Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

Business Managers si conturi de Facebook ads dezabrobate sau compromise? Toti pasii prin care te poti proteja!

In ultima vreme, s-au produs tot felul de “erori” atunci cand e vorba de platforma de Facebook si multi adevertiseri, incusiv agentii (inclusiv noi), ne-am trezit cu conturi de publicitate dezaprobate sau cu Business Managers compromise. Probabil si tu ai patit asta deja sau faci parte din grupuri de Facebook unde foarte multi oameni semnaleaza aceste probleme. Ne-am gandit ca putem ajuta mai mult si asa am pus bazele acestui articol in care explicam pas cu pas ce s-a intamplat.

 

1. Multe conturi de Business Manager sau conturi de publicitate au fost dezaprobate de Facebook

 

In ultimele luni au fost semnalate tot mai multe activitati de hacking atat pe Facebook cat si pe Instagram. Asta a dus si la verificarile mult mai frecvente din partea algoritmului Facebook si implicit la dezaprobarile eronate a multor conturi de publicitate sau de Business Managers “suspecte”. De regula, advertiserii primeau o notificare si posibilitatea de a face un request daca considerau ca s-a facut o greseala. Un link catre formularul de request aparea direct in contul de publicitate. Odata trimis, daca totul era ok, contul era reactivat in 1-2 ore sau putea dura pana la 24 – 48 h.

SOLUTII

Daca ai aceasta problema si nu iti apare link-ul catre formular in contul de publicitate, poti accesa resursele de mai jos pentru a deschide un caz la echipa de suport de la Facebook.

 

  • Sau, poti contacta suportul de la Facebook, pe chat https://www.facebook.com/business/help unde va trebui sa mentionezi ID-ul contului/ BM-ului si sa explici care este problema. Atentie, din ce am inteles, chat-ul nu e disponibil pentru absolut toti advertiserii. Un reprezentant Facebook preia cazul si va deschide un tichet catre echipa care se ocupa de verificari. Foarte important, nu trebuie sa se faca mai multe solicitari pentru acelasi caz fiindca cu fiecare update, cazul se considera ca fiind nou si poate dura mai mult pana la solutionare.

ALT

Noua ne-au fost dezactivate cateva conturi de publicitate, am facut appeal fie din cont direct, fie pe chat si cel mai repede s-a rezolvat intr-o ora. Cel mai mult a durat 2 zile.

Important este sa te informezi din timp si sa stii ce e de facut daca te vei confrunta cu o astfel de situatie.

 

SITUATIE CU CARE NE-AM INTALNIT

Am intalnit un business caruia i-a fost dezaprobat atat contul de Business Manager cat si cel de publicitate si pana s-a rezolvat eroarea, au decis sa creeze altele noi.

Problema la conturile de publicitate noi, este ca majoritatea au o limita de cheltuieli/ zi. Din ce am observat, limita poate porni de la suma de 40 ron/zi, indiferent de numarul de campanii sau de bugetul mult mai mare pe care esti dispus sa il aloci. Limita de cheltuieli creste in timp, dupa ce contul este facturat de 4-5 ori de Facebook (care se asigura ca business-ul tau e de incredere).

Cea mai buna optiune daca vrei sa rulezi campanii pana ce conturile vechi iti vor fi reactivate, e sa le rulezi dintr-un cont cu vechime. Daca nu ai aceasta posibilitate, ia in calcul acea limita de cheltuieli zilnica. Insa, gandeste-te si ca aceasta eroare a dezactivarii contului de publicitate si de Business Manager se poate rezolva relativ repede si nu intra in panica!

 

RESTRICTIONAREA PROFILULUI DE FACEBOOK

O alta “eroare” din partea Facebook pe care am sesizat-o in ultima perioada, a fost restrictionarea profilului de Facebook a persoanei care se ocupa de administrarea unui cont de publicitate dezactivat sau nu, din cauza unor activitati de promovare “suspecte”. Stim cum este, ne-am confruntat cu asta.

