranță, mai multe vânzări, iar tu vei avea timp să te concentrezi pe dezvoltarea businessului tău.

 

4. Facilitezi vânzările internaționale

Având în vedere contextul economic, comercianții ar trebui să profite cât mai mult de piața unică europeană și să înceapă să vândă către consumatorii aflați în afara granițelor țării, mai ales prin intermediul platformelor de tip marketplace, deoarece costurile sunt mai mici.

Potrivit datelor Eurostat, 32% din consumatori au un apetit crescut de a cumpăra de la brandurile  cross-border. Acoperi ușor mai multe canale pentru a vinde, inclusiv piețele internaționale. Practic, ești prezent oriunde pe marketplace-ul dorit. Integrarea crește vizibilitatea produselor tale printr-o listare ușoară a acestora pe mai multe marketplace-uri, inclusiv pe cele din afara țării.

 

5. Infrastructură IT simplificată

Investițiile într-o infrastructură IT care să facă față noilor schimbări nu mai sunt necesare. Poți profita de structura marketplace-ului fără probleme și ai ca efect imediat reducerea cheltuielilor.

 

6. Transfer de date sigur și rapid

Deoarece API-urile tuturor platformelor sunt conectate în timp real, fluxul de date între platforme – a ta, ca magazin online prezent în marketplace și a platformei gazdă, în sine – nu este un proces doar rapid, ci și sigur.

 

7. Integrarea mai multor curieri

Prin adoptarea strategiei de a te integra cu multipli curieri prin platformele automatizate de integrare sau prin agregatoarele de curierat, ai flexibilitate și poți jongla cu serviciile de curierat în funcție de specificul geografic, de oferta particulară, de eficiența livrării, de beneficul fără costuri cu retururile. Astfel, reduci dependența de anumiți curieri și livrezi cu cei mai eficienți, catalogați după regulile tale proprii.

 

8. Automatizarea activităților

Integrarea simplifică procesul listării și procesării comenzilor prin eliminarea sau diminuarea semnificativă a activităților manuale.

Este clar că integrarea unui magazin online cu un marketplace este o opțiune viabilă atât pentru afacerile mici, cât și pentru cele mari. Este necesar să valorifici la maxim potențialul businessului tău și oportunitățile pe care eCommerce-ul de astăzi ți le oferă. Generarea de facturi și AWB-uri în mod automat, împreună cu notificarea automată a clienților vizavi de coletul lor, este un must have astăzi. Aceste operațiuni pot fi automatizate și astfel simplifică activitatea.

 

Cum pot urca produsele în paginile de listare?

Odată ce ai toate aceste aspecte rezolvate, următoarea provocare va fi să afli cum să urci produsele mai sus în listările marketplace-urilor. Mai jos sunt câteva aspecte pe care trebuie să le ai în vedere:

  • Listează oferte pe diferite categorii cu diferite titluri, pentru diferite Buyer persona
  • Titlurile să fie cât mai curate și mai complete: tip produs, brand, 2 atribute: mărime, culoare, model (exemplu: troler cabină avion, model compatible air, Quasar & Co., bleumarin, 55 x 36 x 20 cm)
  • 5-6 poze de calitate, realiste, unele pe fundal alb, nu doar de la producător;
  • Mesaj comercial CTA în descrierea de produs;
  • Descrieri complete: oferă informații complete despre produsul tău, spune povești și nu fi zgârcit cu detalii și beneficii;
  • Investește în ad-urile puse la dispoziție de marketplace-uri;
  • Alege produse cu stoc bine dimensionat: un stoc cu cel puțin 25 de produse pe fiecare SKU în parte, este recomandat pentru început;
  • Ai grijă să captezi review-uri bune.

 

Cum poți colabora cu o platformă de integrare pe multiple marketplace-uri?

Dacă vânzarea pe multiple marketplace-uri este dificilă și segmentată, poți apela la specialiști care să te îndrume prompt, care oferă soluții de integrare markeplace-uri prin API într-o singură platformă specializată. Începem de la nevoile tale, apoi te ajutăm să conturezi strategia ta pe marketplace-uri și să lucrezi automatizat.

 

Despre easy-Sales.com

easySales este o platformă B2B lansată în mai 2019 care a fost testată de peste 2000 de utilizatori. Platforma  a devenit populară prin serviciile cloud ce ajută comercianții să se conecteze cu toate sistemele externe favorite, în doar câteva minute. Funcționalitățile principale sunt: ​​listarea simplificată a produselor pe multiple canale de vânzare, gestionarea centralizată a comenzilor din multiple canale, sincronizarea stocurilor în timp real, traduceri automate pentru listări cross-border, analiza dinamică a prețurilor și a vânzărilor.

Soluția easySales a fost selectată în luna mai 2022, ca finalistă în programul EBRD Star Venture dedicat dezvoltării accelerate și extinderii start-up-urilor cu potențial din Europa. În programul UiPath din toamna lui 2021, a fost selectată ca o soluție ce consolidează ecosistemul de eCommerce prin soluții de automatizare. Începe testarea platformei cu 14 zile gratuite.

articol scris deClaudia Drăgulin

Este extraordinar atunci când mesajul meu ajunge la mii, sute de mii, milioane de oameni. Ador tot ce ține de Social Media iar online-ul este "acea motivație care îmi transformă jobul într-o pasiune".

vezi articolele scrise de Claudia