Avem nevoie de acceptul tau!
GUN.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru.

Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a gun.ro cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.

Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie.

Iti multumim pentru acest accept si iti reamintim ca iti poti schimba in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.

Politica de confidentialitate & Cookies

6 Practici SEO de durata pentru afacerile HoReCa

 

In anul 2020, la mai bine de 25 ani de la lansarea internetului, afacerile sunt nevoite sa supravietuiasca in doua “lumi”.

“Offline si online”  a devenit o fraza cheie in orice strategie de promovare a unui brand, restaurant, hotel, cafenea sau bar. Este de neconceput ca una sa existe fara cealalta, iar majoritatea business-urilor s-au adaptat cu succes.

Daca pentru partea de offline antreprenorii au avut sute de ani aceleasi modele de marketing si promovare , pe zona de online, observam o crestere a interesului in ultimii 15 ani.

Acest articol te va ajuta sa intelegi care sunt canalele principale de trafic online, ce elemente tehnice si SEO sunt vitale pentru supravietuirea pe termen lung a unei afaceri si cum putem depasi evenimente globale cu pregatire temeinica.

Canalele principale de trafic online: trafic organic si platit. Diferenta intre SEO si Ads

 

Pentru inceput vom discuta putin despre cum se obtine traficul online si care este diferenta dintre strategia SEO pentru o afacere HoReCa si cum este diferita fata de strategia de Google Ads.

SEO reprezinta principala forma de intretinere, optimizare si monitorizare al traficului natural sau “organic” al unui site. SEO se focuseaza pe aspecte precum: utilizarea cuvintelor cheie potrivite, optimizarea paginilor pentru aceste cuvinte si asigurarea ca procesul de navigare este usor si intuitiv.

Ads reprezinta metoda clasica de advertisment prin care platind, afisezi anunturi (ad-uri) publicitare care se afiseaza in momentul efectuarii unei cautari.

Diferenta majora dintre aceste doua metode de marketing este valoarea obtinuta in timp. SEO iti poate oferi trafic, brand awareness, autoritate in domeniu si multe altele, pe o perioada indelungata de timp la costuri mai practice raportat la ROI.

6 Practici SEO De Succes pentru HoReCa

 

Ai un site web care te ajuta in procesul de conversie al clientilor?

Business-ul tau face parte din industria HoReCa?

Vrei mai mult trafic si sa intreci concurenta in cursa online?

Iata 6 Practici SEO ce te vor ajuta in obtinerea unor pozitii mai bune in Google.

 

  1. VITEZA

Un aspect important al oricarui site dar care adesea primeste mai putina atentie decat ar fi necesar este viteza de incarcare a site-ului si responsivitatea acestuia la actiunile userilor.

Google foloseste un algoritm bine dezvoltat ce masoara mai multi indici de viteza pentru a calcula un scor de viteza pentru o pagina.

Pentru acest exemplu, voi folosi un search phrase (fraza de cautare in Google) comun: restaurants near me – restaurante in apropiere , locatia mea fiind Ploiesti.

Dupa ce am eliminat rezultatele de la TripAdvisor am ajuns la prima pozitionare organica.

Hotel Restaurant BEST – Ploiesti

Situat pe locul 5, cu o vechime a site-ului de 13 ani, primul rezultat al unei locatii fizice.

In continuare vom folosi Google Pagespeed Insights pentru a determina calitatea site-ului din punct de vedere al vitezei.

Chiar daca nu sunt afisate in acest fel, pentru scopul intelegerii am inversat un pic afisarea rezultatelor.

In prima imagine, putem vedea acei indici de viteza despre care am discutat anterior, si ce valori au.

Acesti indici sunt folositi, din luna mai 2020, si in noul factor de ranking, CORE WEB VITALS, factor ce include mai multe elemente de viteza dar si UX (user experience) sau uzabilitate pentru a determina cat de rapid si fluid va fi procesul de navigare.

Dintre indicii de mai jos, ne intereseaza in mod special prima redare de continut si cea mai mare redare de continut. Acesti doi indici afecteaza cel mai des scorul de viteza al unui site.