Ce inseamna mai exact? In continuare aveam acces la Facebook, puteam vedea conturile pe care le administram, dar nu puteam crea/ modifica nicio campanie si apaream cu “flagged” in ochii sistemului de verificare ca facand actiuni ce incalca politicile de promovare. In consecinta, ni se cerea sa ne verificam profilul prin incarcarea unei poze a cardului de identitate. Posibilitatea de request aparea in sectiunea Account Quality a Business Managerului: https://business.facebook.com/accountquality/?source=link

Inainte de a face asta, am verificat URL-ul iar totul era ok. Am incarcat poza si in cateva minute profilul nu a mai fost “flagged” iar noi am putut sa ne continuam activitatea de promovare pe conturi. Nu a fost o situatie izolata, am vazut multe astfel de cazuri. Insa, inainte de a incarca orice poza, verifica URL-ul.

Daca lucrurile ard, pana la rezolvare, iti poti face un alt profil de Facebook temporar, care sa primeasca acces de la clientii de care te ocupi si prin care sa continui activitatile de promovare. Daca chiar tu erai adminul conturilor si iti promovai propria afacere, tot ce iti ramane e sa astepti solutionarea problemei.

 

2. Ce faci daca contul de Business Manager a fost “spart”?

 

Din nou, stim cum este. Am patit-o si noi, au patit-o si multe alte agentii. La fel, am preferat sa ramanem transparenti si sa comunicam ce s-a intamplat si masurile pe care le-am luat (atat cat ne-a stat in putinta) pentru a solutiona problema si a preveni astfel de situatii.

La inceputul pandemiei, Facebook parca a anticipat o intensificare a hacking-ului si atunci a facut obligatorie autentificarea in 2 pasi pentru a accesa Business Managerul. Zis si facut. Ne-am asigurat ca aveam autentificarea pornita in BM cat si la nivel de profil personal atat membrii echipei cat si clientii. In momentul in care alegi cum sa se faca autentificarea in BM, ai mai multe optiuni: prin sms, prin folosirea altei aplicatii destul de sigure precum Google Authenticator, coduri unice de acces si security key. Personal, am ales sa fie prin Google Authenticator. Iar la nivel de profil personal, am ales sa fiu notificata atat prin aplicatia de Facebook cat si prin sms daca cineva incearca sa imi acceseze profilul.

Singura notificare pe care am primit-o atunci cand mi-am dat seama ca profilul meu de Facebook a fost hacked, a fost pe mail, prin care eram avertizata ca nu mai sunt admin al BM-urilor mele si ca autentificarea in 2 pasi la nivel de Business Managers a fost dezactivata. Neasteptat, in conditiile in care imi luasem deja toate masurile impuse de Facebook. Si in perioada aceea am vazut zeci de astfel de cazuri si plangeri.

Am contactat imediat specialistul Facebook care se ocupa de noi si am facut si solicitare pe chat. Iar in aceeasi zi, spre seara, problema a fost solutionata. Ne-am recapatat drepturile, am reactivat autentificarea in 2 pasi si am dat remove vechiului meu profil de Facebook din Business Manager, urmand ca administrarea conturilor sa o fac de pe un alt profil, folosit doar in acest scop.

Vestea buna a fost ca niciun cont la care am avut acces nu a fost afectat si nu ne-am trezit cu alte campanii cu spenduri mari ce nu erau ale noastre. Iar pentru a evita asta, am mutat temporar toate conturile la care aveam acces, intr-un Busines Manager secundar.  E o masura de precautie pe care am considerat-o ca fiind cea mai buna la acel moment.

Recent, am auzit de cazuri in care au fost rulate campanii cu spenduri de zeci de mii de EUR cumulat pe mai multe conturi. Ce s-a facut? Din nou s-a luat legatura cu Facebook, conturile au fost blocate pana la verificarea propriu-zisa, adminii si-au recapatat drepturile si sumele facturate urmeaza sa fie restituite de catre Facebook.

E o situatie delicata, insa, cu cat esti mai informat, cu atat poti actiona mai rapid urmand pasii corecti in cazul in care te confrunti cu o astfel de situatie.

Pentru a deschide un caz la Facebook si nu ai un specialist dedicat, acceseaza chat-ul: https://www.facebook.com/business/help. Cererea poate fi inaintata doar de cineva care avea/ are acces la contul de publicitate sau la BM-ul hacked, de preferabil adminul. Oricine altcineva care inainteaza o cerere neavand vreodata acces la acele active, nu va fi luat considerare de catre echipa de suport de la Facebook.

