Mini ghid de eficientizare al eforturilor din Social Media

Chiar dacă nu foarte mulți au anticipat acest lucru, postarea pe rețelele de socializare s-a transformat într-o adevarată meserie ce presupune aptitudini serioase pentru cei care o desfășoară. Pe langă cunoștințe de marketing, cultură generală sau creativitate, un specialist in Social Media trebuie să aibă la degetul mic capitolul “organizare”.

Oricât de bine înzestrată poate fi o persoană pentru această muncă, fără o bună organizare a campaniilor, postărilor, ad-urilor, etc., se va ajunge mai devreme sau mai târziu la mult timp irosit, content superficial sau la greșeli care-ți amenință job-ul. Cu toate că sună puțin dramatic, trebuie să recunoaștem că lipsa de organizare în general ne constrânge în 99% din cazuri să facem lucrurile pe genunchi.

Social Media Organize

Dacă în această muncă să fii eficace înseamnă să-ți duci la bun sfârșit task-urile în timpul prestabilit, să fii eficient înseamnă să obții cele mai bune rezultate cu minimul de resurse. Cum faci acest lucru? Este mai simplu decât crezi:

1. Fă-ți un program și programează-ți postările!

Da, este important ca oamenii care te urmăresc pe rețelele sociale să audă în fiecare zi de tine. Da, este normal să ai un conținut cât mai valoros și mai diversificat. Dar cum poți să te ocupi de asta fără să-ți consume absolut tot timpul?

A. Organizează-ți activitățile pe ore

Crearea unui orar pentru social media o să te ajute mai mult decât îți imaginezi. Dacă postezi haotic, în funcție de chef sau inspirație, vei acumula foarte mulți timpi morți, atât din cauza procedurilor standard (log in/log out), cât și din cauza deconcentrării. Atunci când te întrerupi dintr-o activitate doar pentru a face o postare pe Facebook sau un Tweet, ai nevoie de minute bune ca să-ți regăsești concentrarea pentru ce făceai înainte de asta.

Pont: Alocă 2, 3 ore pe zi EXCLUSIV pentru social media, iar apoi ocupă-te de restul lucrurilor distractive pe care le ai de făcut: rapoarte, mailuri, meetinguri, etc. 🙂

calendar-de-social-media-1

Sursă foto: venturebeat.com

B. Programează-ți postările

Ca orice persoană creativă, probabil apreciezi foarte mult spontaneitatea. Ei bine, în marketing și comunicare, spontaneitatea este de multe ori supraapreciată. Din punctul meu de vedere, o bună parte dintre postările din Social Media pot fi create și programate chiar și cu o săptămână înainte. Restul postărilor care mai apar între timp pot fi rezolvate în cele 2-3 ore zilnice de Social Media.

Pont: Folosește un tool precum Buffer care îți permite să-ți programezi postările pentru cele mai importante rețele sociale: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google +, Pinterest.

schedule-social-media

2. Adună material din mers!

Atunci când, din plictiseală sau din lene, folosești scrollatul în news feed pe post de mașină a timpului poți să dai de adevărate mine de aur: link-uri, imagini și video-uri pe care le poți distribui la tine pe pagină. Nu trebuie decât să colectezi tot ce găsești interesant și să depozitezi materialul de postat într-un loc la care să ai acces rapid atunci când trebuie să creezi conținut pentru paginile tale.

Pont: Folosește Evernote sau orice alt plug-in pentru browserul tău care-ți permite să-ți salvezi și să-ți organizezi eficient link-urile preferate.

Evernote Social Media

3. Reciclează materialele cele mai bune!

Cu toții vrem ca fiecare postare pe care o facem să fie o mică operă de artă de care să ne simțim atât de mândri încât să le-o arătăm și părinților. Totuși, când ai o normă de 2-3 postări pe zi pentru aceeași pagină trebuie să găsești soluții care să-ți eficientizeze munca și care să te ajute să-ți atingi scopurile. Cu siguranță, unul dintre obiectivele tale este ca postările bune pe care le faci să fie văzute de toată lumea. Ei bine, atunci de ce nu le dai share de mai multe ori? Cu siguranță nu toți văd tot ce postezi din prima, mai ales dacă nu faci și un mic Boost Post. Profită mai mult de munca ta în ciuda perisabilității ei!

Pont: Ai înțeles deja ideea!

articol scris deTrandafir Robert

Coordonez campaniile de marketing online din cadrul agenției. Lucrez în online din 2008, am explorat toate canelele de promovare online, dar cel mai mult timp mi l-am petrecut realizând și implementând strategii SEO. Pe acest blog scriu despre marketing online, SEO, Google Adwords

vezi articolele scrise de Trandafir