Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Cum creezi o campanie Back to School de succes

Acum ca luna august este deja la final, iar perioada concediilor si a zilelor linistite de vara trece cu repeziciune, in mediul online incepe o perioada destul de aglomerata. De ce spunem asta?

Pentru ca incepe sa sune clopotelul, atat pentru cei mici, cat si pentru cei mari, retailerii se pregatesc pentru perioada in care parintii, alaturi de copiii lor vor lua cu asalt magazinele, motivul potrivit pentru care poti incepe si campaniile Back To School.

Back To School este o denumire ce marcheaza mai mult inceputul unui nou an scolar sau este perioada  in care ne intoarcem cu forte proaspete la birou, dupa un concediu binemeritat.

 

De ce este important sa desfasori campanii Back To School?

Spre deosebire de alte perioade din an dedicate cumparaturilor, fenomenul Back To School este unic. Si asta pentru ca in perioada vacantelor, oamenii au timp suficient pentru research si pentru a-si face wishlist-ul, astfel incat sezonul oficial Back To School se rezuma la concretizarea intentiilor de achizitie.

Pornind de la datele acumulate si de la istoricul obtinut pe parcursul verii despre intentiile de cumparare ale clientilor tai, in perioada desfasurii campaniilor te poti concentra pe targetarile specifice si pe promotiile atractive, in functie de cele mai cautate produse sau categorii de produse.

Cumparaturile incep cu 2 – 3 saptamani inainte de inceputul scolii, iar de la an la an, retailerii inregistreaza cresteri semnificative ale vanzarilor in aceasta perioada.

Sursa foto: https://www.freepik.com

 

Cum ne pregatim pentru aceasta perioada si de ce trebuie sa tinem cont?

Un raport din 2018 al Institutului National de Statistica (INS) arata ca peste 85% din utilizatorii de internet din Romania folosesc telefonul mobil pentru a se conecta online, iar conform GPEC aproape 80% din traficul pentru cele mai importante site-uri ecommerce vine tot de pe mobil. Asadar, inainte de toate asigura-te ca site-ul tau are un design responsive si este mobile friendly, astfel incat paginile web sa fie adaptate pentru dispozitivul utlizat pentru vizualizare. In final, verifica daca viteza de incarcare a site-ului este una optima si ia in considerare pentru campaniile tale targetarea utilizatorilor care folosesc dispozitive mobile.

 

Cum alegem produsele pe care sa le promovam?

Sa incepem cu inceputul. Daca ai un magazin online in care vinzi categorii variate de produse, trebuie sa te asiguri ca cele promovate in aceasta perioada sunt si cele cautate de publicul tau tinta. Asadar, inainte de a incepe campaniile, trebuie sa descoperi ce se vinde mai mult si sa asiguri o gama cat mai larga din acele produse, cu stocuri pe masura.

Iar aici exista doua optiuni pe care le poti lua in calcul. Fie compari datele obtinute in aceeasi perioada din anii anteriori si faci o statistica in functie de volumul cautarilor, fie apelezi la instrumentele pe care Google ti le pune la dispozitie, de pilda Google Trends si poti explora tendintele din Romania. Aici ai, de asemenea, posibilitatea de a face cautari in functie de anumite produse sau marci pentru a vizualiza tendintele de cautare din anumite perioade.

Sursa foto: https://www.freepik.com

 

Inspira-te din cele mai tari tendinte ale momentului

De exemplu, daca ai o campanie prin care targetezi parintii cu copii, gandeste-te de ce sunt acestia pasionati si include aceste elemente specifice sau personaje in campaniile tale de marketing online. Iar aici iti putem da si cateva sugestii, precum: Transformers, Frozen, Soy Luna, Minionii sau The Avengers. Creeaza mesaje specifice si incearca sa atragi cumparatorii prin reduceri sau promotii speciale.

 

Defineste audientele carora vrei sa te adresezi si contruieste-ti buyer-ul persona potrivit business-ului tau

Publicul care ia decizia de achizitie, mai ales atunci cand vorbim despre produse destinate copiilor, este format preponderent din mame. Asadar, nu uita sa le targetezi in campaniile tale, sa te adresezi lor prin mesaje specifice si sa le oferi vouchere de reducere sau oferte speciale pentru a le atrage sa devina clienti recurenti.

Nu trebuie sa omitem nici micii influencers si anume copiii sau elevii pentru ca ei constituie un factor cheie important in decizia finala a parintelui. Cu siguranta cand cel mic iti spune ca isi doreste un ghiozdan cu Mickey Mouse sau Hello Kitty, tu nu te vei putea impotrivi si astfel decizia ta de achizitie va fi mult mai usor de luat.

 

Nu uita sa ai un landing page dedicat perioadei promotionale

Pentru un magazin online este recomandabil daca nu chiar obligatoriu sa aiba cate un landing page pentru fiecare perioada promotionala de importanta pentru business-ul lui. Astfel, vei atrage mai usor vizitatori noi, vei promova produsele pe care iti doresti sa le vinzi in perioada respectiva si vei avea o evidenta clara a cautarilor.

Acum ca ti-am dat cateva directii importante pe care sa le iei in considerare pentru campaniile tale de Back To School, iti uram spor la treaba si vanzari pe masura asteptarilor. Iar ca un ultim sfat, iti recomandam sa masori si sa tragi concluzii corecte pentru a putea obtine rezultate mai bune pe viitor.

articol scris deAlina Baltac

vezi articolele scrise de Alina