Scorul obtinut de Hotel Restaurant Best este de doar 49 din 100 si se incadreaza in zona rosie (error sau bad) din sistemul de notare Google.

Pentru a putea imbunatati si avea un scor de viteza mare este bine sa :

  • Folosesti o tema WordPress clean sau un site construit in PHP cat mai clean
  • Folosirea de cat mai putine plugin-uri sau elemente Javascript
  • Folosirea unui font nativ ce nu necesita Google Font CDN
  • Folosirea de imagine in formate next gen (JPEG XR WEBP)

Iata si cateva quick fix-uri ce iti pot modifica pozitiv scorul de viteza:

  • Folosirea de Gzip Caching – compresie gzip
  • Updatarea la cea noua versiune de PHP a host-ului
  • Minificarea si compresia fisierelor JS si CSS
  • Folosirea unui plugin de caching

 

  1. FOLOSIREA SCHEMA.ORG MARKUP

Fie ca este vorba despre produse, retete sau un business local, schema.org are un repozitoriu de elemente ce pot “tag-ui” un website sau anumite pagini.

Paginile cu marcaje valide vor avea rich snippet (rezultat imbogatit) in pozitiile Google.

Conform unui articol al Outer Box Design despre date structurarte si schema.org mai multe companii au observat cresteri de 20-30% in rata de click a rezultatelor organice. (de ce au avut cresterile? Pt ca au folosit schema? Atunci precizeaza ca sa fie clar)

Datele structurate sunt foarte usor de implementat, fie folosind un plugin SEO pentru WordPress pecum Yoast SEO sau cu un generator de cod JSON-LD, care te va ajuta sa iti creezi marcajul dorit fara sa fie nevoie sa ai cunostinte de programator.

  1. GOOGLE MY BUSINESS – AFACERI LOCALE

Industria HoReCa este cea mai potrivita pentru tipul de listari My Business.

Google My Business este un serviciu gratuit dedicat afacerilor locale, oferit de Google ce ofera informatii si date de contact in cadrul rezultatelor Google.

 

Pentru a crea o proprietate Google My Business intri pe https://business.google.com si urmezi procesul de creare a proprietatii.

Va trebui sa confirmi ca detii aceasta locatie printr-un PIN care va fi livrat prin posta.

Procesul dureaza aproximativ 14 zile si dupa ce ai proprietatea verificata vei putea modifica toate aspectele proprietatii.

Vei putea accesa un dashboard cu date despre performanta locatiei tale, modalitati de imbunatatire, sfaturi si altele.

O campanie de Local SEO poate creste conversiile locatiilor existente, dar si pozitiile acestora in rezultatele Business.

Oamenii tind sa dea click pe locatii cu 80% mai mult decat pe rezultatele clasice.

 

 

 

 

HTTPS – SECURE WEBSITES

Securitatea este importanta in 2020, si cu atat mai mult acum in urma aplicarii politicii GDPR pentru protectia datelor personale.

Daca esti hotel sau restaurant, baza de date ce contine informatii despre clienti, impreuna cu website-ul si restul elementelor din cadrul acestuia trebuie sa comunice si sa transfere informatii doar in format https – secure.

Pentru a putea activa functia de HTTPS aveti nevoie de un certificat de securitate SSL.

Puteti obtine unul gratuit folosind LetsEncrypt.org, un registrar ce ofera gratuit certificate SSL pentru a securiza traficul pe internet.

De asemenea, Google recomanda ca un site sa aiba conexiune https secure daca doreste sa obtina trafic din primele pozitii.

 

CONTINUTUL TEXTUAL AL PAGINII          

Poate cel mai usor de implementat din aceasta lista este crearea de continut relevant, de calitate si cu informatii complete cu privire la serviciile si produsele oferite.

Este indicat din punct de vedere SEO ca urmatoarele tipologii de pagini sa aiba un minim de :

  • Homepage – 800 cuvinte
  • Categorie Principala – 600-750 cuvinte
  • Categorie Secundarar – 500 cuvinte
  • Produs – 350-400 cuvinte
  • Blog Post – 600-1000 cuvinte

Respectarea acestor criterii simple, ajuta site-ul sa rankeze oganic pe cuvinte cheie focus.