 

!Foarte importantschimba-ti imediat parola de la profilul de Facebook si delogheaza-te de pe orice alte dispozitive ai ramas logat/a. Iti poti seta si alte masuri extra de securitate prin care sa primesti alerte atunci cand cineva se logheaza pe profilul tau de Facebook de pe alte device-uri sau browsere sau, poti seta sa iti poti contacta intre 3-5 prieteni daca profilul tau de Facebook a fost spart.

 

SOLUTII – Ce pasi poti face pentru a-ti proteja cat mai bine conturile?

  • Recomand ca fiecare Business Manager sa aiba 2 admini. Daca unul e compromis, poate exista sansa ca celalalt sa poata actiona la timp. Asta ajuta si atunci cand faci request-ul catre Facebook de recapatare a drepturilor.
  • In mod clar, autentificarea in 2 pasi trebuie sa fie setata atat la nivel de Business Manager pentru toate persoanele cat si la nivel de profil personal.

Pentru Business Manager: https://www.facebook.com/business/help/280940009201586?id=199156230960298

Pentru profil personal: https://www.facebook.com/help/148233965247823

Asigura-te ca toti care au acces la activele tale de publicitate au autentificarea in 2 pasi activata.

  • Evita sa te loghezi cu profilul de Facebook pe orice aplicatie sau site, indiferent cat de sigur/a ti se pare.
  • Unele conturi de Instagram sau pagini de Facebook primeau o notificare ca au incalcat politicile de promovare si trebuie verificat contul, altfel va fi dezactivat in 12 sau 24 h. Pentru verificare, trebuia accesat un link catre o pagina de plata. Este un hack, nu accesa niciun link. De obicei, vin de la pagini cu greseli in denumirea lor sau chiar in textul notificarii primite.

  • In ultima perioada rula un ad pe Facebook pentru un tool de promovare pe TikTok, unde puteai primi si un credit de 3500$ sau 4500$ pentru a rula reclame. Din nou, nu accesa asa ceva. Mai degraba, ajuta comunitatea si raporteaza acel ad daca iti apare in news feed. Vezi aici mai multe detalii: https://www.digitalinformationworld.com/2020/10/tiktok-business-ad-scam-facebook-ads.html
  • Ideal ar fi sa folosesti o metoda de plata dedicata pentru platile pe Facebook si Instagram, pe care sa o poti accesa foarte usor, careia sa ii poti stabili limite si pe care sa o blochezi foarte rapid din aplicatia bancara in cazul in care contul de publicitate ti-a fost spart.

 

CONCLUZII

Ne-am dorit ca prin acest articol sa aducem o mana de ajutor si sa evidentiem problemele cu care multi advertiseri si agentii s-au confruntat in ultima vreme. Consideram ca e mai bine sa informam si sa educam decat sa “omitem” lucrurile. Doar asa ne putem pregati impreuna, invatand unii din experienta celorlalti. Evitam sa ne impacientam cand ne confruntam cu astfel de probleme si stim cum se pot aborda cel mai bine.

Acestea sunt subiecte dezbatute pe foarte multe grupuri de Facebook si din perspectiva noastra, vor mai continua sa apara in perioada urmatoare. Important e cum ne pregatim si cum le abordam.

Facebook face eforturi tot mai mari de combatere a acestor situatii si overall, rezultatele venite din Facebook si Instagram pentru foarte multe afaceri, reprezinta un procent substantial din vanzarile totale. Increderea in rezultatele aduse de aceste platforme trebuie sa continuie, apar noi features si se anunta si alte schimbari. Trebuie doar sa fim ceva mai precauti la nivel de acces, la site-urile pe care intram sau ne logam, la notificarile pe care le primim si la ad-urile pe care dam click.

Speram ca acest articol ti-a fost util si daca consideri ca mai sunt informatii de adaugat si probleme cu care te-ai confruntat si nu le-am mentionat, lasa-le in comentarii. Impreuna, ne putem educa.

Daca ai nevoie de mai multe informatii sau ajutor, ne poti contacta aici: https://www.gun.ro/contact/.

 

 

 

 

articol scris deClaudia Drăgulin

Este extraordinar atunci când mesajul meu ajunge la mii, sute de mii, milioane de oameni. Ador tot ce ține de Social Media iar online-ul este "acea motivație care îmi transformă jobul într-o pasiune".

vezi articolele scrise de Claudia