Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Cum să înțelegem TikTok-ul. Trenduri, campanii virale și sfaturi pentru creșterea comunităților

TikTok-ul este copilul vedetă al universului Social Media. Cu o creștere extraordinară, nu pot să nu fac analogia cu Făt Frumos care creștea într-un an cât alții în zece. În acest articol vei descoperi cum ar trebui gândite strategiile de promovare pe TikTok și o parte din campaniile care s-au viralizat pe această platformă. 

TikTok-ul rescrie regulile jocului și modul în care ne raportăm la rețelele sociale. Popularitatea sa influențează tot mai mult și modul în care evoluează celelalte rețele sociale prin feature-urile noi, atât de similare cu cele din TikTok. Cu peste 1 miliard de useri activi, TikTok-ul atrage tot mai mulți utilizatori activi lunar. Un utilizator petrece zilnic în medie apx. 52 minute în aplicație, accesând-o de apx. 8 ori/zi. 

ALT

Pandemia a jucat un rol extraordinar în această creștere, oamenii având mult mai mult timp la dispoziție, au început să se familiarizeze cu aplicația.  Mulți erau în căutare de conținut distractiv, divers, diferit. Faptul că nu ești obligat să te încadrezi în anumite standarde ca și content creator a făcut ca multe videouri să devină virale.

Oricine poate fi un creator sau un trend setter. Este o oportunitate extraordinară ca oameni sau afaceri de toate dimensiunile să fie descoperiți. Cred că asta este și partea cu adevărat interesantă.

În TikTok găsești videouri atât de diverse: story time-uri, cut-uri din emisiuni, din filme, din podcast-uri, sfaturi despre cum să înveți o limbă străină, să rezolvi probleme de matematică, despre cum să gătești rapid, despre rutina de skin care, make-up, challenge-uri, duete sau răspunsuri la alte TikTok-uri. Și lista cu siguranță nu se oprește aici. Conținutul este atât de variat încât nu ai cum să te plictisești. Din contră, poate crea dependență. 

TikTok oferă și câteva modalități unice de a interacționa cu alți creatori TikTok, cum ar fi duetele sau răspunsurile video la comentarii. 

Exemplu duet:

@gordonramsayofficial

#duet with @mythicalkitchen Maybe one day Josh you’ll get my #BeefWellington right….#ramsayreacts #tiktokcooks

♬ original sound – Mythical Kitchen

Dincolo de acestea, hashtag-urile și sunetele folosite joacă un rol esențial pentru dezvoltarea unor trenduri sau pentru creșterea popularității unor videouri. Conform unui studiu, când brandurile folosesc melodii populare în TikTok-uri, 68% dintre respondenți au spus că gradul de amintire al brandului crește, iar 58% au spus că sunt mult mai multe șanse să vorbească sau să distribuie TikTok-urile respective.

 

Începuturi și reticența

Și acum îmi amintesc reticența multor oameni de a folosi aplicația, cu atât mai mult de a o încadra în strategia de marketing. Tot ce este necunoscut ne sperie la început, cu atât mai mult acele lucruri care evoluează atât de rapid. Deși era catalogată de la început ca o aplicație pentru copii, în România majoritatea userilor sunt în intervalul de vârstă 18 – 24, urmat de 25 – 34 ani, existând un potențial tot mai mare de cumpărare.

Pentru mulți, TikTok-ul a avut și un efect de FOMO. Prietenii foloseau aplicația, discutau despre ea, erau la curent cu noile trenduri și știau melodii care abia începeau să fie difuzate la radio. Era ca atunci când cineva zicea o glumă bună și toți se amuzau, dar tu nu o înțelegeai. Astfel, din ce în ce mai mulți oameni au început să folosească TikTok-ul: din curiozitate, din “frica” de a nu rămâne pe dinafară, din dorința de a fi la curent cu ceva despre care toată lumea vorbește.