Este recomandat sa fie folosit un cuvant cheie focus si doua cuvinte cheie sinonime. Exemplu daca vorbim despre resturant putem folosi si cuvinte sinonime precum comanda mancare, terasa, meniu resturant.

Foloseste ierarhia H1 H2 H3 pentru a fi sigur ca textul scris este structurat corect. Foloseste cuvinte cheie in tag-urile H1 H2 H3.

 

ACTUALIZAREA PERIODICA A SITE-ULUI

 

Un site modern, actualizat constant, cu imagini noi, potrivite sezonului este o metoda foarte buna de a creste interactiunile din site si a obtine o rata de cnversie mai buna.

Desi nu este o practica de SEO, actualizarea continutului, a pozelor, video-urilor si celorlalte elemente din site in functie de sezon, modificari, interese, trend-uri impacteaza in mod direct felul cum un utilizator percepe autenticitate si autoritatea unui brand online.

Actualizarile constante transmit un mesaj de reconfirmare a faptului ca business-ul de la care doresti sa cumperi este la curent cu ce se intampla, si va fi de incredere.

Este recomandat ca odata la 2 ani, interfata grafica, tema de culori, plasarea butoanelor samd. sa fie actualizate si regandite.

 

Concluzii

 

 

Cand detii un business, trebuie sa iei constant decizii, sa actionezi si sa gandesti in viitor. Aceleasi elemente se aplica si in strategia SEO pentru clientii nostri de HoReCa.

Desi nu sunt modificari de grad tehnic ridicat, aceste simple 6 practici iti pot imbunatati vizibilitatea in Google Search, aduce trafic organic din surse secundare precum Google My Business, creste rata de click pe rezultate si nu numai.

Actualizand si imbunatatind permanent aspectele de core ale unui site, acesta va deveni o autoritate in rezultatele Google. Ca atunci cand vezi Amazon si stii cu cine ai de a face.

Credem ca aceste 6 practici SEO pentru HoReCa sunt un mod bun de a obtine acel kickstart pe care il astepti, asa ca pune-te pe treaba si monitorizeaza traficul.

Daca ti-a placut acest articol, distribuie-l pe Facebook sau alte retele de socializare si informeaza-ti si colegii de industrie!

 

 

 

 

 

Intrebari frecvente

FAQ SEO HoReCa

Cum imbunatatim viteza unui site HoReCa?

Poti imbunatati viteza implementand corect urmatoarele recomandari:
Folosirea de imagini in formate next gen (JPEG XR / WEBP)
Updatarea la cea mai noua versiune de PHP a host-ului
Folosirea de Gzip Caching – compresie gzip

Cum imi afisez afacerea HoReCa in rezultatele locale?

Pentru a aparea in rezultatele locale, ca o afacere, trebuie sa iti inregistrezi locatia fizica pe Google My Business.
Dupa ce ti-ai creat o pagina de locatie, confirma ca esti proprietarul ei (vei primi un PIN prin posta) si apoi actualizeaza pagina si adauga poze, meniu, reguli etc.

Cat de bine este securizat site-ul meu?

De cativa ani buni, formatul httpS (s de la secure) este un tip de conexiune sigura, encriptata cu ajutorul unui certificat SSL. Conexiunea securizata este garantata si este protejata impotriva atacurilor de tip 3rd party, in care un hacker acceseaza conexiunea dintre site si user, executand diverse programe pentru a extrage date sensibile.

articol scris deDavid Anthony

Interesul pentru marketing-ul digital l-am gustat la 17 ani. De atunci am invatat si implementat sute de strategii. Este placuta senzatia de reward cand vezi rezultatele gandirii tale si performanta acestora. Telul meu este sa devin cel mai bun om de SEO din Romania si sa impart cunostintele mele cu oricine isi doreste sa invete.

vezi articolele scrise de David