Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Cum facem marketing în timp real?

Sunt sigur că îți dorești să creezi campanii cu un impact semnificativ. O metodă prin care poți face acest lucru este folosind marketing-ul în timp real. Real – time marketing reprezintă interacțiunea cu mase mari de oameni prin intermediul conținutului care abordează subiecte de mare interes pentru segmentul de populație vizat de brand, la scurt timp după petrecerea unui eveniment. Acest tip de marketing devine din ce în ce mai vizibil în mediul online, îndeosebi pe platformele de socializare, unde noi hashtag-uri iau naștere zi de zi. Care să fie secretul succesului acestui tip de postări? 

În spatele tuturor anunțurilor publicitare care capitalizează pe baza evenimentelor din viața de zi cu zi se află de obicei întregi echipe de creație. Copywriteri, strategi și artiști grafici trebuie să fie gata să reacționeze în cel mai scurt timp posibil în fața oricărui eveniment de interes pentru brand-ul pe care îl reprezintă. De departe cea mai celebră de acest tip este campania din 2013 a brand-ului Oreo, apărută concomitent cu o pană de curent în timpul Superbowl-ului din Statele Unite, care transmitea mesajul că biscuiții Oreo pot fi savurați și pe întuneric. Mai multe informații despre efortul și mobilizarea de personal din spatele campaniei poți afla aici

Sursă foto:www.digitaltrainingacademy.com

Evenimentele nu trebuie să fie neapărat unele cu impact pe scară largă, important este să fim prezenți în online și să reacționăm rapid. Un astfel de exemplu este un mesaj de la un fan al restaurantului Wendy’s din 2017, care întreba câte retweet-uri trebuie să facă pentru o masă gratuită. În acest caz viralitatea mesajului respectiv se datorează promptitudinii cu care brandul a răspuns provocării. Campaniile virale printre fanii existenți ai brand-ului tău consolidează imaginea de brand pe care ți-ai creat-o. 

Un exemplu destul de recent de pe meleagurile noastre de care sunt sigur că ne amintim toți este eroarea Facebook de pe 3 Iulie care ne împiedica să postăm imagini pe platformă. Prima reacție din partea Rompetrol a fost replicată de un număr impresionant de ori, așa de mare încât glumele: “Facebook este noul Twitter” și-au făcut apariția.

Sursă foto: www.facebook.com/Rompetrol.Romania/

Care ar fi echivalentul de real-time marketing in Google Ads? Cea mai apropiată strategie este folosirea dynamic keyword insertion în campanii. Așa ne putem adapta anunțurile în funcție de căutări. Desigur, asta presupune adaptarea paletei de cuvinte cheie la scurt timp după producerea evenimentului vizat pentru campanie.  

 

Growth hacking

Sunt situații în care bugetele de marketing folosite nu sunt atat de mari, dar se încearcă să se obțină un impact cât mai mare folosind sume cât mai mici, strategie cunoscută ca și “growth hacking”. Termenul a fost folosit pentru prima dată de Sean Ellis în 2010. Un caz deja foarte cunoscut este cel al campaniei #nudoarluni de la 5toGo, unde toată campania a fost implementată cu un buget de 150 de Euro, oferind un răspuns foarte rapid celor de la Starbucks cu privire la prețurile fixe pentru anumite produse doar în ziua de luni. 

Sursă foto: www.paginademedia.ro

O excelentă sursă pentru informații care te pot ajuta în formarea ca “growth hacker” este blogul celor de la Growth Tribe, pe care îl poți accesa aici. Pe blog se pune accentul pe digital up-skilling și re-skilling, și ni se atrage atenția la cât de important este să fim full-stack marketeri, specializați pe o anume zonă a marketingului, dar capabili să înțelegem și să punem în practică orice tip de marketing. Cu alte cuvinte, cu cât știm mai multe despre ce se poate face în sferele tangente marketingului, cu atât vom reuși noi înșine să facem mai multe ca marketeri. 

 

Real-time marketing versus newsjacking

Un alt fel de reacție real-time este newsjacking-ul. Acesta este un termen folosit pentru prima dată de David Meerman Scott pentru a descrie strategia de a folosi expunerea evenimentelor de tip breaking-news pentru a obține expunere pentru un brand care nu are în niciun fel legătură cu evenimentul respectiv.

Spre exemplu în campania din 2018 de Ziua Femeii de la McDonalds iconicul M din logo a fost întors cu susul în jos și transformat într-un omagial W pentru “Women”. De aici trebuie să reținem cât de important este ca brand-ul să fie la curent cu tot ce se întâmplă, indiferent de nișa brand-ului. Riscul într-o astfel de campanie este de a genera reacții negative, cum este și acest caz de altfel. Mai multe informații despre campanie poți citi aici

Sursă foto: www.indianexpress.com

Revenind pe meleagurile noastre, vă invit să ne uităm la reacțiile online venite în urma câștigului de la Wimbledon al Simonei Halep. News feed-urile de pe platformele de socializare au fost inundate de postări celebratorii, binemeritate de altfel, însă vei observa că printre toate aceste postări există și tipologia postărilor din partea brandurilor care își asociază imaginea cu cea a Simonei Halep pentru expunere, vezi noul hashtag branded #multumimsimona.

Sursă foto: www.facebook.com

Cultura pop ca strategie de marketing

Un trend des întâlnit în ultima perioadă este utilizarea elementelor din cultura populară (pop – culture) în campaniile publicitare, sau “nostalgia marketing”. Prin folosirea unor diverse referințe, fie ele subtile sau evidente, brand-urile își pot asocia imaginea cu hype-ul din jurul altor brand-uri consacrate, care sunt deja bine întipărite în mentalul colectiv. 

Spre exemplu site-ul cu imagini și videoclipuri fără drept de autor Shutterstock s-a folosit de interesul deosebit cu privire la lansarea sezonului trei din producția originală Netflix “Stranger Things” pentru a-și face reclamă. Cum au făcut asta? Selectând imagini din baza lor de date, care evocă o atmosferă specifică anilor 80, aceeași atmosferă pe care o recreează și serialul “Stranger Things”. Poți viziona spot-ul video aici.

Succesul acestui tip de marketing se datorează impactului emoțional puternic stârnit de campanii, care se bazează pe experiențele precedente ale fanilor brand-ului. Cu alte cuvinte, e mai eficient să mizezi pe ceva cu care fanii brand-ului tău au deja o conexiune emoțională decât să creezi o experiență cu totul nouă, caz în care nu poți anticipa reacțiile stârnite de noua campanie. 

În concluzie, indiferent de strategia de marketing aleasă trebuie să dedicăm mult timp atât părții de research cât și implementării eficiente a campaniilor create. 

articol scris deDorin Tecuceanu

→ Pasionat de tech, ilustrație și performance marketing. → Certificat Google Ads Search, Display, Video, Analytics și ⇧ 𝗦𝗵𝗼𝗽𝗽𝗶𝗻𝗴 𝗔𝗱𝘀 ⇧ .

vezi articolele scrise de Dorin