Nu cu mult timp în urmă și promovarea brandurilor pe TikTok era privită superficial. Oare chiar e nevoie? Oare se potrivește businessului meu? Pentru a avea răspunsurile la aceste întrebări trebuie să înțelegi aplicația, să îi vezi potențialul și bineînțeles să vezi în ce măsură poți crea un content adaptat. Simpla preluare a unor videouri standard create pentru alte platforme nu e recomandată.

De ce petrecem din ce în ce mai mult timp pe TikTok și cum funcționează algoritmul?

Algoritmul TikTok este extrem de personalizat și alimentează feedul “For You”, ceea ce face ca aplicația să creeze dependență. Utilizatorii interacționează, comentează și scrolează un content parcă făcut pentru ei: amuzant, educativ, adaptat. Iată câteva elemente de care algoritmul ține cont atunci când ne sugerează noi videouri.

  • Interacțiunile din aplicație: conturile urmărite, comentariile, aprecierile sau share-urile videourilor din aplicație, durata vizionării, contentul creat pe contul propriu de TikTok etc.
  • Istoricul de căutare: sunete, hashtags, efecte, subiecte în trending
  • Geolocația, device-ul folosit, categoriile de interes selectate în momentul creării contului

 

Cum funcționează mai exact algoritmul TikTok?

  • În momentul în care un TikTok este publicat, va apărea în secțiunea “For You” a unui grup restrâns de utilizatori, aceia care ar putea interacționa cel mai bine cu clipul pe baza istoricului lor din aplicație. Dacă aceștia creează engagement prin aprecieri, share-uri sau printr-un timp de vizualizare mai mare decât media contului, algoritmul îl va afișa unor noi useri cu interese și comportamente similare. Procesul se repetă, iar dacă feedback-ul pozitiv continuă, clipul poate deveni viral. 
  • Dacă grupul inițial de testare nu creează un engagement prea mare, TikTok-ul va apărea unui număr din ce în ce mai mic de utilizatori. Este asemenea unui sistem de votare ce se întâmplă de repetate ori, până când valorile scad.
  • Deși un clip postat de un cont cu un număr mare de urmăritori e posibil să primească mai multe vizionări, acesta nu este un factor direct al sistemului de recomandare. De aceea TikTok-ul este o platformă extraordinară care permite creșterea rapidă a conturilor mici datorită calității conținutului.

 

În acest caz notorietatea brandului contează, însă nu la fel de mult ca în cazul celorlaltor platforme, dând astfel șansa și unor businessuri mici să-și crească rapid comunitatea.

Algoritmul paginii For You analizează și alte elemente precum melodii, hashtag-urile sau subtitrările folosite, le clasifică și le folosește pentru recomandări de clipuri similare. Astfel se explică că de multe ori același user poate vede clipuri cu aceeași melodie de fundal. Același sistem pare să funcționeze și în cazul hashtag-urilor. 

ALT

 

Strategii de promovare pe TikTok pentru branduri

Tot mai multe branduri văd potențialul crescut al TikTok-ului pentru creșterea comunităților, a notorietății și atragerea de potențiali clienți. Fie prin conținut propriu sau prin parteneriate cu TikTokeri, acțiunile brandurilor sunt tot mai îndrăznețe.

La fel ca și în cazul Facebook-ului sau a Instagram-ului, utilizatorii care au văzut din timp potențialul TikTok-ului și-au crescut comunitățile. Au creat content dedicat, original care s-a și viralizat. TikTok-ul a adus un void care în timp a fost populat cu informație, permițând creșterea extraordinară a unor content creatori pentru care celelalte platforme poate erau suprasaturate. Acest principiu se aplică și în cazul brandurilor. 

Cu cât se preocupă mai mult de creșterea comunităților în TikTok în acest moment, când competiția nu este atât de mare și spațiul de afișare nu este atât de competitiv, cu atât au mai multe șanse să crească mai rapid.

