Gun Media împlinește 9 ani de activitate
În februarie 2013 lua naștere ceea ce astăzi numim cu bucurie Gun Media. S-au împlinit 9 ani de când acest vis a devenit realitate. 9 ani cu bune și cu rele, cu momente memorabile, oameni faini și obiective îndeplinite.
Astăzi, Gun Media înseamnă o echipă de 15 oameni și un portofoliu de aproximativ 100 de clienți, însă lucrurile nu au fost dintotdeauna așa.
Curioși din fire, am vrut să descoperim mai multe și l-am “luat la întrebări” pe colegul nostru Robert Trandafir, care este și cofondator Gun Media. Ne-a povestit despre începuturile agenției, despre cum a fost ales numele, dar și despre această călătorie de aproape un deceniu.
Am vorbit despre valori, evoluție și satisfacție. Și nu în ultimul rând, am discutat despre cel mai important atu al nostru: echipa.
Pe scurt, am avut un moment „de poveste” despre Gun Media și vrem să îl împărtășim și cu tine.
-
Când a fost înființată agenția Gun Media?
A început în 2013, denumindu-se Hostpot Online, cu Ana și Florin. Pornise ca o agenție exclusiv de Google ADS. Eu începusem altă mică agenție de SEO și content. Apoi, pornind de la o frază pe care am citit-o și care zice „decât singur pe o nucă, mai bine mai mulți pe un pepene”, s-au aliniat lucrurile și am ajuns să fuzionăm, păstrând brandul Gun.
-
Cum ai luat hotărârea să începi acest business?
Mi se părea că sunt foarte bun pe ceea ce făceam la momentul respectiv și nu îmi dădea nimeni salariul pe care mi-l doream. Făceam și puțin freelance și erau clienți care îmi cereau factură. Așa că am hotărât să îmi demonstrez că pot pe cont propriu. Partea bună, după tot acest timp, e că pare că am avut dreptate 😊. Nu a fost o decizie așa grea.
-
Cum ați ales numele și de ce „Gun”?
Mi-ar plăcea să spun că e ca urmare a unei strategii de branding, dar adevărul e că gun.ro m-a găsit pe mine. Dețineam acest domeniu de mult timp, de la un prieten. Îl cumpărasem cu gândul de a deține un nume de domeniu scurt, din 3 litere, care la un moment dat să poată fi util unui brand. Când am făcut research pentru numele site-ului agenției, mi-am dat seama că dețin gun.ro. A derivat ușor în Gun Media însoțit de primul slogan „Țintim doar performanța”. Mi s-a părut că se potrivește unei agenții de performance.
-
Care este prima amintire care îți vine în minte de la începutul activității agenției?
Nu e prima amintire, dar e primul lucru la care m-am gândit: primul meu angajat, Andrei, pentru care Gun Media a însemnat primul job. A contribuit foarte mult la creșterea inițială a agenției pentru că și-a dorit foarte mult să facă performanță. Între timp, Andrei e digital marketing manager la Global Records și face o treabă extraordinară. Sunt tare mândru de cum a crescut. Nu o să uit niciodată CV-ul lui în care pusese o poză imensă, cât un A4, cu el la costum, de la o nuntă. 😊
-
Cum a fost primul an de activitate?
Absolut plin de lucruri noi și majoritatea fără legătură cu marketingul online: m-am trezit că trebuie să înțeleg contabilitate, HR, să caut birou, să negociez chirii, să caut clienți. Practic nu mai avem un job, aveam vreo 6 în același timp. Începutul mereu pare greu, dar entuziasmul e mare și nevoia te învață. Până în 2013 nu avusesem absolut nici o experiență antreprenorială.
-
Cum au apărut primii clienți?
Făcusem puțin freelance, aduceam rezultate și eram recomandat. A fost și un context favorabil pentru că agenția în care am lucrat ca și specialist SEO până în 2013 a ieșit de pe piață într-un mod bizar și mulți clienți au rămas fără furnizori. Cu o parte din ei eram într-o relație bună și au avut încredere să continue cu mine.
-
Povestește-ne pe scurt o întâmplare amuzantă de când Gun Media era la început de drum
O să menționez una mai recentă, de acum 2-3 ani: petrecerea de casă nouă a lui Ștefan. Ce pot să zic e ca toată lumea a degustat din vreo 7 tipuri diferite de băutură. Unii mai mult, alții și mai mult. Ce s-a întâmplat la Ștefan, rămâne la Ștefan 😊.
-
Dacă ar fi să descrii în 3 cuvinte agenția, care ar fi acelea?
Ce mâncăm azi? 😊 Ar fi 3 și merge.
Într-o notă mai serioasă: Libertate, Responsabilitate, Expertiză.
-
Ce valori ați stabilit pentru Gun?
Onestitate, învățare, loialitate, flexibilitate și autonomie.
-
Cum s-a dezvoltat agenția în acești ani?
De la freelancer cu o mână de clienți, la freelancer cu ajutoare, apoi la o echipă de 15 oameni extraordinari și apx. 100 de clienți activi.
-
Pentru ce ești recunoscător azi, după 9 ani de la înființare?
În primul rând pentru colegii care au încredere în povestea noastră și aleg să ne ofere cea mai importantă resursă disponibilă, timpul, alături de motivația de a deveni mai buni.
Pentru toți clienții care au avut și au încredere în noi. Aici, un loc special îl are primul meu client din freelance, Răzvan, care este cofondator Cupio, alături de soția lui, Raluca. Cupio este un proiect în care am fost implicat de la înființare, mai întâi singur, apoi cu oamenii din agenție, iar Răzvan mi-a dat mereu o încredere foarte mare, mai ales prin prisma faptului că a testat sau implementat aproape toate ideile mele. Este un model de antreprenor pentru mine și mă bucur că mă apropii de 10 ani de colaborare.
Mă bucur ca am făcut și fac ceea ce îmi place, că am putut contribui la crearea unui mic ecosistem în care au crescut atât oamenii din interior, cât și clienții noștri.
În încheiere, vrem să îți mulțumim și ție că ne urmărești și ești parte din călătoria noastră ca agenție. Pe viitor, pregătim lucruri interesante pe care ai putea să le găsești utile, așa că rămâi cu ochii pe noi!