În acest moment, costurile de promovare pe TikTok pot fi chiar de 3-4 ori mai mici comparativ cu Facebook și Instagram dacă vorbim de afișări, cpc-uri sau followers. Totuși, pentru majoritatea brandurilor, TikTok-ul este o aplicație care generează awareness și nu putem compara rezultatele cu unele dintr-un canal de performance.

Rezultatele depind foarte mult și de tipul de business și de produsele promovate. Cele cu prețuri foarte accesibile pot uneori genera vânzări peste așteptări, concurând ratele de conversie ale Facebook-ului și Instagram-ului. Un exemplu pot fi magazinele cu hăinuțe pentru copii ce au prețuri foarte avantajoase.

Recomandarea mea este ca strategia de promovare să urmeze 2 direcții: creșterea comunității prin atragerea de noi followeri și atragerea de trafic pe site.

  • Pentru brandurile care realizează campanii pentru creșterea numărului de urmăritori, recomandarea este să se folosească audiențe cât mai bine conturate la început, astfel încât noii urmăritori să fie unii avizați. Dacă acestea au obiective mari de creștere a comunității prin promovare plătită în special, este esențial să se folosească o varietate de videouri în promovare care să fie rulate săptămânal și să se acorde atenție frecvenței de afișare. Chiar dacă un video generează rezultate foarte bune și un engagement crescut la început, ulterior, din cauza frecvenței mari de afișare, costurile vor crește considerabil.

 

  • Dincolo de creșterea comunității, trebuie să acordăm atenție și calității traficului generat pe site. Pentru asta, datele din Analytics precum vizitele, sesiunea medie, paginile vizitate și acțiunile concrete precum adăugările în coș sau achizițiile trebuie urmărite în detaliu.

 

Branduri care te vor inspira pentru strategia de TikTok

  • Vessi, un brand de încălțăminte din Canada și-a crescut comunitatea pe TikTok prin content bazat pe giveaways pentru generarea de conținut din partea utilizatorilor și un engagement crescut.
@vessi

#duet with @agajillian Show us your #vessifootwear and you could win a free pair too! #giveaway #nomorewetsocks #waterproofshoes #tiktokwellness

♬ my strange addiction – Billie Eilish

 

  • Elf Cosmetics este un exemplu bun despre cum ne putem folosi de TikTok pentru creșterea notorietății brandului și generarea de conținut din partea comunității. Brandul a creat o melodie dedicată unei campanii de TikTok, “Eyes Lips Face” după acronimul mărcii și a colaborat cu mai mulți influenceri pentru viralizarea campaniei ce a avut drept hashtag dedicat #eyeslipsface. 
@kirakosarin

Y’all need to hype me up #eyeslipsface

♬ Eyes. Lips. Face. (e.l.f.) – iLL Wayno & Holla FyeSixWun

 

  • Guess a rulat un challenge folosind hashtag-ul de campanie #InMyDenim prin care a provocat comunitatea să-și transforme outfit-urile dintr-un dezastru în adevărate exemple de așa da, folosind articole din denim.
@kuhleeuh

Had a fun day #inmydenim ✨👖✨ @guess #style #OOTD

♬ original sound – Kalia 🎤❤

 

  • Campania de Black Friday realizată de Walmart #DEALDROPDANCE

Black Friday e unul din momentele vedetă din an atunci când vorbim de achiziții. În acest context, Walmart a realizat prima sa campanie de TikTok încurajând utilizatorii să posteze videoclipuri în care dansează și se exprimă liber atunci când fac cumpărături de Black Friday.

 

@aureliadobre

😂😘 #DealDropDance #contest #foryou @walmart

♬ Water Me – Lizzo

 

Dacă și tu îți dorești să îți crești comunitatea brandului pe TikTok, însă nu știi de unde să începi și ce strategie de paid advertising să abordezi, dă-ne de veste.

 

articol scris deClaudia Drăgulin

Este extraordinar atunci când mesajul meu ajunge la mii, sute de mii, milioane de oameni. Ador tot ce ține de Social Media iar online-ul este "acea motivație care îmi transformă jobul într-o pasiune".

vezi articolele scrise de Claudia